Kirjoittaja Aihe: OpenOffice ja rtf-tiedostot  (Luettu 1652 kertaa)

tutam

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 21
    • Profiili
OpenOffice ja rtf-tiedostot
« : 13.02.08 - klo:11.22 »
Missä on vika kun OpenOffice 2.3 ei onnistu säilyttämään muotoiluasetuksia rtf-tiedostoissa. Pelkästään kursivointi tuntuu olevan liikaa ja kun tiedoston on tallentanut, ovat muotoiluasetukset aina väärin ja täysin satunnaisia kun seuraavan kerran avaan tiedoston?

Minulle olisi aika tärkeää saada nuo rtf:t toimimaan moitteettomasti, koska kirjoitan paljon ja tiedostojen pitäisi olla luettavia muillakin koneilla.

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: OpenOffice ja rtf-tiedostot
« Vastaus #1 : 13.02.08 - klo:12.21 »
Minulle olisi aika tärkeää saada nuo rtf:t toimimaan moitteettomasti, koska kirjoitan paljon ja tiedostojen pitäisi olla luettavia muillakin koneilla.

Menee hieman pilkun viilaamiseksi mutta jos tosiaan tarkoitat että tiedostojen pitää olla luettavia muilla koneilla niin silloin niistä kannattaa pullauttaa pdf-tiedostoja.

Se on sitten eri asia jos niitä tiedostoja pitää pystyä myös muokkaamaan niillä toisilla koneilla.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: OpenOffice ja rtf-tiedostot
« Vastaus #2 : 13.02.08 - klo:12.24 »
Missä on vika kun OpenOffice 2.3 ei onnistu säilyttämään muotoiluasetuksia rtf-tiedostoissa. Pelkästään kursivointi tuntuu olevan liikaa ja kun tiedoston on tallentanut, ovat muotoiluasetukset aina väärin ja täysin satunnaisia kun seuraavan kerran avaan tiedoston?

Minulle olisi aika tärkeää saada nuo rtf:t toimimaan moitteettomasti, koska kirjoitan paljon ja tiedostojen pitäisi olla luettavia muillakin koneilla.

Eikös ne voi tallentaa wordin muotoon myös silloin onnistuu luku windowsissa?.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

peran

  • Vieras
Vs: OpenOffice ja rtf-tiedostot
« Vastaus #3 : 13.02.08 - klo:17.11 »
Eikös ne voi tallentaa wordin muotoon myös silloin onnistuu luku windowsissa?.

Kyllä Windows osaa myös odf:n, jolloin ei tarvitse pelätä dokumentin leviämistä käsiin.  ;)