Kirjoittaja Aihe: Nokia E50 tiedostojen siirto bluetoothin kautta.  (Luettu 2284 kertaa)

Augustus58

• Vieras
Hei!

Olen päässyt vihdoinkin lopullisesti linuxin käyttäjäksi. Olen tähän asti selvinnyt ankaralla googlettamisella kaikissa ongelmissa, mutta tämä ei ole ainakaan vielä antautunut sillä..  :-\

Käytössä siis Ubuntu 8.04 beta.

Eli haluaisin siirtää cd:ltä ripatut biisit E50 -puhelimelleni bussimatkoja ajatellen bluetoothia käyttäen. Olen saanut koneen ja puhelimen liitettyä pariksi. Esim. kalenterin, yhteystietojen yms. synkronointi onnistuu helposti ja kätevästi bluetoothilla parilla napin painalluksella. Voin katsoa, poistaa kansioita/tiedostoja ja tehdä kansioita puhelimen muistikortille bluetoothin kautta, mutta en pysty tekemään tiedostoja. En pysty täten myöskään siirtämään tiedostoja muistikortille.

Tiedostoja voi lähettää yksitellen gnomen bluetooth-hallinta -ominaisuuden avulla, mutta menee mielettömäksi näpertämiseksi lähetellä vaikkapa 100 biisiä tuolla tyylillä.

Miten saisin homman pelittämään siten, että saisin tiedostot suoraan nautiluksella puhelimeen tai ftp:llä tms? Että ei tarvitsisi yksi kerrallaan laitella.

Itse päättelin, että ongelma vissiinkin oikeuksissa, mutta kun yrittää katsoa oikeuksia, niin lukee vaan että oikeuksia ei tunnisteta.

Olen saanut jokaisen ominaisuuden viimeistä piirtoa myöten toimimaan tässä masiinassa haluamallani tavalla, paitsi tuon, joten olisin erittäin kiitollinen auttavista vihjeistä/ratkaisumalleista.

-Aku

jori52

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Nokia E50 tiedostojen siirto bluetoothin kautta.
« Vastaus #1 : 10.04.08 - klo:21.08 »

Katsoppa sijainnit>tietokone näkyisikö puhelimen muistikortti lisälevynä siellä, jos näkyy niin voit siirtää tiedostot levyjen kesken suoraan.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

anttimr

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.04.08 - klo:21.08 »
Asenna paketti gnome-vfs-obexftp, minkä jälkeen puhelimen sisältöä pystyä selaamaan Nautiluksessa. Ainakin jos E50 tukee obexia ja jos kaikki muukin loksahtaa kohdalleen.
Lainaus
Itse päättelin, että ongelma vissiinkin oikeuksissa, mutta kun yrittää katsoa oikeuksia, niin lukee vaan että oikeuksia ei tunnisteta.

Missä ohjelmassa lukee? Jos olet jo saanut puhelimen muistikortin sisällön näkymään Nautiluksessa, niin sitten edellinen vinkki on tietenkin turha ja ongelma on toisaan oikeuksien käsittelyssä.
« Viimeksi muokattu: 10.04.08 - klo:21.15 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Augustus58

• Vieras
« Vastaus #3 : 10.04.08 - klo:22.07 »
Eli siis nyt on muistikortti alustettu puhelimella mutta ei auttanut. Yritän  käyttää muistikorttia nautiluksella.

Yksi lisäys: Kun yrittää uudelleennimetä kansiota muistikortilla tulee virheilmoitus:

Valitettavasti kohdetta "nimetön kansio" ei voitu nimetä nimelle "d": Taustajärjestelmä ei tue toimintoa

Sama ilmoitus tulee myös kun yrittää tehdä tiedostoa tai siirtää kortille tiedostoa. Tietysti eri alulla..

anttimr

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.04.08 - klo:22.17 »
Lainaus
Valitettavasti kohdetta "nimetön kansio" ei voitu nimetä nimelle "d": Taustajärjestelmä ei tue toimintoa

Uudelleennimeämisen toimimattomuus viittaa siihen, että gvfs-backends ei valmiiksi viimeistelty. EDIT. Sori aiemmat horinat gnome-vfs-obexftp:stä. Se on vanhentunut (ja kai tarpeeton 8.04:ssä). Tiedostojensiirto bluettothin kautta kirjoitettiin Gnome 2.22:a varten uusiksi, kuten muutkin tiedostonkäsittelyn taustajärjestelmät. Oikeuksien käsittelyä ei varmaan olekaan tulossa, koska puhelimien muistikorteissa käytetyissä tiedostojärjestelmissä ei liene esim. ext3:a vastaavia oikeustietoja.
Mutta mutta, itse olen kyllä saanut haettua puhelimesta tiedostoja Hardyssä, otetaanpa kirjoittaminen kokeilun alle. Onko beta päivitetty ajan tasalle? Onkohan estot jotenkin kiinni puhelimesta, toimisiko siellä joku kansio kuitenkin oikein, "vastaanotetut tiedostot" tms...

Tiedostojen siirtoa voisi testata myös komentorivipohjaista obexftp siirtoohjelmaa käyttämällä.
« Viimeksi muokattu: 10.04.08 - klo:22.33 kirjoittanut anttimr »

anttimr

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 10.04.08 - klo:22.43 »
No niin. Edelliset höpinät voi jättää aika lailla omaan arvoonsa, mutta nyt olen paremmin tilanteen tasalla.
Siirtymä gvfs:än ei ole valmis -> Bluetooth-siirto on yksi taantuneista alueista -> Obex-ftp taustajärjestelmässä ei ole vielä kirjoitustukea.

http://bugzilla.gnome.org/show_bug.cgi?id=526728

Komentorivipohjainen ftp-klientti paketista obexftp voisi olla tilapäisratkaisu massasiirtoihin.

Ketju on oikeastaan väärällä alueella ja kuuluisi tuonne Ubuntun kehittäminen osastolle. 7.10:ssä homma toimii paremmin.
« Viimeksi muokattu: 10.04.08 - klo:22.45 kirjoittanut anttimr »