Kirjoittaja Aihe: Yle areena sekä mtv3 netti-tv (Ratkaistu)  (Luettu 17417 kertaa)

Hantte

• Käyttäjä
    • Profiili
Yle areena sekä mtv3 netti-tv (Ratkaistu)
« : 15.03.08 - klo:12.31 »
Morjens,

Elikkäs, mitä minun tulikaan tehdä että nuo mm. edellämainitut nettivideoiden katseluohjelmat alkavat toimia. Nykyisellään ilmoittaa vain puuttuvasta liitännäisestä ja kun kokeilin katsoa että mikä liitännäinen puuttuu, ilmoitti ''se'' vain että sopivaa liitännäistä ei löytynyt/tuntematon liitännäinen: ''video/x-ms-asf''

Avusta jo etukäteen kiitollinen,

Hantte
« Viimeksi muokattu: 20.03.08 - klo:17.37 kirjoittanut Hantte »
HP Pavillon dv7
Model: dv7-6b13eo + 128gb ssd - 640hdd
Distribution: Ubuntu 16.04.1 LTS  (LXDE Lubuntu)

BBT

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Yle areena sekä mtv3 netti-tv
« Vastaus #1 : 15.03.08 - klo:20.30 »
Ehkä helpoin tapa on asentaa ubuntu-restricted-extras -paketti ja MediaPlayerConnectivity -lisäosa Firefoxiin.

Päivitä ensin pakettivarastot:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get update
Asenna ubuntu-restricted-extas:
sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras
Ota käyttöön Firefoxin MediaPlayerConnectivity -liitännäinen:
https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/446

Tuo ubuntu-restricted-extras -paketti sisältää riippuvuutena mm. Adoben Flash-playerin, Sunin Javan ja Windowsin multimediaformaattien toistamiseen tarvittavat koodekit. Näiden lisäksi paketti sisältää myös Windows-fontit (paketti msttcorefonts) jotka ainakin LCD-näytöillä näyttävät rumilta. Jos siis fontit tökkivät ubuntu-restricted-extas -paketin asennuksen jälkeen, voit poistaa nämä fontit antamalla alla olevat komennot.

Poistetaan Windows-fontit:
sudo apt-get remove msttcorefonts
Poistetaan kaikki turhiksi jääneet paketit:
sudo apt-get autoremove

Hantte

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Yle areena sekä mtv3 netti-tv
« Vastaus #2 : 20.03.08 - klo:17.36 »
Nyt toimii, erittäin paljon kiitoksia! :)
HP Pavillon dv7
Model: dv7-6b13eo + 128gb ssd - 640hdd
Distribution: Ubuntu 16.04.1 LTS  (LXDE Lubuntu)

jnr21

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Yle areena sekä mtv3 netti-tv (Ratkaistu)
« Vastaus #3 : 27.03.08 - klo:01.57 »
Mulla on kaikki tarvittavat paketit asennettu, mutta lähes aina jos yritä maikkarin tai yleareenan videoita katsoa niin videoruutu pysyy mustana, ja sen keskellä lukee "no video", välillä pääsen katsomaan videoita, mutta hyvin harvoin. Käytössä on siis mozilla-plugin-vlc ja Swiftweasel, mutta sama juttu oli originaalilla firefoxilla. Myös widowssin puolella firefox tekee usein samaa. Käytössä on Ubuntu Gutsy.

Osaisikohan joku neuvoa?

edit: kokeilin myös mozilla-mplayer plugarilla, mutta se antaa vaan harmaan videoruudun jonka laidassa on mplayerin logo, ja alhaalla lukee stopped, play:n klikkaaminen ei auta.
edit2: nyt toimii hyvin, kun poistin vlc, ja mplayer plugarit ja asensin totem-xine ja totem-mozilla paketit, hassua tossa vaan oli se että noitten asentamista olen ennenki kokeillu tuloksetta.
« Viimeksi muokattu: 27.03.08 - klo:02.32 kirjoittanut jnr21 »

Daring

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 29.05.08 - klo:22.48 »
Justiinsa poistin koko Ubuntu 8.04 koko koneesta, ties kuin monta kertaa jo? Ei toimi niin, kun haluan. Väittää, että ei ole edes soittimia koko järjestelmässä ja on. Siirryin takaisin Wintoosaan korvien välin säästämiseksi.

Mikään ei toimi ei edes monitoimilaite Samsung SCX-4200. Ei ole ajuria, eikä suostu sitä asentamaan, jos sen itse etsii. Ei komennoilla, eikä pakettienhallinnalla, vaikka määräät paikan mistä asennetaan.

En ala enää mokomaa lelua asentamamaan ja sitten kuitenkin joudun toisella järjestelmällä tulostamaan ja katsomaan esim.uutiset. Yhden saat toimimaan niin toinen ei toimi ja hitaampi on kun, XP-Pro SP 3.

Ubuntu 7.10 vielä toimi siedettävästi, ei toimi 8.04 ja betaversiosta asti sitä testasin. Kaikki hommat teen päätteelä, mitä pystyy ja viitsii tehdä. No video tuttu juttu ja pitkät ERROR-listat. Neuvo poista koko järjestelmä, niin minä tein ei kestä pää, kun mikään ei toimi, vaikka ohjeissa lukee asenna se asenna tämä. DVD:t ei näy vähän alkua ja sitten ruutu pimee tai pieni pysäytetty kuva.
                                                                                                                                     Daring

samAnen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 04.01.09 - klo:14.45 »
Mulla on kaikki tarvittavat paketit asennettu, mutta lähes aina jos yritä maikkarin tai yleareenan videoita katsoa niin videoruutu pysyy mustana, ja sen keskellä lukee "no video", välillä pääsen katsomaan videoita, mutta hyvin harvoin. Käytössä on siis mozilla-plugin-vlc ja Swiftweasel, mutta sama juttu oli originaalilla firefoxilla. Myös widowssin puolella firefox tekee usein samaa. Käytössä on Ubuntu Gutsy.

Osaisikohan joku neuvoa?

edit: kokeilin myös mozilla-mplayer plugarilla, mutta se antaa vaan harmaan videoruudun jonka laidassa on mplayerin logo, ja alhaalla lukee stopped, play:n klikkaaminen ei auta.
edit2: nyt toimii hyvin, kun poistin vlc, ja mplayer plugarit ja asensin totem-xine ja totem-mozilla paketit, hassua tossa vaan oli se että noitten asentamista olen ennenki kokeillu tuloksetta.
Moi, toi no video teksti on mullekkin tuttu. Oot asentanut VLC - Media playerin firefox pluginin, eli ff käyttää VLC:tä videon ja muun median toistamiseksi. Sun pitää poistaa VLC media player ja asentaa uudelleen ilman firefox pluginia, jos haluat että videot latautuu nopeemmin.
Everyday is a special holiday. With Coke.

samAnen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 04.01.09 - klo:14.55 »
Mulla on noi kaikki paketit asennettu, en oo tosin tehny noita jälkimmäisiä vaiheita (poistamiset). Yle areena toimii, mtv3 nettitv ei. Johtuisiko mtv:n uudesta nettiteeveestä?

gdm

• Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
« Vastaus #7 : 04.01.09 - klo:15.07 »
Mulla on noi kaikki paketit asennettu, en oo tosin tehny noita jälkimmäisiä vaiheita (poistamiset). Yle areena toimii, mtv3 nettitv ei. Johtuisiko mtv:n uudesta nettiteeveestä?

Mikä jakeluversio käytössä?
gstreamer0.10-plugins-bad on se paketti jonka pitäisi auttaa näkemään mtv3-nettitv:n sisältö.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

samAnen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #8 : 19.01.09 - klo:15.50 »

gstreamer0.10-plugins-bad on se paketti jonka pitäisi auttaa näkemään mtv3-nettitv:n sisältö.
Jakeluversio 8.10, gstreamer0.10-plugins-bad paketti on asennettuna... Siitä huolimatta ei toimi.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #9 : 19.01.09 - klo:16.04 »

Jakeluversio 8.10, gstreamer0.10-plugins-bad paketti on asennettuna... Siitä huolimatta ei toimi.

Eipä toimi mullakaan. Intrepid Ibexillä... :( Tuo paketti on asennettu...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

makro

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #10 : 19.01.09 - klo:16.20 »
Omassa HP6ooodv läppärissä on ipex 8.10 yle areena ja mtv3 näkyy oikein hyvin yhdistelmällä totem-xine plugin ja totem-mozilla sitten vielä poistin totem-gstreamin.Suosittelen kokeilemaan itellä toimii hienosti.

righa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #11 : 04.03.09 - klo:22.14 »
Mä olen tehnyt kaikki BBT:n, GDM:n ja makron mainitsemat eikä silti toimi MTV:n videopätkät...

righa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #12 : 04.03.09 - klo:22.25 »
Alkoi toimimaan koneen uudelleenkäynnistämisen jälkeen.

jupedius

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #13 : 26.11.10 - klo:13.06 »
Moro

Pankaapa linkkiä jakoon, ei muutakun palautetta MTV3 katsomoon, kun niitä ei tunnu ubuntu käyttäjät kiinnostavan, aina vaan kaadetaan paskaa niskaan.

http://www.mtvmedia.fi/yhteystiedot/index.shtml?palaute