Kirjoittaja Aihe: iPodin ja iTunesin, käyttäjän linux huolet.  (Luettu 2688 kertaa)

junneboy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 90
    • Profiili
iPodin ja iTunesin, käyttäjän linux huolet.
« : 06.04.08 - klo:23.06 »
Vaihoin menoläppärini sitten eeePC:hen (jota vielä odottelen!). Nytten olis sitten mietityksiä uudesta käyttöjärjestelmästä.

Aloitetaan aluksi, jotta aijon tuon eeeXubuntun tuohon eeePC:hen asennella.
Ubuntu on kyllä tuttu järjestelmä menneisyydestä  :). eeeXubuntussahan on sitten xcfe?

1. Miten ja millä saan iPodin toimimaan hyvin Xubuntun kanssa? Silleen, jotta synkronointikin onnistuisi vaivattomasti. Ohjelma voisi hoitaa myös "iTunesin korviketta", jota käytän musiikin kuunteluun muutenkin.

2. Miten ja millä saan iTunes-yhteensopivat podcastit ja AAC musiikit toimimaan linuxissa? Podcastit ovat ns "Enhanced Podcasteja", vai onko Hopeinen Podcast tuttu? Ilmeisesti DRM- musiikkia ei pysty saamaan kuunneltavaksi :-)



gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: iPodin ja iTunesin, käyttäjän linux huolet.
« Vastaus #1 : 06.04.08 - klo:23.15 »
http://packages.ubuntu.com/gutsy/gtkpod
Eikös nuo gtk2 toimi xfce:n kanssa ihan normaalisti?
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

junneboy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Vs: iPodin ja iTunesin, käyttäjän linux huolet.
« Vastaus #2 : 06.04.08 - klo:23.20 »
Mites tälläinen ku Banshee. Olen katellu ja näyttäisi aika hyvältä ohjelmalta, jossa iPod yhteensopivuus, mutta mahtaakohan tuo toimia edes kunnolla  ;D ??? :-\

E: Ei toimikaan Bansheessa synkronointi. No tuo Gtkpod saa riittää. Vieläkun löytäisi ohjelman joka toistaa noita itunesin Enchanced Podcasteja?
« Viimeksi muokattu: 06.04.08 - klo:23.31 kirjoittanut junneboy »

ram_b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: iPodin ja iTunesin, käyttäjän linux huolet.
« Vastaus #3 : 14.04.08 - klo:21.46 »
Kannattaa tarkistaa tukeeko rockbox ipodiasi. Sen jälkeen et tarvi Gtkpodia tai muita ohjelmia, koska ipod näkyy tavallisten mp3-soitinten tapaan, jolloin musiikin siirto on helppoa ja vaivatonta.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: iPodin ja iTunesin, käyttäjän linux huolet.
« Vastaus #4 : 15.04.08 - klo:07.50 »
Itse asiassa näkyy sen ipod nyttenkin normaalina usb muistina kun sen lykkää kiinni, sieltä näkee jopa ne biisitkin sisältä. Ongelma on vaan siinä että se ipod ei osaa/tahdo lisätä niitä soittolistoilleen kun niitä biisejä ei kesta ole ns. oikealla tavalla lisätty sinne..mikä on aika sukka juttu...

Mutta rockbox hoitanee niinkuin jo mainittiin :)

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: iPodin ja iTunesin, käyttäjän linux huolet.
« Vastaus #5 : 16.04.08 - klo:21.42 »
Mistäs tuon rockboxin löytää ?? Tuttu asenteli Ubuntun, ja painii kanssa Ipod ongelmien kanssa.. Synaptic tai lisää/poista ei ainakaan suorilta löytänyt... Eli jos saa aivan rautalankaohjeet, niin uskallan päästää kaverin itse kokeilemaan...

juyli

  • Vieras
Vs: iPodin ja iTunesin, käyttäjän linux huolet.
« Vastaus #6 : 16.04.08 - klo:21.51 »
Synaptic tai lisää/poista ei ainakaan suorilta löytänyt... Eli jos saa aivan rautalankaohjeet, niin uskallan päästää kaverin itse kokeilemaan...
Saat itse tutustua manuaaleihin, mutta RockBox löytyy: http://www.rockbox.org/

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: iPodin ja iTunesin, käyttäjän linux huolet.
« Vastaus #7 : 16.04.08 - klo:21.54 »
Synaptic tai lisää/poista ei ainakaan suorilta löytänyt... Eli jos saa aivan rautalankaohjeet, niin uskallan päästää kaverin itse kokeilemaan...
Saat itse tutustua manuaaleihin, mutta RockBox löytyy: http://www.rockbox.org/


Kiitos, eli ajomatka toiselle puolen Tamperetta odottaa... Oikeasti, en itse käytä ipodia, mutta kun kaveri kyseli neuvoa sen käyttöön..