Kirjoittaja Aihe: Onko kortisto-ohjelmia Ubuntulle? [RATKAISTU]  (Luettu 3429 kertaa)

OJK

• Käyttäjä
    • Profiili
Onko kortisto-ohjelmia Ubuntulle? [RATKAISTU]
« : 06.03.08 - klo:13.31 »
Minulla on Ubuntu 7.04. Olen yrittänyt etsiä Ubuntuun sopivaa freeware kortisto-ohjelmaa, mutten ole onnistunut löytämään mitään. Ainoa, mitä vastaan on tullut, on Synapsen, joka on kirjallisuustietokanta. Hyvä aihe, mutta kun minun pitäisi kortistoida muuta dataa kuin kirjallisuutta.

Onko kenelläkään tiedossa, olisiko ja missä olisi käyttökelpoinen, Ubuntuun sopiva kortisto-ohjelma?
« Viimeksi muokattu: 06.03.08 - klo:23.03 kirjoittanut OJK »

immoT

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Onko kortisto-ohjelmia Ubuntulle?
« Vastaus #1 : 06.03.08 - klo:15.01 »
Openoffice base tietokanta?

Asmo Koskinen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 06.03.08 - klo:15.13 »
Hyvä aihe, mutta kun minun pitäisi kortistoida muuta dataa kuin kirjallisuutta.

Auta vähän lisää - millaista dataa?

Meillä on tietokantaohjelmisto - MySQL... ja sille on tehty leegio edusohjelmia. OpenOfficekin osaa lukea ja kirjoittaa MySQL-tauluja.

OpenOffice osaa myös ns. flat-tiedostot "tietokantana", jos MySQL tuntuu liian rankalta CD-levyjen kataloogiohjelmaksi.

Ystävällisin terveisiin Asmo Koskinen.

OJK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 06.03.08 - klo:16.40 »
Ensin tietokannasta: Kaikenlaista osaan eri sovelluksilla tehdä, mutta jostain syystä tietokannat - niin winkkari-ympäristöissä kuin MySQL:kin ovat pysyneet minulle käsittämättöminä. En vain osaa itse modata tarpeisiini sopivaa tietokantaa :(

Sitten siitä, mihin käyttöön: Henkilötietojen tallentamiseen. Ensin ajattelin ihan peruskortistoa, johon syötetään henkilötiedot ja vaikkapa hyperlinkkeinä yhdistetään sellaiset henkilöt, joilla on tekemistä keskenään. Sitten tutkailu kääntyikin jo ihan sukututkimussovellusten puoleen. Eli, sukututkimukseen sitä kortistoa käyttäisin, jolloin jonkinlainen tietokantahan sen pitäisi olla.

Onko OpenOfficen tietokantaan olemassa jossakin tulostettavana pdf:nä (nimenomaan pdf:nä, ei wikinä) hyviä manuaaleja (en ole vielä ennättänyt itse etsimään, sorry)?

gdm

• Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
« Viimeksi muokattu: 06.03.08 - klo:16.44 kirjoittanut GoddamnDevil »
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

OJK

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.03.08 - klo:16.52 »
Olisiko tästä apua, ihan oma ohjelmansa siihen :)
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Gutsy#Genealogical_Research_and_Analysis_Management_Program_.28Gramps.29

Kiitos, kiitos!  :D Ensi alkuun näyttäisi olevan kovasti apua. En vielä ennättänyt kuin silmäilemään noita GRAMPS-sivuja, joten en ennättänyt tarkastaa, onko ongelmia Feistyn kanssa. Tuo asennuslinkki näyttäisi olevan Gutsya varten ja minulla on Feisty. Onko tietoa, toimiiko GRAMPS Feistyssä?

...anteeksi, anteeksi. Tuossahan tuo oli heti silmien edessä ohjeita Feistya varten. Joten kysymykseni oli turha.

kiitollisena,
ojk
« Viimeksi muokattu: 06.03.08 - klo:16.54 kirjoittanut OJK »

eap

• Käyttäjä
  • si fallor sum
    • Profiili
« Vastaus #6 : 06.03.08 - klo:16.57 »
Toimi minulla, tuotantokäyttöön otin sen kylläkin Gutsyn kanssa. Tämä taas johtui siitä, että odottelin aika kauan eräitä gedcom tiedostoja ja ennätin päivittää koneeni.

Linux user #424871