Kirjoittaja Aihe: Pdf-tiedostojen tulostaminen  (Luettu 3003 kertaa)

fossiili

• Käyttäjä
    • Profiili
Pdf-tiedostojen tulostaminen
« : 10.03.08 - klo:11.32 »
Kumma kyllä en ole aikaisemmin huomannut, että Adobe Acrobat Reader ja mikään muukaan pdf-lukija ei suostu tulostamaan koneessani. Kirjoitin on asentunut normaalisti kaikkiin järjestelmiin.

Omituisinta, että ei myöskään WindowsXP:ssä. Muut kokeillut Ubuntun sukulainen Geobuntu, Mandriva 2008 Powerpack ja sidux.

???

Jallu59

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Pdf-tiedostojen tulostaminen
« Vastaus #1 : 10.03.08 - klo:12.51 »
Tuntuu olevan tuo tulostuminen välillä tiedostokohtaista Evincellä, olen havainnut. Xpdf:llä avaten ovat nuo hankalat tiedostot suostuneet tulostumaan kunnolla. Xpdf löytyy ihan Ubuntu tietovarastoista(repositoryt).. Meidän kotiprintteri on HP Laserjet 2100.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

shelby

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 10.03.08 - klo:15.25 »
Jos FF, PDF Download laajennus auttaa, ainaskin mulla. HP:n printteri täälläin.
« Viimeksi muokattu: 10.03.08 - klo:15.28 kirjoittanut shelby »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

fossiili

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 10.03.08 - klo:18.43 »
Xpdf löytyy ihan Ubuntu tietovarastoista(repositoryt).
Täytyy kehua tätä Ubuntun 7.10 versiota kun aikaisempia olen kai joskus haukkunut Ubuntuja :-[

Xpdf:n asentaminen onnistui helposti ja nopeasti. "Ubuntuni" on OpenGEU ja toimii muuten loistavasti patsi mitä Enlightment-työpöytä kummittelee. On muuten tosi kiva ja kätevä. Miksi ihmisiä vaivataan KDE ja Gnome - sotkuilla ;)

Minulla Xpdf vain näytti pdf-tiedoston. Aukesi pelkkä ikkuna ilman valikoita. Terminaalissa "xpdf --help" ei maininnut mitään tiedoston tulostamisesta.

pdf-tiedosto, jota yritän tulostaa, sisältää e.m. OpenGEUn Enlightmentin käyttöohjeita. Ilmeisesti jengi on liittänyt tiedostoon tulostuseston. Tuskin pahantahtoisesti vaan jälleen joku lisenssisotku tässä ah niin vapaassa linux-maailmassa!

Jallu59

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.03.08 - klo:18.55 »
Kyllä ainakin minulla löytyy Xpdf:n alareunassa printterin kuvake. Tarkistin sen tässä Xubuntu Feistyssä, mutta kotikoneen Ubuntu Gutsyssä on muistaakseni samalla lailla, sillä nimenomaan olivat nuo Evincen tulostusongelmat.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

fossiili

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 13.03.08 - klo:11.58 »
Kyllä ainakin minulla löytyy Xpdf:n alareunassa printterin kuvake.
Ja löytyyhän se minullakin kun huolellisesti katson  :-[
Alunperin se jäi E17 alapaneelin peittoon (Enlightmentin alapaneelin).

Valitettavasti printtaamista varten pitää antaa valikkoon terminaalikomento. Valmiina on Unixin ikivanha lpr. Kun tulostukset ovat tähän asti tapahtuneet ohjelmapaneeleista niin ei terminaalikomentoa ole tarvinnut oppia. En edes tiedä, miten Ubuntuun asennettu Samsung ML 2010 terminaalin kautta löydetään.