Kirjoittaja Aihe: Open source tuottajaksi  (Luettu 1469 kertaa)

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 181
    • Profiili
Open source tuottajaksi
« : 26.02.08 - klo:00.36 »
Eli olen ollut aktiivinen ubuntu ja linux käyttäjä noin kuukauden.

Hieman kokemuksia siitä mitä on jäänyt kouraan ubuntusta, linuxsista ja open sourcesta.
No nyky koneeni HP Pavilion 9014ea on muinaismuisto Wintuska MCE:n ajoilta joten kovin helppoa ei siirtyminen ole ollut, joskaan ei haasteista pitävälle nörtille ihan mahdotonkaan (paitsi ufot kellonajat jolloin olen tarvinnut apua)

Iso kiitos kuuluu open source yhteisölle, jolta on saanut hyvä tasoista opastusta monenlaisiiin asioihin.
Itse olen tästä kuukaudesta sen verran vakuuttunut, että olen siirtymässä kokonaan open source ohjelmistojen puolelle, ja alan brute forcea(pakotan sukulaiset jokta ovat minun tietotaidosta riipuvaisia myös siirtymään open source aikaan) hyödyntäen levittämään sitä :D raakaa, mutta ihan yhtä reilua kuin heidän käytös minua kohtaan tähän asti...

 Noh mitä tästä takuulla erilaisesta ajasta on jäänyt kouraan ? Paljonkin, koneeni HP Pavilion 9014ea Kannettava on "virta kytke, käynnistä, konfiguroi ja käytä" TM ©® wintuska MCE:n muinaismuistoja... Joten ei ihan helppo ole muutos ollut.

No kuitenkin tässä pitää antaa suuri kiitos ubuntun yhteisölle, niin englannin, kuin suomen kielinenkin. koska ilman tietävää apua olisi into saattanut laantua.

Noh tästä rupeamasta olen jo oppinut jonkin verran, tai paljon...:D


Olen aina halunnut olla tuottamassa itse laadukasta viihdettä muille, mutta koska en ole tiennyt mistä aloittaa se
on jäänyt lähinnä marginaali touhuksi (lukuunottamatta Red Faction 1 moninpelin anti cheat ratkaisua jota kuitenkaan en saanut julkaistua :C)

Nyt kuitenkin olen löytänyt enemmän kuin tarpeeksi oppaita, ohjeita ja ohjelmia tuon sisällön tuottamiseen ...

Kokemuksesta viisastuneena olenkin päättänyt siirtyä open source tuottajaksi, eli käytännössä tulen käyttämään VAIN open source ohjelmia sisällön tuottamiseen. Tulen myös julkaisemaan kehittämäni työkalut ja sovellukset(ohjelmat) open sourcena kaikkien iloksi. Tässä vaiheessa totean että pyrin myös järkevyyden rajoissa julkaisemaan sisällön open sourcena, mutta en takaa että se aina olisi täysin mahdollista.

Nyt siis haastan ubuntu-fi käyttäjiä mukaan, etenkin niitä jotka haluavat oppia tekemään sisältöä

Tällä hetkellä pistin toiselle alueelle pienen postauksen noista projekteista joita alan kasailemaan ja tekemään.
Jos kiinostaa pistä vastausta.

larpa

  • Vieras
Vs: Open source tuottajaksi
« Vastaus #1 : 26.02.08 - klo:07.46 »
Minne olet laittanut sen toisen postauksen?
Sen voisi liittää tänne.
Sulla näyttäs olevan oikea asenne (ainakin brute forcen) osalta :)
Brute force: "Tietokone kokeilee kaikki mahdolliset merkkiyhdistelmät yksi kerrallaan kunnes oikea salasana löytyy. Tehtävä kuulostaa työläältä - ja sitä se onkin."