Ostin tuon ihanan pelin juuri Tiltin nettikaupasta, ja sain sen tänään. Olin valmistautunut valtavasti, ja katsonut että toimiiko se muilla. Ja kyllä toimi, ja täydellisesti. Mutta eipä minulla.
Wine on koneella (0.9.46, ei onnistu päivittämään) sekä Steam jolla se voidaan asentaa. Ongelmana on että peli ei toimi. Asennus onnistuu, sekä Steamin käyttö täydellisesti. Kun avaan Portalin, resoluuttio vaihtuu, osa työpöydästä "tuplaantuu", joka todennäköisesti on se ikkuna johon Portal aikoo tulla. Mutta pelkkä ikkuna näkyy, ja vähän ajan päästä se sammuu. Kerran yritin ilman mitään launch optioneja, jolloin Valve logo yms. näkyi (ja oudosti osa työpöydästä näkyi oikeasta ja ala reunasta noin parin tuuman alueella), mutta tuli mustaa screeni, hiiri ei liikkunut normaalisti, ja vähän ajan päästä homma sammui.
Katsoin ohjeet
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=9432&iTestingId=21704 aivan sanatarkasti, mutta huomasin ettei winen päivitys onnistu (Synaptic ei löydä kuin 0.9.46 version).
Epäilen että näytönohjaimeni on liian huono, se on Mobile Intel Graphics Media Accelerator X3100. Yritin etsiä ajuripäivityksiä mutta en löytänyt. Valitettavasti nVidia Geforce näyttikset on aivan liian kalliita minulle, eikä minulla ole tuloja yhtään.
Joten: onko vika todella näytönohjaimessani, winen versiossa, vai jossain muussa?