Kirjoittaja Aihe: Kubuntu vaihtui XP:hen  (Luettu 3107 kertaa)

A Bocelli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Kubuntu vaihtui XP:hen
« : 20.03.08 - klo:11.40 »
 ???. Olisi mukava käyttää sitäKubuntua mutta siinä on ongelma ja se on tämä: Muuten tulisin juttuun Kubuntun kanssa "ainakin näin aloittelijasta tuntuu" mutta en saa päivityksiä kuntoon. Aina kun alan asentaa siihen paketin jossa tulee ne flash ja java niin se menee jumiin. Vika on siinä paketissa se ei halua asentua siihen koneelle. Kaikki muut päivitykset asentaa hyvin. Koitin monta kertaa ja se paketti jota en saanut asennettua niin johti siihen, että kirjoitan tätäkin XP:llä ja kubuntu on poissa..huoh. :-\.Kertakaikkiaan menee jumiin ja pitää bootata kubuntu.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Kubuntu vaihtui XP:hen
« Vastaus #1 : 20.03.08 - klo:12.24 »
Ei sinun tarvitse asentaa sitä kokonaan, voit asentaa tarvitsemasi paketit hieman hankalammalla tavalla...
Mutta olisi hyvä jos saisit jonkinlaista virheilmoitusta tänne, niin huomattavasti helpompaa auttaa

Leikkaa liimaa komennot, välttyäksesi näppäinvirheiltä.
päivitetään paketit
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo apt-get dist-upgradeyritetään korjata paketit, jos nuo menee läpi ilman virheitä!
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg --configure -a
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get -f install
Javan ja flashin voi asentaa ihan komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install sun-java6-bin sun-java6-jre sun-java6-plugin flashplugin-nonfree

Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

A Bocelli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kubuntu vaihtui XP:hen
« Vastaus #2 : 20.03.08 - klo:13.22 »
Ei sinun tarvitse asentaa sitä kokonaan, voit asentaa tarvitsemasi paketit hieman hankalammalla tavalla...
Mutta olisi hyvä jos saisit jonkinlaista virheilmoitusta tänne, niin huomattavasti helpompaa auttaa

Leikkaa liimaa komennot, välttyäksesi näppäinvirheiltä.
päivitetään paketit
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo apt-get dist-upgradeyritetään korjata paketit, jos nuo menee läpi ilman virheitä!
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg --configure -a
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get -f install
Javan ja flashin voi asentaa ihan komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install sun-java6-bin sun-java6-jre sun-java6-plugin flashplugin-nonfree


Kiitos koitan nyt ladata ubuntua kun olen lukenut että se ois helpoin noista versioista aloittelijalle...jospa se pelais. Jos ilmenee samanlaisia ongelmia kuin Kubuntussa niin koitan noita ohjeitanne siihen. Vai onko eriohjeet Kubuntuun kuin Ubuntuun? Ei taida olla!

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Kubuntu vaihtui XP:hen
« Vastaus #3 : 20.03.08 - klo:14.17 »
Kiitos koitan nyt ladata ubuntua kun olen lukenut että se ois helpoin noista versioista aloittelijalle...jospa se pelais. Jos ilmenee samanlaisia ongelmia kuin Kubuntussa niin koitan noita ohjeitanne siihen. Vai onko eriohjeet Kubuntuun kuin Ubuntuun? Ei taida olla!
helppous on suhteellinen käsite, Gnome (jota Ubuntu siis käyttää, Kubuntu käyttää KDE:tä) on tehty niin yksinkertaiseksi etten osaa sitä käyttää.

voi myös olla, että paketit joita lataat ovat viallisia, tai Kubuntun asennuksessa on syntynyt virhe, joka taasen on voinut johtua epäonnistuneesta levypoltosta.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

snifi

  • Vieras
Vs: Kubuntu vaihtui XP:hen
« Vastaus #4 : 20.03.08 - klo:17.06 »
Minulla tuo jälkimmäinen sudo apt-get install flashplugin-nonfree
sanoo näin:

Koodia: [Valitse]
"./install_flash_player_9_linux.tar.gz" tallennettu [3036127/3036127]

Download done.
md5sum mismatch install_flash_player_9_linux.tar.gz
The Flash plugin is NOT installed.



Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: Kubuntu vaihtui XP:hen
« Vastaus #5 : 21.03.08 - klo:04.00 »
Jos haluat systeemin äkkiä toimimaan, niin http://linuxmint.com :D

Mint on periaatteessa Ubuntu jossa on kodekit valmiina. Itse käytän Ubuntua, mutta Mint on omalla tavallaan "pehmeämpi lasku" Linux-maailmaan.

snifi

  • Vieras
Vs: Kubuntu vaihtui XP:hen
« Vastaus #6 : 21.03.08 - klo:09.12 »
Mitenkä ne Kubuntussa nuo pakettivarastot oikein vaihdettiin? Ja mitä siellä täsmälleen ottaen pitäisi olla?

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Kubuntu vaihtui XP:hen
« Vastaus #7 : 21.03.08 - klo:10.13 »
Jos haluat systeemin äkkiä toimimaan, niin http://linuxmint.com :D

Mint on periaatteessa Ubuntu jossa on kodekit valmiina. Itse käytän Ubuntua, mutta Mint on omalla tavallaan "pehmeämpi lasku" Linux-maailmaan.
Tuosta samaa mieltä. Minulle ainakin Mint 3.1 oli todellinen ahaa-elämys Linux-maailmaan. Valitettavasti tekivät myöhemmin muutamia onnettomia muistia syöviä Python-virityksiä, mutta aion kyllä kokeilla taas, kunhan Ubuntu 8.04:ää vastaava versio ilmestyy.

snifi

  • Vieras
Vs: Kubuntu vaihtui XP:hen
« Vastaus #8 : 21.03.08 - klo:17.35 »
Minulle nämä tuottavat yhä edellä olleiden korjausten jälkeen md5sum mismatch -virheen, mutta sain Flashin asennettua käyttämällä sivun

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=636397&page=2

loppupuolella sinisellä näkyvää ohjetta.