Kirjoittaja Aihe: "Kirjaudu ulos", tautakuva jää näkyviin, mitään ei tapahdu [ratkaistu]  (Luettu 4993 kertaa)

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Tällainen olisi ongelma ja ratkaisua kaipaisin.
« Viimeksi muokattu: 13.03.08 - klo:15.31 kirjoittanut Tommi-The-Man »

Klapikone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
  • ubuntu 7.10 ja 8.10
    • Profiili
En tiedä onko apua mutta haulla löytyi tällaisia:
ubuntu 6.10 http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6681.msg47780#msg47780
xubuntun puolella: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6554.0   :)
ad augusta per angusta

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4165
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
En tiedä onko apua mutta haulla löytyi tällaisia:
Ei varmaan, koska noihan koskee sammuttamista, eikä suinkaan uloskirjautumista.

Tommi voisi kertoa hiukan lisätietoja esim. Ubuntu-versio, ja etenkin mikä työpöytäjärjestelmä on käytössä.
Milloin vika 1. kerran ilmeni, tai pikemminkin minkä tapahtuman jälkeen se ensikerran ilmeni. yms.
Lisätiedot saattavat saada jonkun keksimään mistä moinen johtuu.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Oho... olimpas huolimaton. Käytössä on ubuntu 7.10 (siis gnome). Lisäksi voin kerota sen että myöslaan valmius keskeystys sun muut tilat eivät toimi.

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Käykö samoin jos kirjaudut ulos painamalla ctrl + alt + backspace?

lisäys: valmiustilat ei koskaan toimineet kunnolla :P
« Viimeksi muokattu: 07.03.08 - klo:13.45 kirjoittanut Dost »

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Onko palvelu gnome-power-manager poistettu käytöstä!
Sillä voi olla joillain koneilla kauaskantoisia seurauksia ;)
Valikko->Järjestelmä->Ylläpito->Palvelut/Services
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Stanner

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Onko compiz 3D-työpöytä päällä?

gefa

  • Vieras
pakko liittyä joukkoon tummaan kyselemään... Onko Atin näytönohjain ja jos on, oletko asentanut siihen manuaalisesti uudemmat ajurit, kuin pakettivarastoissa?

Joissakin ATI/AMD- yhdistelmän koneissa, ne uudemmat ajurit tekee jumitusta uloskirjautumisen yhteydessä virranhallintaan liittyen.

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Juuri nyt en ole tuon koneen luona joten en voi tarkistaa tuota power-manageria (muistaakseni on päällä), Compiz3D ei ole päällä. Käytössä on envyn avulla asennetut atin ajurit.

gefa

  • Vieras
Juuri nyt en ole tuon koneen luona joten en voi tarkistaa tuota power-manageria (muistaakseni on päällä), Compiz3D ei ole päällä. Käytössä on envyn avulla asennetut atin ajurit.
Niin vähän arvelinkin, kun tuntuu samalta, kuin minulla teki atin uusimmat ajurit tuossa läppärissä kokeilehan tätä, tepsi ainakin minulla:

Koodia: [Valitse]
/usr/sbin/update-rc.d -f atieventsd remove

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Juuri nyt en ole tuon koneen luona joten en voi tarkistaa tuota power-manageria (muistaakseni on päällä), Compiz3D ei ole päällä. Käytössä on envyn avulla asennetut atin ajurit.
Niin vähän arvelinkin, kun tuntuu samalta, kuin minulla teki atin uusimmat ajurit tuossa läppärissä kokeilehan tätä, tepsi ainakin minulla:

Koodia: [Valitse]
/usr/sbin/update-rc.d -f atieventsd remove

Mitä tuo tarkalleen tekee.

gefa

  • Vieras
  ::) ottaa atieventsd:n pois päältä tai paremminkin poistaa sen ;)

Älä vaan kysy mikä se atieventsd on, liittyy jotenkin käsittääkseni virranhallintaan, tosin vain veikkauksena, oikeasta laidasta ei ole ruskeinta hajuakaan, tiedän vain, että mulla auttoi.

on ihan tuolla wikin ohjeissa, ei vain ole osunut tuo komentosarja sinne mukaan :
http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Gutsy_Installation_Guide#Hang_at_logout

Tuolla lisää aiheesta ja sen vierestä, mutta suurin osa on mitä sattuu, mm joku kuvitteli saavansa homman hoitoon vääntelemällä composiittia päälle ja pois xorg.conffista ja niin poispäin: http://ohioloco.ubuntuforums.org/showthread.php?s=2711290d72beb30b9826b21f34929e9e&t=671726&page=9

xorg.confista voisit kyllä katsoa, että siellä ei ole kahtena näyttö ja näytönohjain, sillä siellä pitäisi olla vain aticonfig näytönohjain ja näyttö, jos siellä  molemmat kahtena niin se tyypillinen näytönohjain ja tyypillinen näyttö on liikaa, sekin sekoitti jotakin, vaikka sitä ei normikäytössä huomaa...
« Viimeksi muokattu: 08.03.08 - klo:18.42 kirjoittanut gefa »

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Älä vaan kysy mikä se atieventsd on, liittyy jotenkin käsittääkseni virranhallintaan, tosin vain veikkauksena, oikeasta laidasta ei ole ruskeinta hajuakaan, tiedän vain, että mulla auttoi.

Kyseessä on lpääri joten jos se on virrankäyttöön kovastikkin vaikuttava osa niin mieluummin kärsin ongelmasta kuin kärsin lyhyestä akunkestosta.

gefa

  • Vieras
Siis ei se virranhallintaa sekoita, vaan ne taitaa Atin ajurit sekoittaa sitä virranhallintaa uloskirjautumisen osalta, ei minun läppärissä vaikuta ainakaan tuo millään tavalla akun kestoon.

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Tuo komento toimi. Kiitokset.

gefa

  • Vieras
eipä kestä  ;D