Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 6.06 LTS ja sarjaportin hiiri  (Luettu 1526 kertaa)

cycloneb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
    • Cycloneb/DaerkMind
Ubuntu 6.06 LTS ja sarjaportin hiiri
« : 04.04.08 - klo:11.12 »
Moi
Ongelma on seuraavanlainen johon hain jo vastausta täältä, kyseisessä infossa oli sama ongelma käsittelyssä.
Versio oli tosin 5.10.
Kokeilin ohjeistusta tähän versioon mutta ongelma ei ratkennut.

xorg.conf asetuksissa on Option kohdassa  "/dev/input/mice".
Driver on "mouse" ja protocol on tällä erää "Auto".
Olen kokeillut protokollaan myös "Intellimouse":a.

Portti ja hiiri on testattu Windowsilla ja toimii, nyt Ubuntussa se on jostain syystä aivan hukassa.
Arvelen että ongelma on siinä että käytössä on sarjaporttiin eli COM1 liitetty laite.

Tai no, varsinkin kun kyseessä on Microsoftin vanha kunnon rotta niin johtuisiko siitä.

Mika Yrjönen
Hämeenlinna

"if you can't chooce, use both"
Windows & Linux
"Tehoyksikkö:AMD K6-2 400MHz, Soltek SL54-U5, 256 Mt RAM, Geforce 2 MX400 32 Mt RAM.
Linux Ubuntu 6-06 LTS."

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Ubuntu 6.06 LTS ja sarjaportin hiiri
« Vastaus #1 : 04.04.08 - klo:12.42 »
Tai no, varsinkin kun kyseessä on Microsoftin vanha kunnon rotta niin johtuisiko siitä.

Tuskin sillä on merkitystä, samalta sylttytehtaalta kaikki hiiret taitavat tulla, oli niiden polttomerkki mikä tahansa.

Itse olen käyttänyt joko ps/2 tai usb-hiiriä jo vuosia. En myöskään enää suostu itse käyttämään muita kuin laserhiiria (vrt pallohiiri), joita myös olen ostattanut LTSP-päätteiden seuraksi lapsille. lapsen hiirikäsi kehittyy vain kunnollisella hiirellä.

Jos siinä koneessa on usb-väylä, niin hanki halvin mahdollinen usb-laserhiiri ja tökkää se kiinni. Dapper tunnistaa sen varmasti.

On aivan turha tapella jonkin iankaikkisen vanhan ja niin kuolleen kuin sarjaporttihiiren kanssa.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

juyli

  • Vieras
Vs: Ubuntu 6.06 LTS ja sarjaportin hiiri
« Vastaus #2 : 04.04.08 - klo:12.46 »
Arvelen että ongelma on siinä että käytössä on sarjaporttiin eli COM1 liitetty laite.

En nyt ihan pääse jyvälle, mutta yleensä sarjaportit ovat Linuxissa /dev/ttySX (X on sopiva luku esim 0 tai 1) eli /dev/ttyS0 = com1

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Ubuntu 6.06 LTS ja sarjaportin hiiri
« Vastaus #3 : 04.04.08 - klo:14.15 »
Muistelen hiiren malliksi/ajuriksi olisi tullut "Microsoft" ja sitten se oikea portti /dev/ttyS0. Se /dev/input/mice on PS2-portti.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS