Kirjoittaja Aihe: Ubuntu asennettu läppärille, ei suostu käynnistymään (Ratkaistu)  (Luettu 1594 kertaa)

Bees

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Eli, asensin Ubuntu 7.10 version alternative-CDltä (koska se toinen ei toiminut...) Vistan rinnalle. Minulla on kannettavassani yksi 120Gb kiintolevy joka on jaettu 85Gb Vistalle, 35Gb Linuxille. Swappi löytyy. Linux on siis asennettu (kolmesti jo, itseasiassa...) tuohon 35Gb osioon, ja se näyttäisi asentavan kaiken ihan oikein.

Koneen käynnistyessä avaa Grubin, josta voin valita, että Vista vai Ubuntu. Vista pelittää mainiosti, kuten ennenkin, mutta jos valitsen uuden Ubuntun käynnistettäväksi, avautuu latausikkuna, jonka jälkeen erittäin epäselvästi näytössä lukee useasti "ubuntu", vihreä-punaviivaisella tekstillä. Tämän jälkeen kone buuttaa itsensä useasti, jonka jälkeen tulee ilmoitus, että on buutattu yli 6 krt X ajan sisällä (en ihan varmasti muista), ja suositellaan odottamaan 2 minuuttia ennen uudelleenyrittämistä. Ei toimi senkään jälkeen.

Jos painan Alt+F1, F2, F3 tai F4 tässä vaiheessa, avautuu muita ikkunoita, jotka ovat mustavalkoisessa teksti-tilassa, jossa voin kirjautua sisään, mutta itse käyttöjärjestelmä ei aukea. Pitäisikö minun kirjoittaa siihen sisäänkirjautumisen jälkeen jotakin? Olen asentanut Linuxin nyt kolmesti, kahdella ensimmäisellä kerralla valitsin asennettaessa näytöntarkkuudeksi ainoastaan sen oikean (1280x800), viimeisimmällä kerralla jätin kaikki tyhjiksi. Eipä ole toiminut, mitä pitäisi tehdä?

Näyttiksenä käsittääkseni VIA Chrome9 HC IGP Family WDDM
« Viimeksi muokattu: 18.03.08 - klo:15.54 kirjoittanut Bees »

Bees

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Ubuntu asennettu läppärille, ei suostu käynnistymään
« Vastaus #1 : 18.03.08 - klo:15.54 »
Ongelma ratkaistu, kiitos. Sain päälle. Nyt kuitenkin jo uusia ongelmia... Mutta niistä muualla.