Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Aika hankalta kuulostaa. Onko kellään muita ideoita?
Siis tarkoitin, että voiko Ubuntun poistaa ja sitten asentaa uudestaan sopivalla levyjaolla?
Lainaus käyttäjältä: larry.a.thorne - 21.02.08 - klo:21.13Siis tarkoitin, että voiko Ubuntun poistaa ja sitten asentaa uudestaan sopivalla levyjaolla?Kyllä voi jos tietää mitä tekee.Terveisin jori52
Lainaus käyttäjältä: jori52 - 21.02.08 - klo:21.42Lainaus käyttäjältä: larry.a.thorne - 21.02.08 - klo:21.13Siis tarkoitin, että voiko Ubuntun poistaa ja sitten asentaa uudestaan sopivalla levyjaolla?Kyllä voi jos tietää mitä tekee.Terveisin jori52Tämä auttoikin paljon.
Edit - ei ollutkaan ihan hyvä. Voithan käynnistää Ubuntun Livelevyllä, jota ei siis tarvitse hakea, ja tehdä muutokset gparted-ohjelmalla (siis varata tilaa Ubuntu-osiosta). Ja ottaa osiotila käyttöön Vistan omilla työkaluilla.
Kyllä voi jos tietää mitä tekee.Terveisin jori52
Lainaus käyttäjältä: peran - 21.02.08 - klo:19.50Edit - ei ollutkaan ihan hyvä. Voithan käynnistää Ubuntun Livelevyllä, jota ei siis tarvitse hakea, ja tehdä muutokset gparted-ohjelmalla (siis varata tilaa Ubuntu-osiosta). Ja ottaa osiotila käyttöön Vistan omilla työkaluilla.Tämän takia mainitsin erillisen gparted live-levyn koska tämä ubuntun sisältämä ohjelma on "kaatuileva".@jori52,LainausKyllä voi jos tietää mitä tekee.Terveisin jori52Minkälaista apua tästä on???Kyllähän sinä ja minä tiedämme miten toimia, mutta entäs se juuri ensiasennuksen tehnyt henkilö!
Väsyneenä ei aina tule ajatelluksi asioita loppuun.Sori vaan.Terveisin jori52
Lainaus käyttäjältä: jori52 - 22.02.08 - klo:10.16Väsyneenä ei aina tule ajatelluksi asioita loppuun.Sori vaan.Terveisin jori52 Nou hätä. Tuntuu vaan, että tämä linux kokeilu lähti kerralla metsään heti asennuksesta alkaen ja nyt olen hieman pihalla kuin se kuuluisa naru.
Lainaus käyttäjältä: larry.a.thorne - 21.02.08 - klo:20.54Voiko ubuntua uninstalloida, jolloin tilaa vapautuisi Vistan käyttöön? Mulla on ollut tämä vasta vuorokauden, joten mitään menetettävää ei ole, koska voisin asentaa sen uudestaan paremmalla levyjaolla. Tämä olisi mulle helpointa.Ubuntun voi kyllä asentaa uusiksi ja muuttaa osioiden kokoa samalla. (Vanhaa asennusta ei silloin tarvitse erikseen poistaa.) Eli asentaessa valitsee, Osioi itse ja poistaa Ubuntun juuriosion, suurentaa Vistan osiota ja tekee jäljelle jäävään tilaan uuden juuriosion ext3 ja liitos / . Format kohtaan rasti vain Ubuntun juuriosion kohdalle.
Voiko ubuntua uninstalloida, jolloin tilaa vapautuisi Vistan käyttöön? Mulla on ollut tämä vasta vuorokauden, joten mitään menetettävää ei ole, koska voisin asentaa sen uudestaan paremmalla levyjaolla. Tämä olisi mulle helpointa.
Lainaus käyttäjältä: EliasJ - 22.02.08 - klo:12.31Helpoin tapa, IMO, on asentaa Windows uudelleen, jos siellä ei ole mitään menettävää. Asentaa Windowsin 70gt:n osiolle. Sen jälkeen asentaa Ubuntun uudelleen ja tekee asennuksen sille 30gt:n osiolle.Helpoin tapa??? Onko olemassa olevan vistan uudelleen asennus turhaan helpoin tapa, kun pelkkä Ubuntun uudelleen asennus ja osioiden koon muuttaminen riittää? Vai onko minulta jäänyt jotain huomaamatta?
Helpoin tapa, IMO, on asentaa Windows uudelleen, jos siellä ei ole mitään menettävää. Asentaa Windowsin 70gt:n osiolle. Sen jälkeen asentaa Ubuntun uudelleen ja tekee asennuksen sille 30gt:n osiolle.
Luin tämän uudestaan ajatuksen kanssa. Eli laitain siis Ubuntun asennuslevyn uudestaan koneeseen ja asennan Ubuntun samalla tavalla kuin aiemminkin (erona tuo levyjako tietenkin) ja homma toimii? Ymmärsinkö oikein? Tämähän olisi loistavaa!