Kirjoittaja Aihe: KDE4: otsikkopalkin tekstit eivät päivity oikein  (Luettu 1954 kertaa)

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
KDE 4.0.3 ja Gutsy.

Esim. Firefoxissa otsikkopalkissa olevat tekstit =sivujen nimet eivät pyyhkiydy lainkaan pois vaihdettaessa tabia vaan uudet tekstit kirjoitetaan vanhojen päälle. Onko kukaan havainnut samaa, onko tietoa joko ongelma on launchpadissa noteerattu? Itse en sieltä (vielä) löytänyt. kts screenshot

r

[ylläpito on poistanut liitteen]
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: KDE4: otsikkopalkin tekstit eivät päivity oikein
« Vastaus #1 : 08.04.08 - klo:02.22 »
Onko kyse ikkunareunuksen teksteistä? En ole itse kyllä täysin samanlaista nähnyt, mutta hieman toisenlaisen ongelman otsikkopalkin kanssa, joka saattaa ehkä olla aiheeseen liittyvä. Omassa tapauksessa ikkunan koon muuttaminen "kopioi" ikkunapalkin näppäimien kuvat useampaan kohtaan sotkien palkkia. Tämä ongelma on korjattu Qt4.4rc1:ssä, jonka Ubuntun pakettivarastossa mukanaolosta en valitettavasti osaa sanoa.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: KDE4: otsikkopalkin tekstit eivät päivity oikein
« Vastaus #2 : 08.04.08 - klo:08.48 »
Jep, ikkunareunuksen tekstit on kyseessä (ja tuossa kuvakaappauksessa en tosiaan ole mitään itse sotkenut vaan näkymä on autenttinen..)

Tuo ikkunan koon muuttaminen aiheuttaa minulla epämääräisiä viivoja ja muuta tauhkaa eli summa summarum, jonkinlaista epävakautta on havaittavissa.

Taitaa olla qt 4.3.2 käytössä, jos oikein keksin.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Vs: KDE4: otsikkopalkin tekstit eivät päivity oikein
« Vastaus #3 : 08.04.08 - klo:13.23 »
Juu, Qt:n alien-widgetit aiheuttavat ainakin noita epämääräisiä viivoja, tosin en tiedä koskeeko ne ollenkaan Qt 4.3-sarjaa enkä osaa enempää asiassa valitettavasti neuvoa. :(