Kirjoittaja Aihe: Kuvasuhde ongelmia ja pääte ei käynnisty  (Luettu 1902 kertaa)

temule

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Kuvasuhde ongelmia ja pääte ei käynnisty
« : 17.02.08 - klo:19.15 »
Elikkäs ubuntu haki päivityksiä netistä ja sen jälkeen meni kaikki kuvasuhteet sekaisin. Ei löytynyt kuin 640x480. Huomasin että käytössä oli joku yleisnäyttö, joten vaihdoin sinne tämän oikean eli IBM P97:n. No oikea kuvasuhde löytyi ja näyttää taas melkein hyvältä. Ongelmia on seuraavanlaisia: yläpalkin kuvakkeet menivät ihan mihin sattuu, alapalkissa roskakori hyppäsi melkein puoleen väliin palkkia, kaikista ikkunoista on kadonnut rasti yläkulmasta mistä ne sammutetaan, Gimp:stä puuttuu valikot ja amsn:n teksti meni niin pieneksi, ettei siitä saa selvää. Tämän lisäksi kun yritin käydä kurkkaamassa asetuksia totesin ettei pääte käynnisty lainkaan. Tuossa on kuva kaappaus miltä työpöytä näyttää. Niin ja näyttiksenä on GeForce2 MX200. Mitä minä teen  ???

temule

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Kuvasuhde ongelmia ja pääte ei käynnisty
« Vastaus #1 : 19.02.08 - klo:21.20 »
Eipä nuo tuoneet toivottua lopputulosta. Aikani selatessani tajusin, että mulla on liian uusille nvidian näyttiksille tarkoitettu ajuri. Vaihdoin sen oikeaan versioon ja osa ongelmista ratkesi. Nyt amsn:n teksteistä saa taas selvää, rastit ja valikot palasivat niin Gimp:iin kuin tulikettuunkin. Mutta edelleen ylä ja alapalkin kuvakkeet on missä sattuu. Nyt tällä taas jo pärjää, mutta kuis noi sais niille kuuluville paikoille?

petteriIII

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 673
    • Profiili
Vs: Kuvasuhde ongelmia ja pääte ei käynnisty
« Vastaus #2 : 20.02.08 - klo:06.38 »
Minulla ainakin kuvakkeet siirtyvät, kun vie kuvaruudulla hiiri-osoitimen sen kuvakkeen päälle, joka pitäisi siirtää. Sitten näpäytetään hiiren oikeaa nappia. Avautuvasta valikosta valitaan: Siirrä. Kuvakkeen paikka palkilla seuraa tämänjälkeen hiiren liikkeitä. Kun Kuvake on halutussa paikassa näpäytetään hiiren oikeaa nappia.
- kuvake muuten siirtyy myös yläpalkista alapalkkiin tällätavalla.
- mutta palkissa on muuten alueita johon ei itse voi näitä kuvakkeita laittaa.
- eikä kaikkia kuvakkeita voi siirtää ollenkaan.