Kirjoittaja Aihe: WineToolsin asentaminen ei onnistu  (Luettu 3009 kertaa)

foaly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
WineToolsin asentaminen ei onnistu
« : 16.03.08 - klo:17.03 »
Olen asentanut Winen, mutta nyt on ongelmia WineToolsin asentamisen kanssa. asentamisessa olen käyttänyt apuna ohjeita jotka löysin täältä: http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Wine

Ohjeiden mukaan toimien olen ladannut winetools-0.9jo-III.tar.gz nimisen tiedoston, mutta sen purkaminen ei tunnu onnistuvan:

Koodia: [Valitse]
tar -xzvf winetools-0.9jo-III.tar.gz
tar: winetools-0.9jo-III.tar.gz: Toimintoa open ei voi suorittaa: No such file or directory
tar: Virhe ei ole korjattavissa, poistutaan nyt
tar: Child returned status 2
tar: Viivästetty virhepoistuminen johtuu aikaisemmista virheistä

Mikähän tässä on ongelmana ???

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: WineToolsin asentaminen ei onnistu
« Vastaus #1 : 16.03.08 - klo:17.13 »
Luultavasti et ole Päätteessäsi oikeassa hakemistossa. Jos esim. wine-paketti on ladattu Työpöydälle, komenna ensin
Koodia: [Valitse]
cd Työpöytä ja sitten se purkukomento. Voi myös olla, että yrität purkaa väärällä tiedostonemillä. Kirjoita (oikeassa hakemistossa)
Koodia: [Valitse]
tar -xzvf winetja paina sitten tabulaattoria. Tämä toiminto täydentää komentoja ja hakemistojen ja tiedostojen nimiä.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: WineToolsin asentaminen ei onnistu
« Vastaus #2 : 16.03.08 - klo:17.16 »
Tuskin winetoolsia kannattaa enää asentaa. Katselepa tuota.
http://www.wine-doors.org/wordpress/?page_id=3
Toimii uusimmillakin winen versioilla.

Jos ei lähde käyntiin niin tarkista, että kohta Software Dependencies on täytetty esim synpaticilla.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Klapikone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
  • ubuntu 7.10 ja 8.10
    • Profiili
Vs: WineToolsin asentaminen ei onnistu
« Vastaus #3 : 16.03.08 - klo:18.46 »
Lainaus
olen asentanut Winen, mutta nyt on ongelmia WineToolsin asentamisen kanssa.
Lainaus
Tuskin winetoolsia kannattaa enää asentaa. Katselepa tuota.
http://www.wine-doors.org/wordpress/?page_id=3
Toimii uusimmillakin winen versioilla.

Jos ei lähde käyntiin niin tarkista, että kohta Software Dependencies on täytetty esim synpaticilla.

Niin ja kannattaa vielä harkita tekeekö kyseisellä ohjelmalla mitään. En tiedä mitä olet asentamassa
mutta  monet asiat toimivat winellä pelkästäänkin. Turhaan ei kannata mitään asennella. :)
ad augusta per angusta

foaly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: WineToolsin asentaminen ei onnistu
« Vastaus #4 : 16.03.08 - klo:19.22 »
Kummatkaan ohjeet eivät valitettavasti toimi.

1. ohjeen ongelma: komento ei vain jostain syystä tunnu toimivan.

2. ohjeen (siis se että käyttää Wine-doorsia) ongelma: kun painan sitä linkkiä josta ymmärtääkseni voisi asentaa sen?, aukeaa sivu joka on täynnä jotain ihme merkkejä joista ei saa mitään selvää.


No jos kerran pelkällä winelläkin pärjää niin pitää kokeilla, en ole vielä näet kokeillut käyttää mitään, ajattelin asentaa ensin nuo winet ja muut ja kokeilla vasta sitten.

ilmoittelen jos ei taho toimia pelkällä winellä.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: WineToolsin asentaminen ei onnistu
« Vastaus #5 : 16.03.08 - klo:20.06 »
Kummatkaan ohjeet eivät valitettavasti toimi.

1. ohjeen ongelma: komento ei vain jostain syystä tunnu toimivan.

2. ohjeen (siis se että käyttää Wine-doorsia) ongelma: kun painan sitä linkkiä josta ymmärtääkseni voisi asentaa sen?, aukeaa sivu joka on täynnä jotain ihme merkkejä joista ei saa mitään selvää.


No jos kerran pelkällä winelläkin pärjää niin pitää kokeilla, en ole vielä näet kokeillut käyttää mitään, ajattelin asentaa ensin nuo winet ja muut ja kokeilla vasta sitten.

ilmoittelen jos ei taho toimia pelkällä winellä.

Tuo 2 kohta voi onnistua kun menet linkin päälle ja hiiren oikealla napsautat, avautuvasta valikosta valitset tallenna tiedosto.

Itsekin olen joskus törmännyt samanlaiseen ongelmaan, tuo tapa on toiminut.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: WineToolsin asentaminen ei onnistu
« Vastaus #6 : 17.03.08 - klo:07.10 »
No ei noita ylimääräisiä säätöohjelmia ainakaan välttämättä tarvitse, itse olen aina pärjännyt ilmankin. Joskus niistä voi olla haittaakin, kun esimerkiksi uudempi Winen versio sattuu tarvitsemaan jonkin asetuksen eri asentoon. Lisäksi niitä käyttämällä ei opi itse ratkomaan ongelmia.

Perus-Winessä on jo kuitenkin mukana sekä Winecfg että Regedit.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: WineToolsin asentaminen ei onnistu
« Vastaus #7 : 17.03.08 - klo:07.45 »
WineTools on kuopattu muutama kuukausi sitten...winedoors tähtää siihen että jos jossakin pelissä tarvitaan esim erityisiä rekisterimuokkauksia, niin winedoors tekee ne sinun puolestasi kun käytät sitä. Eli pyritään auttamaan käyttäjää asentamaa peli oikein, jotta se toimisi paremmin.

foaly

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: WineToolsin asentaminen ei onnistu
« Vastaus #8 : 17.03.08 - klo:21.05 »
Muuten, tulipan vaan mieleen, saako tota winedoorsia pakettihallinnan kautta? Itse en ainakaan löytänyt.

Klapikone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
  • ubuntu 7.10 ja 8.10
    • Profiili
Vs: WineToolsin asentaminen ei onnistu
« Vastaus #9 : 17.03.08 - klo:21.07 »
Lainaus
Muuten, tulipan vaan mieleen, saako tota winedoorsia pakettihallinnan kautta? Itse en ainakaan löytänyt.

Eipä taida saada. En löytänyt sitä minäkään silloin kun viimeksi sitä etsin.
ad augusta per angusta