Kirjoittaja Aihe: Projektorin käyttäminen Gutsy:ssä?  (Luettu 3247 kertaa)

mtjjarvin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Projektorin käyttäminen Gutsy:ssä?
« : 05.04.08 - klo:22.40 »
Moi!
 Olen yrittänyt saada gutsyssä toimimaan (Ati Radeon 9600 -ohjaimen DVI (-> vga muuntimella) porttiin liitetttyä Panasonicin PT-AE700 projektoria toimimaan. Winkulassa kuva tulee muutamalla hiiren potkaisulla, mutta toistaiseksi linuxin puolella tulos on musta ruutu - laitteet ovat siis ehjiä.

xrandr -q kertoo DVI-0:n olevan disconnected, vaikka yritän komentaa
 xrandr --output DVI-0 --auto --same-as VGA-0

Kertaalleen sain x.org. conf -tiedostoa säätämällä päänäytön reson tippumaan johonkin 800x600 tasolle, mutta projektori pysyi pimeänä.  Sain kaiken lisäksi sen käsityksen, että  Screen and resolution -ohjelma tuntuisi olevan enemmän ja vähemmän rikki.

. Olen kokeillut ati-, radeon-, ja fglrx -x.org -driveriä - tuloksetta muokkaamalla itse xorg.conf -tiedostoa..
 
 ~tuomas.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Projektorin käyttäminen Gutsy:ssä?
« Vastaus #1 : 05.04.08 - klo:22.47 »
Moi!
 Olen yrittänyt saada gutsyssä toimimaan (Ati Radeon 9600 -ohjaimen DVI (-> vga muuntimella) porttiin liitetttyä Panasonicin PT-AE700 projektoria toimimaan. Winkulassa kuva tulee muutamalla hiiren potkaisulla, mutta toistaiseksi linuxin puolella tulos on musta ruutu - laitteet ovat siis ehjiä.

xrandr -q kertoo DVI-0:n olevan disconnected, vaikka yritän komentaa
 xrandr --output DVI-0 --auto --same-as VGA-0

Kertaalleen sain x.org. conf -tiedostoa säätämällä päänäytön reson tippumaan johonkin 800x600 tasolle, mutta projektori pysyi pimeänä.  Sain kaiken lisäksi sen käsityksen, että  Screen and resolution -ohjelma tuntuisi olevan enemmän ja vähemmän rikki.

. Olen kokeillut ati-, radeon-, ja fglrx -x.org -driveriä - tuloksetta muokkaamalla itse xorg.conf -tiedostoa..
 
 ~tuomas.

Oletko kokeillut hakua aiheesta löytyy varmaan haulla tietoa.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Projektorin käyttäminen Gutsy:ssä?
« Vastaus #2 : 06.04.08 - klo:16.22 »
Oletko kokeillut hakua aiheesta löytyy varmaan haulla tietoa.
Terveisin jori52

Jep, aika moni on taistellut noiden ulostulojen kanssa. KOkeile ainakin tuon ohjaimen nimellä hakua.
r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Projektorin käyttäminen Gutsy:ssä?
« Vastaus #3 : 06.04.08 - klo:16.47 »

. Olen kokeillut ati-, radeon-, ja fglrx -x.org -driveriä - tuloksetta muokkaamalla itse xorg.conf -tiedostoa..
 
 ~tuomas.
Olethan ottanut huomioon ettei pelkästään sen xorgin muokkaaminen käsin vaikuta hyvällä tavalla, jos ajuria ei ole asennettu?
xorg.conf vaan kertoo mitä ajuria käytetään.

apt-cache policy xorg-driver-fglrx
xorg-driver-fglrx:
  Asennettu: (ei mitään)
  Ehdokas: 1:7.1.0-8-3+2.6.24.12-15.33
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

mtjjarvin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Projektorin käyttäminen Gutsy:ssä?
« Vastaus #4 : 06.04.08 - klo:18.08 »
Lainaus
Olethan ottanut huomioon ettei pelkästään sen xorgin muokkaaminen käsin vaikuta hyvällä tavalla, jos ajuria ei ole asennettu?
xorg.conf vaan kertoo mitä ajuria käytetään.

apt-cache policy xorg-driver-fglrx
xorg-driver-fglrx:
  Asennettu: (ei mitään)
  Ehdokas: 1:7.1.0-8-3+2.6.24.12-15.33


Koodia: [Valitse]
tuomas@olohuone:~$ sudo dpkg -l xorg-driver-fglrx
Desired=Unknown/Install/Remove/Purge/Hold
| Status=Not/Installed/Config-f/Unpacked/Failed-cfg/Half-inst/t-aWait/T-pend
|/ Err?=(none)/Hold/Reinst-required/X=both-problems (Status,Err: uppercase=bad)
||/ Name           Version        Description
+++-==============-==============-============================================
ii  xorg-driver-fg 7.1.0-8.37.6+2 Video driver for ATI graphics accelerators

 ubuntuforumeilta ei paljoa irronnut, osa ehdotti xorg.conf:n siivoamista modeline -riveistä, mutta tämä ei auttanut varsinaiseen ongelmaan. Jossain vaiheessa taisi kadota vielä Compizin karkkitehosteet, mutta kun kone on muutenkin tarkoitus käyttää mediakoneena, ei tuolla paljoa ole väliä.

 Ei viitsisi turhanpäiten tuhota muuten toimivaa (muutamaa poikkeusta lukuunottamata) vdr 1.4.7 asennusta, mutta voipi olla, että testailen jossain vaiheessa hardy heronia...

neartopic:
Kokeilin vielä ubuntun generic -kernelillä laihoin tuloksin. Syy kernelin päivitykseen oli  Technotrend C1500 kortin toimivuus ubuntun vakiokernulla, jolla kuva pikselöityi kelvottomaksi legopalikoiksi. 2.6.24 kernussa tuo toimii huomattavasti paremmin.



 ~tuomas.