Kirjoittaja Aihe: Nexuiz jäätyy [RATKAISTU, mutta uusia ongelmia FPS suhteen]  (Luettu 2006 kertaa)

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Elikkäs toissapäivänä latasin tuon Nexuizin, versio 2.4 (en siis ladannut repoista, vaan virallisilta sivuilta). Kun käynnistän pelin, niin ei mitään ongelmia, asetukset pystyn säätämään kiltisti ja pelaaminen luonnistuu kiltisti. Pelin lopettaminenkin luonnistuu kiltisti. Mutta kun koetan käynnistää pelin uusiksi, niin peli jäätyy siihen alkulogoon eikä mene eteenpäin. Kone ei jäädy, sillä Compizin kuutio pyörittää työpöytää nätisti.

Komentorivikään ei auta paljoa, sillä...

Koodia: [Valitse]
henkka@alquzar:~$ nexuiz
Nexuiz Linux 11:32:13 Feb 29 2008
Trying to load library... "libz.so.1" - loaded.
Added packfile data/79drdm5_beta2_nex.pk3 (128 files)
Added packfile data/79drgc2_nex.pk3 (31 files)
Added packfile data/acid3dm5_nex.pk3 (34 files)
Added packfile data/af3hex_nex.pk3 (31 files)
Added packfile data/ame7q3dm3_nex.pk3 (101 files)
Added packfile data/ame7q3tny1_nex.pk3 (53 files)
Added packfile data/apocalyptica_nex.pk3 (27 files)
Added packfile data/bal3dm3_nex.pk3 (69 files)
Added packfile data/bal3dm5_nex.pk3 (63 files)
Added packfile data/batcula_nex.pk3 (62 files)
Added packfile data/chronic_nex.pk3 (154 files)
Added packfile data/CMP1-dm6_nex.pk3 (52 files)
Added packfile data/common-spog.pk3 (26 files)
Added packfile data/cttourney1_nex.pk3 (70 files)
Added packfile data/data20080229.pk3 (3992 files)
Added packfile data/distonic_nex.pk3 (75 files)
Added packfile data/dubneoc_nex.pk3 (22 files)
Added packfile data/geo-core_nex.pk3 (32 files)
Added packfile data/hal_palindrome_nex.pk3 (50 files)
Added packfile data/HandsOfGod_nex.pk3 (32 files)
Added packfile data/ikzdm1_nex.pk3 (141 files)
Added packfile data/jaxtourney2_nex.pk3 (30 files)
Added packfile data/klzegypt_nex.pk3 (91 files)
Added packfile data/ktsdm4_nex.pk3 (36 files)
Added packfile data/map-gleeb_geocomp3_nex.pk3 (28 files)
Added packfile data/mappack.pk3 (1 files)
Added packfile data/mIKEctf2_nex.pk3 (27 files)
Added packfile data/monolith_nex.pk3 (25 files)
Added packfile data/pukka3dm2_nex.pk3 (34 files)
Added packfile data/puma3tourney4_nex.pk3 (29 files)
Added packfile data/q3skoredm1_nex.pk3 (22 files)
Added packfile data/qbeast_nex.pk3 (34 files)
Added packfile data/qdolphin_nex.pk3 (35 files)
Added packfile data/quimera_nex.pk3 (22 files)
Added packfile data/quintdm3_nex.pk3 (63 files)
Added packfile data/redm04_nex.pk3 (64 files)
Added packfile data/storm3dm3_nex.pk3 (75 files)
Added packfile data/straledm5_nex.pk3 (125 files)
Added packfile data/zpdm01_nex.pk3 (38 files)
Trying to load library... "libcurl.so.4" - loaded.
Trying to load library... "libvorbis.so.0" - loaded.
Trying to load library... "libvorbisfile.so.3" - loaded.
Trying to load library... "libOffscreenGecko.so" "./libOffscreenGecko.so" - failed.
execing quake.rc
execing default.cfg
execing physicsQBR.cfg
execing newhook.cfg
execing weapons.cfg
execing normal.cfg
execing config.cfg
couldn't exec data/campaign.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Initializing Video Mode: window 1920x1200x32x60hz (4x AA)
Loading OpenGL driver libGL.so.1
Trying to load library... "libjpeg.so.62" - loaded.
Trying to load library... "libpng12.so.0" - loaded.
Draw_CachePic: failed to load gfx/complete
Draw_CachePic: failed to load gfx/inter
Shader 'textures/bal3hh/lig_128-01w1-2k' already defined
Shader 'textures/cmp1-dm8/e8trimlight2_pur' already defined
Shader 'textures/cmp1-dm8/e8tinylightpur' already defined
Shader 'textures/cmp1-dm8/e8lighttrim_b_pur' already defined
Shader 'textures/cmp1-dm8/e8lighttrim_pur' already defined
Shader 'textures/cmp1-dm8/e8circle_pur' already defined
Shader 'textures/cmp1-dm8/e8clangfloor' already defined
Shader 'textures/cmp1-dm8/logo' already defined
Shader 'textures/cmp1-dm8/ame7jp' already defined
Shader 'textures/cmp1-dm8/ame7glass' already defined
Shader 'textures/Reaptxt/sun' already defined
Shader 'textures/tech1soc_sfx/lig_032-01b1-2k' already defined
Shader 'textures/tech1soc_sfx/lig_032-05b1-2k' already defined
Shader 'textures/tech1soc_sfx/lig_064-05b1-2k' already defined
Shader 'textures/tech1soc_sfx/lig_128-02y1-2k' already defined
Shader 'textures/tech1soc_sfx/lig_128-03w3-2k' already defined
Shader 'textures/tech1soc_sfx/jpblue_floor01a' already defined
S_Startup: initializing sound output format: 48000Hz, 16 bit, 2 channels...
SndSys_Init: using the ALSA module
SndSys_Init: PCM device is "default"
Sound format: 48000Hz, 2 channels, 16 bits per sample
ioctl CDROMREADTOCHDR failed
CDAudio_Init: No CD in player.
Initial CD volume: 1
CD Audio Initialized
Client using an automatically assigned port
Client opened a socket on address local:2
Client opened a socket on address 0.0.0.0:33010
Fake CD track 1 playing...
<-----------------------------------------------TÄSSÄ VAIHEESSA JÄÄTYY, JOTEN PAINAN PAINAN CTRL+C----------------------------------------------->
Received signal 2, exiting...

henkka@alquzar:~$

Tuo "nexuiz" komento on siis oma yksinkertainen scripti jolla käynnistän pelin, eli...

Koodia: [Valitse]
#!/bin/sh
cd /home/henkka/Nexuiz/
./nexuiz-linux-glx.sh

Saan pelin käynnistymään, kun poistan .nexuiz kansion Kotikansiosta. Ongelma on vain siinä, että asetukset menevät nollille enkä jaksaisi joka kerta laittaa asetuksia uusiksi.

Onko korjausehdotuksia?

- Ubuntu Gutsy Gibbon 7.10 32bit
- nVidia GeForce 8800 Ultra
- Ajurit nvidia-glx-new
- Nexuiz 2.4 (virallisilta sivuilta asenenttu, repoista löytyy nimittäin vanha 2.3)
« Viimeksi muokattu: 18.03.08 - klo:18.53 kirjoittanut Tyranido »
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Nexuiz jäätyy [RATKAISTU, mutta uusia ongelmia]
« Vastaus #1 : 18.03.08 - klo:18.53 »
Mjooh, sain ongelman ratkaistua siten, että ajoin tuon glx:n sijaan sdl:n (sen jälkeen kun olin poistanut kotikansiosta .nexuiz- kansion)

Eli siis: nexuiz-linux-sdl.sh.

Peli ei siis enää jäädy kun käynnistän sen, mutta ilmeni toinen ongelma. FPS hyppii tavattoman paljon.

Jos ruudulla ei ole paljoa piirrettävää, esim. kuljen käytävässä yksin eteenpäin, niin FPS on semmoiset 150 niinkuin tämmöisellä übernäyttiksellä kuuluukin olla (käytössä 1920x1200 reso + Ultimate-effektit). Mutta heti kun tulee räiskintää, FPS saattaa tippua jopa 20 paikkeille joka näkyy selvänä nykimisenä. Kun peli ajettiin glx:nä, FPS tippui alimmillaan 70 jolloin pelaaminen on vielä sulavaa. 20 se ei ole sulavaa.

Joten mitäs, onko ratkaisuja tuohon että peli toimisi glx:llä ilman jäätymistä tai kikka kolmosta, jolla saisin sdl:nä noi FPS:t vakaammaksi?
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Itsellä glx:llä näytönsäästäjä pukkaa päälle...
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

k00pa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 201
  • <*_*>
    • Profiili
    • Pelikoira
Kannattaa kytkeä työpöytä efektit pois päältä, tällöin suurin osa ohjelmista ja peleistä pyörii nopeammin eikä bugaa niin paljon.