Nostetaanpas tätä threadia ylös näin aloittajan vinkkelistä katsottuna.
Onhan se XP pers... perheessä, mutta aika moni käyttäjä tekee itse epävakaaksi käyttiksensä asentamalla mitä sattuu(puhutaan Prosta, home on pahka ihan vakiona).
Ykköskoneella XP Homeen minulla on lisenssi(ja tottakai sitä saa asentaa myös toiseen omaan...), mutta kakkos koneelle laitoin Pron vähän aikaa sitten kun home pisti koneen nutulleen.
Pro on oikeasti parasta mitä MS on tuonut markkinoille, laitoin Pron heti kun se ilmestyi enkä katunut sitä, pääsin vielä nauramaan kavereille jotka käyttivät W2K:ta kaatuillen ja itkien.
Prolla olen aina pärjännyt, mutta heti tuli itku simmuun kun ostin läppärin jossa oli Home lisenssi.
Ainut et Prokin on pulskistunut MS:n töppien takia ja tarvitsee paljon enemmän vääntöä verrattuna mitä ensiasennuksen tein.
Monikohan XP:n (Pron) haukkujat ovat asentaneet käyttiksensä jostain netistä imetyltä krakkereiden saastuttamalta sontaläjältä.
Kerran jouduin asentamaan wintikan em. tapaukselta kun tarvitsin kiireessä pelastaa kamaa kiintarilta vaan eipä onnistunut...
Kone oli jo valmiiksi täynnä kaikkea saissea mikä halusi nettiin(en puhu wintikan omista prosesseista).
Virustutka rupesi myös samantien vinkumaan kun sen asensin.
Niin ja palomuurin+virustutkan asensin levyltä eikä kone ollut verkossa, eli ihan tämän hienon "kräkätyn" wintikan saannosta kaikki.
Mihinkä muuten ohjelma tarvitsee kräkin jos sen saa aktivoitua sarjanumerolla....?
Ainakin tällä hetkellä jos pitäisi valitaXP:n ja Ubuntun väliltä niin ottaisin XP Pron,
Meinaan jos kerta pitäisi jotain tehdäkkin(ja pitäähän minun pelaamaan päästä).
Osaan myös paljon enemmän Prosta kuin linukasta
Kaverin kanssa mietittiin tänään miten paljon linuxille saisi käyttäjiä lisää jos ainakin perussäädöt saisi tehtyä helpommin.
Itselläni ei esim. tuo TV-kortti ottanut tulta kovin helposti.
No, hyvään suuntaanhan tämä näyttää olevan menossa.
Ajattelin myös läppärille laitella tämän version, saas nähä miten äijän käy siinä.