Kirjoittaja Aihe: Näytönohjain, pelisivu [Ratkaistu]  (Luettu 9109 kertaa)

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Näytönohjain, pelisivu [Ratkaistu]
« : 28.02.08 - klo:11.01 »
Olen yrittänyt saada toimimaan tuolla sivulla http://www.iltasanomat.fi/viihde/nettipelit.asp?id=%C4lypelit olevan Mahjonggin, vaan ei onnistu. Kone sijaitsee maalla ja omistaja haluaa ehdottomasti tuon tietyn pelin toimimaan. En pääse palaamaan Helsinkiin, ennen kuin toimii. Joten auttaakaa, hyvät ihmiset.

Voisiko syynä olla näytönohjain? Flash koneessa on, joten siitä ei kiinni ole.

En saa myöskään näkyviin tietynlaisia videoita, vaikka useimmat näkyvät. Voisiko tässäkin syynä olla näytönohjain?

Jouduin asentamaan lisää/poista sovelluksista näytönohjaimen asentaessani Gutsyä. Siksi epäluuloni suuntautuu siihen.  Asentamani ohjain on NVIDIA binary XFree86 4.x/X.Org 'new' driver.

Kiitos, jos joku ottaa kantaa asiaan. Olen kiitollinen hyvistä arvauksistakin, mitä voisi kokeilla.
« Viimeksi muokattu: 28.02.08 - klo:15.52 kirjoittanut Mummeli »

Klapikone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
  • ubuntu 7.10 ja 8.10
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #1 : 28.02.08 - klo:11.07 »
Oletko  siis asentanut tuon restricted extras paketin pakettivarastosta? ???
ad augusta per angusta

rooger

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #2 : 28.02.08 - klo:11.11 »
Käviskö mahdollisesti paketinhallinnasta löytyvä mahjongg peli tuon selainpelin sijasta? Ei se kyodain veroinen ole mutta välttää ainakin meikäläisen tarpeeseen.

Edit: Ei tuo toimi mullakaan eikä tule koska pelaamiseen tarvittaa liitännäistä ei löydy, kyseessä lienee shockwaven vaativa peli.
« Viimeksi muokattu: 28.02.08 - klo:11.24 kirjoittanut rooger »
Fedora/OpenSuse/Ubuntu

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #3 : 28.02.08 - klo:11.15 »
Oletko  siis asentanut tuon restricted extras paketin pakettivarastosta? ???

On asennettu. Joten siitä ei kiinni ole.

juyli

  • Vieras
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #4 : 28.02.08 - klo:11.17 »
Voisiko syynä olla näytönohjain? Flash koneessa on, joten siitä ei kiinni ole.

Tuskin on näytönohjaimesta kiinni. Duunikoneen XP+IExplorer ei peliä käynnistänyt. Flashin tarpeesta en tiedä, mutta javaa tuo peli toki käyttää. Nimenomaa jotkut pelipalvelimet vaativat tuoreen Sunin JRE:n.

Eiköhän olisi ihan aiheellista etsiä netistä jokin toimivampi nettipeli. Ei tuo nyt ainukainen ole.

Edit: Entäs tämä Alypään vastaava: http://alypaa.com/pelit/mahjong
Saa jopa maksullisia kenttiä ostaa --- jeee kun hienoa.
« Viimeksi muokattu: 28.02.08 - klo:11.29 kirjoittanut juyli »

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #5 : 28.02.08 - klo:11.18 »
Käviskö mahdollisesti paketinhallinnasta löytyvä mahjongg peli tuon selainpelin sijasta? Ei se kyodain veroinen ole mutta välttää ainakin meikäläisen tarpeeseen.

Ei kuulemma käy, ikävä kyllä. Olen ehdotellut samaa.

Ihmettelen sitä, että miksi tuo pelisivu ei näy, vaikka näkyy minun koneessani ja toimii myös. Omassa koneessani olen päätynyt Gutsyyn päivitysten kautta, tässä koneessa Gutsy on asennettu suoraan CD:ltä.


rooger

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #6 : 28.02.08 - klo:11.28 »
Käviskö mahdollisesti paketinhallinnasta löytyvä mahjongg peli tuon selainpelin sijasta? Ei se kyodain veroinen ole mutta välttää ainakin meikäläisen tarpeeseen.

Ei kuulemma käy, ikävä kyllä. Olen ehdotellut samaa.

Ihmettelen sitä, että miksi tuo pelisivu ei näy, vaikka näkyy minun koneessani ja toimii myös. Omassa koneessani olen päätynyt Gutsyyn päivitysten kautta, tässä koneessa Gutsy on asennettu suoraan CD:ltä.





Tämä mahjongg toimii: http://pelikone.fi/pelit/aivopahkinat/Mahjong---Shanghai-Dynasty-/512
« Viimeksi muokattu: 28.02.08 - klo:11.30 kirjoittanut rooger »
Fedora/OpenSuse/Ubuntu

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #7 : 28.02.08 - klo:11.44 »

[/quote]

Tämä mahjongg toimii: http://pelikone.fi/pelit/aivopahkinat/Mahjong---Shanghai-Dynasty-/512
[/quote]

Ei toiminut. Kiitos kuitenkin vastaajille. Jos joku keksii jotain lisää, niin olen kiitollinen.  ???

rooger

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #8 : 28.02.08 - klo:11.45 »
Fedora/OpenSuse/Ubuntu

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #9 : 28.02.08 - klo:12.39 »
Kun yritän katsella tietynlaisia videoita ja avaan pelisivua, niin vaatii asentamaan Gnash SWF playerin (mitä ei minun koneellani oleva Gutsy vaadi, vaikkei Gnashia olekaan asennettu). Toisaalta sivu ei siltikään toimi, toisaalta tuon Gnashin asentaminen minulle kerrotun mukaan häiritsee tuben videoiden katselua.  Onko tuo Gnash korvattavissa jollain muulla? Adobe acrobat on asennettu.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #10 : 28.02.08 - klo:12.52 »
Kun yritän katsella tietynlaisia videoita ja avaan pelisivua, niin vaatii asentamaan Gnash SWF playerin (mitä ei minun koneellani oleva Gutsy vaadi, vaikkei Gnashia olekaan asennettu). Toisaalta sivu ei siltikään toimi, toisaalta tuon Gnashin asentaminen minulle kerrotun mukaan häiritsee tuben videoiden katselua.  Onko tuo Gnash korvattavissa jollain muulla? Adobe acrobat on asennettu.
Tarvitsen adoben flasplayerin. Gnash ei ole ihan pelityskunnossa  :D
Eli kokeilepas asentaa uudelleen se flash paketinhallinnasta. Tuo "paketti" kärsinyt tässä julkaisun aikana melkoisista muutoksista ja luultavasti olet saanut asennetuksi ei mitään, kuten moni muukin.
« Viimeksi muokattu: 28.02.08 - klo:12.54 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #11 : 28.02.08 - klo:13.14 »
Kun yritän katsella tietynlaisia videoita ja avaan pelisivua, niin vaatii asentamaan Gnash SWF playerin (mitä ei minun koneellani oleva Gutsy vaadi, vaikkei Gnashia olekaan asennettu). Toisaalta sivu ei siltikään toimi, toisaalta tuon Gnashin asentaminen minulle kerrotun mukaan häiritsee tuben videoiden katselua.  Onko tuo Gnash korvattavissa jollain muulla? Adobe acrobat on asennettu.
Tarvitsen adoben flasplayerin. Gnash ei ole ihan pelityskunnossa  :D
Eli kokeilepas asentaa uudelleen se flash paketinhallinnasta. Tuo "paketti" kärsinyt tässä julkaisun aikana melkoisista muutoksista ja luultavasti olet saanut asennetuksi ei mitään, kuten moni muukin.

Kiitos. Toivottavasti tuo selvittää jutun.  ;D

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #12 : 28.02.08 - klo:13.33 »
Kun yritän katsella tietynlaisia videoita ja avaan pelisivua, niin vaatii asentamaan Gnash SWF playerin (mitä ei minun koneellani oleva Gutsy vaadi, vaikkei Gnashia olekaan asennettu). Toisaalta sivu ei siltikään toimi, toisaalta tuon Gnashin asentaminen minulle kerrotun mukaan häiritsee tuben videoiden katselua.  Onko tuo Gnash korvattavissa jollain muulla? Adobe acrobat on asennettu.
Tarvitsen adoben flasplayerin. Gnash ei ole ihan pelityskunnossa  :D
Eli kokeilepas asentaa uudelleen se flash paketinhallinnasta. Tuo "paketti" kärsinyt tässä julkaisun aikana melkoisista muutoksista ja luultavasti olet saanut asennetuksi ei mitään, kuten moni muukin.

Kiitos. Toivottavasti tuo selvittää jutun.  ;D

Tämä on ehkä jo epätoivoista. Asensin flashin uudelleen, vaan ei auttanut. Edelleen vaatii Gnashin asentamista. Tämä sama ongelma on myös eräällä videosivulla, jonka katsomiseen olisi henk.kohtaista kiinnostusta.

Siis millä ihmeellä tuon Gnashin saa korvattua???

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #13 : 28.02.08 - klo:14.06 »
Onhan uusin versio flashista 9.0.115.

Terveisin jori52


Ps: itselläni on xine soittimena kun en saanut toteemia pelaamaan kunnolla, xine pelaa
« Viimeksi muokattu: 28.02.08 - klo:14.08 kirjoittanut jori52 »
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #14 : 28.02.08 - klo:14.14 »
Onhan uusin versio flashista 9.0.115.
Terveisin jori52

On se, mutta tuleeko tuo jo pakettivarastoista, itse asensin sen käsipelillä.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #15 : 28.02.08 - klo:14.15 »
Hei Mummeli

Kerropa, mitä flashin versiota/versioita k.o. koneen Firefoxi omaa. Tiedon asennetuista plugineista saa kirjoittamalla Firefoxin osoitekenttään
Koodia: [Valitse]
about:plugins esimerkiksi tämän koneen Firefoxin about:plugins:issa on rivit:
Lainaus
Shockwave Flash

    Tiedostonimi: NPSWF32.dll
    Shockwave Flash 9.0 r28

Oops, tämä onkin winkkarikone. Ubuntuissa tuo tiedosto on eriniminen ja .so-loppuinen. Kuitenkin se näyttää tuon versiorivin aivan selväkielellä ja Ubuntussa muistaakseni polunkin aivan kokonaan.

Muistaakseni Ubuntussa tällä hetkellä pitäisi olla 9.0. r48 vähintään tai sitten e.m. r115.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #16 : 28.02.08 - klo:14.23 »
Onhan uusin versio flashista 9.0.115.
Terveisin jori52

On se, mutta tuleeko tuo jo pakettivarastoista, itse asensin sen käsipelillä.

T:Jallu59

On ainakin Hardyn pakettivarastoissa.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

peran

  • Vieras
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #17 : 28.02.08 - klo:14.28 »
Gutsyn pakettivarastoissa näyttäisi olevan Shockwave Flash 9.0 r31

Tosin sillä näyttää tämä toimivan: http://pelikone.fi/pelit/aivopahkinat/Mahjong---Shanghai-Dynasty-/512
« Viimeksi muokattu: 28.02.08 - klo:14.37 kirjoittanut peran »

Mummeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #18 : 28.02.08 - klo:15.14 »
Lainaus
Tämä on ehkä jo epätoivoista. Asensin flashin uudelleen, vaan ei auttanut. Edelleen vaatii Gnashin asentamista. Tämä sama ongelma on myös eräällä videosivulla, jonka katsomiseen olisi henk.kohtaista kiinnostusta.

Siis millä ihmeellä tuon Gnashin saa korvattua???
Ensiksi kannattaa poistaa se gnash, jos se on asennettu. Avaa synaptic ja kirjoita Etsi kohtaan gnash ja poista paketit hiiren kakkosella avautuvassa valikossa, Merkitse kokonaan poistettavaksi. Toteuta.
Tai päätteessä. (Synapticissa näkee paremmin, että kaikki paketit varmaan lähtee.)
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get --purge remove gnash
Firefoxin asetukset, välilehdeltä Sisältö, löytyy kohta Tiedostotyypit. Valitse muokkaa ja siellä on kohdassa SWF pitäisi olla Avaa ohjelmalla Shockwave Flash.
Jos siinä on gnash, niin valitse Muuta toimintoa ja yritä vaihtaa Käytä liitännäistä: kohtaan tuo Shockwave Flash.

SPL kohdassa on myös tuo Shockwave Flash.

Jos tuo ei auttanut, niin ehkä sen flashplugin-nonfree paketin poisto asennustiedostoineen ja uudelleenasennus muuttaisi asetukset kohdilleen. (On ehkä tehokkaampi kuin tuo Merkitse asennettavaksi uudestaan.)
Poisto.
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get --purge remove flashplugin-nonfreeAsennus.
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install flashplugin-nonfree
Minulla on myös levyltä asennettu Gutsy ja nuo kaikki pelit näkyy ilman mitään virittelyjä, joten joku asetus on varmaankin väärin.

Tein ehdottamasi toiminnot.

Ongelma 1. Pakettivarastosta ei löytynyt tuota: Shockwave Flash

Ongelma 2: SWF ei löytynyt (?)

Ongelma 2. SPL ei löytynyt.

Avasin tuon about:plugins ja sieltä:

Adobe Reader 8.0

    Tiedostonimi: nppdf.so

Totem Web Browser Plugin 2.20.0

    Tiedostonimi: libtotem-basic-plugin.so

Windows Media Player Plug-in 10 (compatible; Totem)

    Tiedostonimi: libtotem-gmp-plugin.so

DivX® Web Player

    Tiedostonimi: libtotem-mully-plugin.so

QuickTime Plug-in 7.2.0

    Tiedostonimi: libtotem-narrowspace-plugin.so

Java(TM) Plug-in 1.6.0_03-b05

    Tiedostonimi: libjavaplugin_oji.so

DivX Browser Plug-In

    Tiedostonimi: mplayerplug-in-dvx.so

QuickTime Plug-in 6.0 / 7

    Tiedostonimi: mplayerplug-in-qt.so

RealPlayer 9

    Tiedostonimi: mplayerplug-in-rm.so
    mplayerplug-in 3.40

Windows Media Player Plugin

    Tiedostonimi: mplayerplug-in-wmp.so
    mplayerplug-in 3.40

mplayerplug-in 3.40

    Tiedostonimi: mplayerplug-in.so
    mplayerplug-in 3.40

 ??? ??? ???

Kiitos, jos joku pelastaa ISOSTA PULASTA!

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Näytönohjain, pelisivu
« Vastaus #19 : 28.02.08 - klo:15.30 »
Mitäs siellä nyt on asennettuna??
Koodia: [Valitse]
apt-cache policy flashplugin-nonfree gnashtuloste tänne.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!