Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex  (Luettu 216856 kertaa)

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #300 : 05.10.08 - klo:13.09 »
Alt+F2  ==> update-manager -d
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #301 : 05.10.08 - klo:19.00 »
Ei saa millään kaatumaan FF 3.0.3 ja juutuppi. Sillä yritin. 8.10:iä ubu + kubu, haasteita. Tospuhheessa löytyy niitä kokeiliuäppäriltä.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

petro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
  • Ubuntu asennettu ensimmäisen kerran 11.08.2007
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #302 : 05.10.08 - klo:19.31 »
Noonii tuli nyt itekki sit tänään päivitettyä kubuntu.
Ihan hyvältä vaikuttais näin lyhyen kokeilun jälkeen, kattellaan sitte miten paljon vielä parantuu loppukuusta ;).
On kyllä vähän totuttelua tähän uudempaan KDE:hen vielä.
Tässä pitäis olla joku siisti allekirjoitus, mut evo.
Registered linux user # 476185

beh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #303 : 05.10.08 - klo:21.17 »
Onko muita pppoe:n käyttäjiä. Minulla netti ei suostu starttaan automaattisesti.

Tämähän on ollut ongelmana kai useastikin eri versioilla. Kokeilin jotain vanhaa ohjetta, mutta ei onnistunut.

juhisi

  • Vieras
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #304 : 05.10.08 - klo:22.01 »
Onko muita pppoe:n käyttäjiä. Minulla netti ei suostu starttaan automaattisesti.

Tämähän on ollut ongelmana kai useastikin eri versioilla. Kokeilin jotain vanhaa ohjetta, mutta ei onnistunut.

oliskaan mitään apua siitä että käyt alkuun katsoon synaptic:ssa että paketit ppp, pppconfig ja pppoeconf on asennettuna. itse en edes tunne tuota kuvailemaasi onkelmaa sillä tuollaista ei ole koskaan itsellä ollut yhdessäkään versiossa  ;) .  vois leikkimielisesti :) heittää kysymyksen että... mitäköhän kaikkea siellä on koneelle oikein asenneltu
« Viimeksi muokattu: 05.10.08 - klo:22.12 kirjoittanut juhisi »

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #305 : 05.10.08 - klo:22.15 »
Lainaus
ei ole koskaan itsellä ollut yhdessäkään versiossa  Wink
Vitsiksikö murjasit...
Allakkaa kun kattooo... tulossa on. Se uus yhdistelmä.
Se pakettinippu on semmonen... puutteellinen...  ;)
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #306 : 05.10.08 - klo:22.17 »
Päivitin yhteen koneeseen 8.04.1:n päälle Ibex betan, eikä näytä oikein hyvältä:

Me-tv lakkasi toimimasta, kuten aikaisemmin alfa 6:n puhtaassa asennuksessa. Myöskään Totemilla ei voi enää katsoa digi-tv:tä. Sain käännettyä uuden Me TV 0.6.5 versionkin, muttei silläkään mitään näkynyt, vaikka haki kanavat ja ohjelmalistan oikein. Liittynee ongelmat näytönohjaimeen edelleenkin.

Ibex ehdotti Atin poropietari-ajuria, mutta jockey-gtk jämähti saman tien, kun yritin aktivoida sen.

Firefoxin laajennus Mouse Gestures Redox sotki Firefoxin heittäen ikkunan yläosan alalaitaan, samantapainen bugi kuin pari viikkoa sitten alfa 6:ssa työpöytätehosteiden kanssa.

Täytynee edelleen odotella kuukausi, jospa lopullinen versio toimisi hieman paremmin.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #307 : 05.10.08 - klo:22.24 »
Onko muita pppoe:n käyttäjiä. Minulla netti ei suostu starttaan automaattisesti.
Tämähän on ollut ongelmana kai useastikin eri versioilla. Kokeilin jotain vanhaa ohjetta, mutta ei onnistunut.

Ei ainakaan minun kohdalla ollut 7.04:ssa ja 7.10:ssa ongelmia pppoe-nettiyhteyden muodostamisessa. Mutta itse kysymykseen:
pppoe-tuen pitäisi löytyä suoraan network-managerista (0.7 jihuu). Eli verkkokuvakkeessa yläpaneelissa, sieltä välilehdelle DSL, jossa on tunnuksen ja salasanan paikka. Palvelu-kentän voinee jättää tyhjäksi.

Nyt ei ole pppoe-yhteyttä, jolla voisin testata ja antaa tämän parempaa ohjetta. Teet kyllä hyvän palveluksen kaikille käyttäjille, jos kokeilet ja  tarpeen vaatiessa laitat Launchpadiin raporttia...
« Viimeksi muokattu: 05.10.08 - klo:22.31 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #308 : 05.10.08 - klo:22.32 »
Koska Alpha5 on ainoa versio missä on pelannut toshiban läppärissä lähes kaikki, betaversio ei mene esim nettiin kuin satunnaisesti, hävittää usb liitännöissä olevia laitteita ym kivaa.

Onko networg managerille korvaavaa ohjelmaa.

Terveisin jori52

ikävä kyllä et pysty järjestelmään siihen pisteeseen palauttamaan, ainoastaan jostain sen alpha5 version levyn löytämällä.

Oletko tehnyt noista bugi-ilmoituksen? Koko idea näiden kehitysversioiden käyttämiseen että, ne virheet ilmoitetaan,
jotta ne voidaan korjata.

Network-managerin voi korvata ohjelmalla nimeltä, wicd.

Kiitos, GDM tuota hain, olen joskus kokeillut aikaisemminkin, tosin ongelma on sama silläkin.

Tuntuu siltä että ongelma liittyy usb laitteisiin, bugiraporttia en ole tehnyt koska ymmärrän kyllä lontoota riittävästi ratkaistakseni ongelman ,jos vastaus löytyy englannin kielisenä, mutta en osaa kirjoittaa kyseistä kieltä, kouluajaoista on aikaa 45 vuotta ja englanti ei ollut siihen aikaan vielä valtakieli opetuksessa.

Terveisin ukkopaha
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #309 : 06.10.08 - klo:01.24 »
Tuntuu siltä että ongelma liittyy usb laitteisiin, bugiraporttia en ole tehnyt koska ymmärrän kyllä lontoota riittävästi ratkaistakseni ongelman ,jos vastaus löytyy englannin kielisenä, mutta en osaa kirjoittaa kyseistä kieltä, kouluajaoista on aikaa 45 vuotta ja englanti ei ollut siihen aikaan vielä valtakieli opetuksessa.

Terveisin ukkopaha

Tuota tuota, Jos Englanti tuottaa vaikeuksia, niin silloin mieluusti laitat tänne ongelmaa koskevan viestiketjun pystyyn,
Kerrot kaiken mahdollisen, ja vastaat mahdollisiin lisäkysymyksiin, niin laitetaan sitten yhteistuumin
raportti eteenpäin.

Tuo edellinen toimikoon myös sitten jonkinnäköisenä toivomuksena jokaiselle joka käyttää kehitysversiota.
Älkää vain käyttäkö niitä mielihalusta. Osallistukaa sen parantamiseen.

Intrepidin keskustelualue ubuntufoorumeilla,
http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=346
Ottakaa oppia.

Kiitos.. :)
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

juhisi

  • Vieras
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #310 : 06.10.08 - klo:07.16 »
Lainaus
ei ole koskaan itsellä ollut yhdessäkään versiossa  Wink
Vitsiksikö murjasit...
Allakkaa kun kattooo... tulossa on. Se uus yhdistelmä.
Se pakettinippu on semmonen... puutteellinen...  ;)

tuohon ongelmaan en todellakaan ole koskaan törmännyt. itselläni adsl-modemi ja vain nuo paketit asennettuina ja noilla on toiminut, ja toimii ongelmitta nytkin. tottahan nuo paketit vaatii liitännäisinään muita paketteja ja näyttääpi nekin olevan ok, ja tietenki on tuo network-manager... mutta siis noista ppp-paketeista nuo 3 pakettia... ppp, pppconfig ja pppoeconf

tuossa vartti sitten päivitin kernelin loppuun kun tuli nuo viimeisetkin paketit, edelleenkään ei onkelmaa em. asian kanssa kuten ei nvidiankaan. kaikki toimii heittämällä kuin edellisessä kernelissä, jonka poistin samantien. kaikki toimii myös täällä kubuntun puolella onkelmitta, asennettuna siis... ubuntu ja kubuntu 8.10   näyttävät kovalla vauhdilla päivittävän tätä kde4.1.2:sta, ohjelmien latausajat nopeutuneet ja sujuvuus paranee askel askeleelta :)
« Viimeksi muokattu: 06.10.08 - klo:15.18 kirjoittanut juhisi »

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #311 : 06.10.08 - klo:08.03 »
Päivittyi taas uusi kernel, 2.6.27-5xx. Kone tuntuu nopeammalta ja kaikki pelaa. Ei tarvii säätää mitään. Nvidia, digi-TV, kaikki? Pitääpäs mennä KDE koneelle, oisko siellä päivityksiä? :D
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #312 : 06.10.08 - klo:11.43 »
Kernel päivittyi ja uskalsin kokeilla parempaa näytönohjainta (Ati HD 2400 pro), joka tuottikin nyt kuvan aikaisemman mustan ruudun asemasta. Me-tv ei toimi edelleenkään. Tv:n katselu onnistui tosin eilen illalla Kaffeinella, kun vaihdoin ääniksi "oss"in, mutta näköjään ei pelaa enää sekään.  ???

Firefox 3.0.3 ja Mouse Gestures Redox (2.0.3) bugi on kyllä omituinen. Vaikea lähteä etsimään syytäkään mistään, kun googlella hakemalla oma aikaisempi viestini tässä ketjussa tulee ensimmäisenä. Täytyy yrittää väsätä jonkinlainen bugi-ilmoitus, kunhan muistaisi salasanan Launchpadiin.

Nopealtahan tämä kyllä tuntuu, lieneekö näköharhaa.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #313 : 06.10.08 - klo:12.02 »
Mittasin sekkarilla, ennen käynnistyi 16s, nyt 13s. Jos salai sitä tarkoitti? Kyllä sivutkin vaihtuu vilkkaammin, liekkös mutua?
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

beh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #314 : 06.10.08 - klo:14.31 »
Lainaus
ei ole koskaan itsellä ollut yhdessäkään versiossa  Wink
Vitsiksikö murjasit...
Allakkaa kun kattooo... tulossa on. Se uus yhdistelmä.
Se pakettinippu on semmonen... puutteellinen...  ;)

tuohon ongelmaan en todellakaan ole koskaan törmännyt. itselläni adsl-moodeemi ja vain nuo paketit asennettuina ja noilla on toiminut, ja toimii ongelmitta nytkin. tottahan nuo paketit vaatii liitännäisinään muita paketteja ja näyttääpi nekin olevan ok, ja tietenki on tuo network-manager... mutta siis noista ppp-paketeista nuo 3 pakettia... ppp, pppconfig ja pppoeconf

tuossa vartti sitten päivitin kernelin loppuun kun tuli nuo viimeisetkin paketit, edelleenkään ei onkelmaa em. asian kanssa kuten ei nvidiankaan. kaikki toimii heittämällä kuin edellisessä kernelissä, jonka poistin samantien. kaikki toimii myös täällä kubuntun puolella onkelmitta, asennettuna siis... ubuntu ja kubuntu 8.10   näyttävät kovalla vauhdilla päivittävän tätä kde4.1.2:sta, ohjelmien latausajat nopeutuneet ja sujuvuus paranee askel askeleelta :)

Laitoin bugiraportin launchpadiin. ppp-paketit on kyllä asennettuna (nehän tulee oletuksena). pppoeconfilla olen aina saanut nettiyhteyden pelittämään, pitänee vielä kokeilla vanhalla koneella 8.10 betaa. Tuo bugi oli minulla joskus aikaisemminkin (6.06-7.04),  silloin se korjaantui kun vaihtoi rivijärjestystä eräässä tiedostssa.

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #315 : 06.10.08 - klo:14.40 »
Lainaus
Laitoin bugiraportin launchpadiin. ppp-paketit on kyllä asennettuna (nehän tulee oletuksena). pppoeconfilla olen aina saanut nettiyhteyden pelittämään, pitänee vielä kokeilla vanhalla koneella 8.10 betaa. Tuo bugi oli minulla joskus aikaisemminkin (6.06-7.04),  silloin se korjaantui kun vaihtoi rivijärjestystä eräässä tiedostssa.

No kokeilitko sillä Network Managerilla? Se kun ilmeisesti on 8.10:ssä ensisijainen tapa luoda ppp-yhteyksiä.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=16162.msg164108#msg164108
« Viimeksi muokattu: 06.10.08 - klo:14.46 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

jakevm70

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 98
    • Profiili
    • From China
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #316 : 06.10.08 - klo:17.43 »
Kokeilin 8.10 LiveCd:llä ja kaikki tuntuis toimivan ihan ok.
 Jos päivitän update-manager -d- komennolla niin käyttishän vain päivittyy ja koneeni pysyy muuten ennallaan eikä mitään katoa???
Onko päivittämisessä jotain mitä tälläisen maallikon pitäisi ottaa huomioon???

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #317 : 06.10.08 - klo:18.18 »
Lainaus
Jos päivitän update-manager -d- komennolla niin käyttishän vain päivittyy ja koneeni pysyy muuten ennallaan eikä mitään katoa???

Hyvässä tapauksessa kyllä. Tuotantokoneissa kannattaa käyttää vielä 8.04 versiota.

Lainaus
Onko päivittämisessä jotain mitä tälläisen maallikon pitäisi ottaa huomioon???

Varmuuskopionti on jo muistakin syistä johtuen kannattavaa. Vakaus ei ole vieläkään yhtä taattu kuin vakaassa versiossa.

beh

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #318 : 06.10.08 - klo:18.23 »
Lainaus
Laitoin bugiraportin launchpadiin. ppp-paketit on kyllä asennettuna (nehän tulee oletuksena). pppoeconfilla olen aina saanut nettiyhteyden pelittämään, pitänee vielä kokeilla vanhalla koneella 8.10 betaa. Tuo bugi oli minulla joskus aikaisemminkin (6.06-7.04),  silloin se korjaantui kun vaihtoi rivijärjestystä eräässä tiedostssa.

No kokeilitko sillä Network Managerilla? Se kun ilmeisesti on 8.10:ssä ensisijainen tapa luoda ppp-yhteyksiä.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=16162.msg164108#msg164108


Taisi jäädä mainitsematta, että minulla on käytössä kubuntu. Knetworkmanager ei näytä ppp yhteyksiä osaavan.

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex
« Vastaus #319 : 06.10.08 - klo:19.56 »
Lainaus
Laitoin bugiraportin launchpadiin. ppp-paketit on kyllä asennettuna (nehän tulee oletuksena). pppoeconfilla olen aina saanut nettiyhteyden pelittämään, pitänee vielä kokeilla vanhalla koneella 8.10 betaa. Tuo bugi oli minulla joskus aikaisemminkin (6.06-7.04),  silloin se korjaantui kun vaihtoi rivijärjestystä eräässä tiedostssa.

No kokeilitko sillä Network Managerilla? Se kun ilmeisesti on 8.10:ssä ensisijainen tapa luoda ppp-yhteyksiä.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=16162.msg164108#msg164108


Taisi jäädä mainitsematta, että minulla on käytössä kubuntu. Knetworkmanager ei näytä ppp yhteyksiä osaavan.

Lyö se KOO-kirjain ensin. Saat tulokseksi kppp;)
Seuraavaksi se Synaptic... siihen ei taida tulla kookirjaimia eteen...
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588