Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Jos win 98 toimii, toimii myös ubuntu.
Lainaus käyttäjältä: Ankka - 23.01.06 - klo:21.23Jos win 98 toimii, toimii myös ubuntu. siinä ja siinä. tai siis jos tehdään oletusasennus, niin ubuntu vaatii kyllä aika paljon nopeampaa rautaa kuin 98 ja varsinkin enemmän muistia (256Mt). kevyemmällä ikkunamanagerilla voi pärjätä pienemmillä vaatimuksilla.
Perusasennukseen on kyllä oltava muistia se 256, prossulla sitten taas ei oo nii väliä. Täällä 233 MHz..
Lainaus käyttäjältä: villejuho - 24.01.06 - klo:12.12Perusasennukseen on kyllä oltava muistia se 256, prossulla sitten taas ei oo nii väliä. Täällä 233 MHz.. Tarviiko muistia noin paljon jos pistää tosi kevyen ikkunamanagerin? Vai viekö pelkkä ubuntu noin paljon? Ku mulla on vaan RAM:ia 64mb
Lainaus käyttäjältä: Ilona - 24.01.06 - klo:15.12Lainaus käyttäjältä: villejuho - 24.01.06 - klo:12.12Perusasennukseen on kyllä oltava muistia se 256, prossulla sitten taas ei oo nii väliä. Täällä 233 MHz.. Tarviiko muistia noin paljon jos pistää tosi kevyen ikkunamanagerin? Vai viekö pelkkä ubuntu noin paljon? Ku mulla on vaan RAM:ia 64mb Kevyellä ikkunamanagerilla pärjännee tuollakin, gnome ei kyllä pyöri oikein nätisti.
Lainaus käyttäjältä: Ankka - 24.01.06 - klo:17.06Lainaus käyttäjältä: Ilona - 24.01.06 - klo:15.12Lainaus käyttäjältä: villejuho - 24.01.06 - klo:12.12Perusasennukseen on kyllä oltava muistia se 256, prossulla sitten taas ei oo nii väliä. Täällä 233 MHz.. Tarviiko muistia noin paljon jos pistää tosi kevyen ikkunamanagerin? Vai viekö pelkkä ubuntu noin paljon? Ku mulla on vaan RAM:ia 64mb Kevyellä ikkunamanagerilla pärjännee tuollakin, gnome ei kyllä pyöri oikein nätisti.Tiedätkö oikein kevyttä ikkunamangeria?
Lainaus käyttäjältä: Ilona - 24.01.06 - klo:17.14Lainaus käyttäjältä: Ankka - 24.01.06 - klo:17.06Lainaus käyttäjältä: Ilona - 24.01.06 - klo:15.12Lainaus käyttäjältä: villejuho - 24.01.06 - klo:12.12Perusasennukseen on kyllä oltava muistia se 256, prossulla sitten taas ei oo nii väliä. Täällä 233 MHz.. Tarviiko muistia noin paljon jos pistää tosi kevyen ikkunamanagerin? Vai viekö pelkkä ubuntu noin paljon? Ku mulla on vaan RAM:ia 64mb Kevyellä ikkunamanagerilla pärjännee tuollakin, gnome ei kyllä pyöri oikein nätisti.Tiedätkö oikein kevyttä ikkunamangeria? No, en ole kyllä tutustunut niiden keskinäisiin eroihin kovin paljoa, mutta itselläni openbox on ollut kenties kevyin. Mutta silläkin voi tehdä tiukkaa.
Paljonkos sitten openbox:in minimivaatimukset on?
Lainaus käyttäjältä: Ilona - 24.01.06 - klo:17.33Paljonkos sitten openbox:in minimivaatimukset on?paha sanoa, kun ei niitä missään ilmoiteta, mutta minulla oli joskus fluxbox joka on aika samalla viivalla openboxin kanssa (paitsi, että minusta openbox on mukavampi) p166MHz koneella jossa oli 96Mt muistia.openbox on aika askeettinen oletuksena. vähän windowsmaisempaa ilmettä saa IceWM:llä ja jos haluaa jotain aika erilaista (NeXTin kaltaista) niin windowmakeria voisi kokeilla.
Eli sulla oli 96 mt RAM:ia. Riittikö se hyvin ja eikä tullu mitään ongelmia? Itselläni on vain 64 MB ja mietin lähetäkö muistin ostoon vai pärjätä tällä.
Lainaus käyttäjältä: Ilona - 24.01.06 - klo:17.59Eli sulla oli 96 mt RAM:ia. Riittikö se hyvin ja eikä tullu mitään ongelmia? Itselläni on vain 64 MB ja mietin lähetäkö muistin ostoon vai pärjätä tällä.no, ikkunointi toimi kyllä ripeästi, mutta esim. mozillan käyttö oli jo aika tahmeaa. tosin tuon ikäluokan koneisiin voi olla hankala saada lisää muistia tai sitten se maksaa älyttömästi. jos halvalla saat, niin suosittelisin hankkimana lisää muistia, jos sitä ei saa halvalla niin suosittelisin ostamaan uuden linux-koneen jotain P3 450MHz+256Mt+CD+Kiintolevy paketteja saa kuitenkin jo alle sadan euron.