Kirjoittaja Aihe: Mitä tarkoittaa fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub  (Luettu 5631 kertaa)

Luumuvaras

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Mitä tarkoittaa fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub ? Vastatkaa nyt perules  :-\
« Viimeksi muokattu: 15.04.08 - klo:21.26 kirjoittanut Luumuvaras »

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: STALKER Shadow of Chernobyl asennus
« Vastaus #1 : 01.04.08 - klo:22.45 »
Kyllähän tuo näyttäisi jollain toimivan: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=7377&iTestingId=22390
Onkos koneessasi tarpeeksi mehua ja onko koneesi näytönohjaimen ajurit asennettuna oikein(eli toimiiko 3d kiihdytys elipäätteeseen glxinfo | grep direct).

Tuolta säädät winen rekisterin kuntoon, varsinkin näytönohjaimen muistin määrittäminen ja opengl:n käyttäminen ovat tärkeitä kohtia.

Ja sitten tuosta pelin asentamisesta, asennat sen niinkuin asentaisit mitä tahansa windows ohjelmaa. Eli kasois klikkaat sitä setuppia mikä siellä levyllä on ja avaat ohjelmalla wine(muista miten se gnomessa meni mutta kde:ssa ainakin exe:t aukaistaan automaattisesti winellä). Ja tarvitset siihen toki nocd patchin, koska wine ei handlaa noita securerom/starforce p*skaa mitä ne tunkee niihin kopionti suojaukseksi(eihän ne oikeasti edes toimi senku kiusaavat asiakkaita dvd-asemia hajottavilla hirvityssoftillaan).
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11481
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: STALKER Shadow of Chernobyl asennus
« Vastaus #2 : 02.04.08 - klo:16.46 »
Ja sitten tuosta pelin asentamisesta, asennat sen niinkuin asentaisit mitä tahansa windows ohjelmaa. Eli kasois klikkaat sitä setuppia mikä siellä levyllä on ja avaat ohjelmalla wine(muista miten se gnomessa meni mutta kde:ssa ainakin exe:t aukaistaan automaattisesti winellä).
Niin, siis Gnomessa (Ubuntu) klikkaat sitä oikealla ja valitset siitä valikosta "Avaa ohjelmalla Wine windows emulator".

Offtopic: Hassua että jos nimeät sen uudestaan .EXE päätteiseksi (muuten nimiä ei ole pakko muuttaa yhtään) niin se suostuu käynnistämään sen. Tuon jälkeen se käynnistyy jonkin aikaa (ilmeisesti uudelleen käynnistykseen asti) ja sitten sen joutuu nimeämään uudestaan vaikka .exe päätteiseksi.
« Viimeksi muokattu: 02.04.08 - klo:16.48 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: STALKER Shadow of Chernobyl asennus
« Vastaus #3 : 06.04.08 - klo:15.08 »
En oikein tajunnut, ensimmäisekseen minulla on aito Stalker niin eli miksi pitäisi no cd patchi asentaa.
Wine ei osaa ko. pelin kopiosuojauksia.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11481
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: STALKER Shadow of Chernobyl asennus (PÄIVITETTY)
« Vastaus #4 : 08.04.08 - klo:20.23 »
Käynnistä se päättellä eli: wine /missä/se/peli/on/pelin.exe
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: STALKER Shadow of Chernobyl asennus (PÄIVITETTY)
« Vastaus #5 : 08.04.08 - klo:20.37 »
Koodia: [Valitse]
cd ~/.wine/drive_c/Ohjelmatiedostot/THQ/S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl/bin/jonka jälkeen
Koodia: [Valitse]
wine XR_3DA.exe
Joskus kuulemma nuo pitää ajaa samasta kansiosta.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: STALKER Shadow of Chernobyl asennus (PÄIVITETTY)
« Vastaus #6 : 09.04.08 - klo:02.01 »
Jännää pukkaa  ;D. Tuo err:d3d:IWineD3DImpl_IsPixelFormatCompatibleWithRende.... voi johtua monestakin syystä. Ethän vain ole mitään directx:ää yrittänyt asennella, nimittäin väärät dillet väärissä paikoissa voivat sotkea winen rekisterin eikä wineen missään tapauksessa tulisi asentaa directx:ää vaan käyttää winessä olevia omia kirjastoja.

Kuten jo aikasemmin mainitisinkin tuon: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=7377&iTestingId=22390
On siellä myös ohjeita ja käyttäjien kokemuksia pelin toimivuudesta winellä(Ihan hyvinhän tuo näyttäisi toimivan). Itse en tuota peliä omista eikä rautakaan tällä hetkellä moista pyörittäisi, joten en voi omia kokemuksiani pelin asennus vaiheista kertoilla.

Mutta äkkiseltään tuolta katsottuna muutamia kokeilemisen arvoisia juttuja voisi olla:
Regeditin kuntoon laittaminen, jos et ole sitä jo tehnyt:
Eli avaat winen regeditin kirjoittamalla päätteeseen
regedit
Avautuu jokaisen windowssia käyttäneen tietokoneen käyttäjän inhoama ja yleensä hemmetin sekaisin oleva editori, johon pitäisi tehdä nyt hieman säätöjä. Eli mene kohtaan HKEY_CURRENT_USER ota sieltä alakohta Software, softwaresta taas alakohta Wine ja tästä taas alakohta Direct3D(Noniin jos tuota viimeistä ei ole niin sinun pitää lisätä se sinne eli hiirenkakkonen -> new -> key ja anna nimeksi Direct3D). Noniin jos nyt olet päässyt viimein sinne Direct3D kansioon siinä regeditissä, niin luo muutama uusi arvo sinne taas hiiren kakkosella -> new -> String Value ja anna jokin seuraavista nimistä ja sille sopiva arvo:
nimi: DirectDrawRederer             arvo: opengl
nimi: UseGLSL                                arvo: true
nimi: VideoMemorySize                arvo: Näytönohjaimen muisti MB
nimi: OffscreenRenderingMode  arvo: fbo
Lyön vielä liitteenä graaffisen esimerkin...
Kun ole saanut kaikki haluamasi siinä rekisterissä säädettyä sammuta rekisteri, ÄLÄKÄ unohda ajaa päätteessä komentoa:
wineprefixcreate
Komennolla otetaan muokatut rekisteri arvot käyttöön.

Koodia: [Valitse]
cd ~/.wine/drive_c/Ohjelmatiedostot/THQ/S.T.A.L.K.E.R.\ -\ Shadow\ of\ Chernobyl/bin/jonka jälkeen
Koodia: [Valitse]
wine XR_3DA.exe
Joskus kuulemma nuo pitää ajaa samasta kansiosta.

Pääte ei tunne välejä, pitää laittaa \ -eteen jos välimerkin haluat. Vaihtoehtoisesti voisi käyttää esim
Koodia: [Valitse]
cd ~ && cd ".wine/drive_c/Ohjelmatiedostot/THQ/S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl/bin/"
« Viimeksi muokattu: 09.04.08 - klo:02.04 kirjoittanut tuke81 »
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: STALKER Shadow of Chernobyl asennus (PÄIVITETTY)
« Vastaus #7 : 12.04.08 - klo:20.05 »
Muokkaa /etc/X11/xorg.conf tiedostoa
lisää seuraava rivi näytönohjain kohdan alle
Koodia: [Valitse]
Option     "GARTSize" "64"ja kokeile uudestaan. Vaatii X uudelleen käynnistyksen.
Eli; Ctrl+Alt+Askelpalautin
Ei ole tarvetta kokonaan rebootille.
Ja ei koko järjestelmän uudelleen asennukselle, on todella harvoin tarvetta!
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Luumuvaras

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
STALKER ongelma
« Vastaus #8 : 13.04.08 - klo:14.46 »
Minulla on ATIRadeon 9800 pro 256 agp ja Prosessori AMD Sempron. Olen aikaisemmissa posteissani saanut vastaukseksi että pitäisi laittaa regeditillä wineen ja sinne direct3D ja lisätä sinne 4 asiaa. No nyt aikaisemmista ongelmista olen päässyt, mutta nyt kun käynnistän stalkerin tulee ensin musta ruutu ja sitten ilmestyy kursori esiin sellaisena kun se pitäisi olla main menussa. Mutta kaikki muu on mustaa, kursori vain näkyy ja sekin tuntuu tökkivän. Elikkä olisiko mitään apuja tähän ongelmaan ?

Tämän lisäksi pystyn jotenkin kursorilla haapuilemaan NEW GAME:n päälle ja aloittamaan pelin, toimii muuten hyvin mutta kun olen noussut portaat ylös jossa olisi luontoa alkaa hidastelemaan ja alkaa muodostumaan mustia raitoja jotka näyttävät varjoilta seinille. Ja välillä kaikki tekstuurit muuttuvat turkoosin värisiksi.

Terminaalissa kokoajan tulee listaa kunnes lopetan väkisin stalkerin, listassa lukee

fixme:d3d_draw:drawStridedSlow >>>>>>>>>>>>>>>>> GL_INVALID_FRAMEBUFFER_OPERATION_EXT (0x506) from glEnd and previous calls @ drawprim.c / 570
fixme:d3d:check_fbo_status FBO status GL_FRAMEBUFFER_INCOMPLETE_DIMENSIONS_EXT (0x8cd9)

Mitä lie tuo tarkoittaa  ???
« Viimeksi muokattu: 13.04.08 - klo:16.26 kirjoittanut Luumuvaras »

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: STALKER ongelma
« Vastaus #9 : 13.04.08 - klo:17.48 »
Jaha ati. Atin korttien linux ajurit eivät tue fbo:ta(ainakaan ole tukeneet vielä tämän vuoden alussa. Tän hetkistä tilannetta en ihan varmasti tiedä), joten vaihda se kohta regeditistä OffscreenRenderingMode fbo -> OffscreenRenderingMode backbuffer

Toisekseen mitkäs ajurit sinulla on asennettuna, ubuntun omat radeon ajurit vai atin tarjoama fglrx?

Ääniongelman voisit kans debugilla katsoa, poistamalla winecfg:stä kaikki äänet pois käytöstä ja kokeilemalla sitten peliä, jotkin pelit kaatuu ääniongelmiin(alsa ei vain vieläkään toimi kunnolla winellä).
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Luumuvaras

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: STALKER ongelma
« Vastaus #10 : 13.04.08 - klo:18.07 »
Jaha ati. Atin korttien linux ajurit eivät tue fbo:ta(ainakaan ole tukeneet vielä tämän vuoden alussa. Tän hetkistä tilannetta en ihan varmasti tiedä), joten vaihda se kohta regeditistä OffscreenRenderingMode fbo -> OffscreenRenderingMode backbuffer

Toisekseen mitkäs ajurit sinulla on asennettuna, ubuntun omat radeon ajurit vai atin tarjoama fglrx?

Ääniongelman voisit kans debugilla katsoa, poistamalla winecfg:stä kaikki äänet pois käytöstä ja kokeilemalla sitten peliä, jotkin pelit kaatuu ääniongelmiin(alsa ei vain vieläkään toimi kunnolla winellä).

Minulla on ubuntun omat ajurit.
Nyt kun kokeilin noin niin se käynnistyessä tulee vaan musta ruutu ja taustalla terminaalissa lukee

vellu@vellu-desktop:~/.wine/drive_c/Ohjelmatiedostot/THQ/S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl/bin$ wine XR_3DA.exe -nodistort -dsound
err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded
fixme:heap:RtlCompactHeap (0xf30000, 0x0) stub
fixme:wave:DSD_CreateSecondaryBuffer (0x1b6528,0x86da94,8014,0,0x1923d08,0x1d8f0c,0x1923ce8): stub
fixme:dinput:SysMouseAImpl_Acquire Clipping cursor to (0,0)-(646,505)
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x86cb1c,0x00000000), stub!
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_CreateQuery (0x62130c0) Unhandled query type 4
fixme:d3d9:IDirect3DDevice9Impl_CreateQuery (0x6432b98) call to IWineD3DDevice_CreateQuery failed
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_EvictManagedResources (0x62130c0) : stub
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_EvictManagedResources (0x62130c0) : stub
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_EvictManagedResources (0x62130c0) : stub
fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_EvictManagedResources (0x62130c0) : stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
jne...
« Viimeksi muokattu: 14.04.08 - klo:16.46 kirjoittanut Luumuvaras »