Kirjoittaja Aihe: Katoavat paneelit xubuntu  (Luettu 2200 kertaa)

markkos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Katoavat paneelit xubuntu
« : 11.02.08 - klo:18.20 »
Voisiko joku  jeesata miten saisi noi paneelit pysymään paikoillaan?
Päivityksen jälkeen (7.10), ne pysyvät pitkään paikoillaan....
Nyt ne taas hävisivät!
Löydän ne päätteellä, komento: xfce4-panel
Se palauttaa paneelit näkyviksi, mutta pääte täytyy olla auki koko ajan.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4185
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Katoavat paneelit xubuntu
« Vastaus #1 : 11.02.08 - klo:19.03 »
Voisiko joku  jeesata miten saisi noi paneelit pysymään paikoillaan?
Päivityksen jälkeen (7.10), ne pysyvät pitkään paikoillaan....
Nyt ne taas hävisivät!
Löydän ne päätteellä, komento: xfce4-panel
Se palauttaa paneelit näkyviksi, mutta pääte täytyy olla auki koko ajan.

Ja kun minä jo luulin että NE ? on korjanneet tämän hässäkän. Jossakin foorumin syövereissä on aiheesta juttua, mutten löytänyt sitä tähän hätään. Joten kirjoitan vanhasta muistista ja omasta päästäni.
Jatkaen kuitenkin sitkeästi sen ketjun etsintää taustalla. ;)

Elikkä jos sinulla on täppä kohdassa Tallenna istunto  tms. (eng. "Save session for future logins") kun uloskirjaudut (menun Quit -valinta) tai olet sulkemassa konetta ja panelit on kuolleet sillä uloskirjaushetkellä niin Xfce4 viisaana tallentaa oletusistunnoksi (sessio) sellaisen jossa paneleja ei ole ollenkaan. Bugi mikä bugi, kumma kun ei ole korjattu jo.

No elähän huoli, paina Alt+F2 (aukeaa "Run-dialogi) ja komenna xfce4-panel -> Run..
Lisää sitten menu-appletti hiiruparan oikealla korvalla paneliin (plus-merkki "Add new item..") ja valitse alin valinta
Xfce4 Menu jolloin menu julkenee paneliin, jos se ei jo sielä ole.

Valitse sitten ko. menusta Quit ja tarkista että esiin pompsahtavassa ikkunassa on täppä Save session for future logins tämä siis silloin kun paneli(t) on uloskirjaushetkellä näkyvillä.

Kun täppä on ruksittuna, kirjaudu ulos ja taas takaisin sisään. No nyt paneli(en) pitäisi ilmetä kuin herran enkeli(t).
Valitse nyt menusta Quit ja ota täppä POIS "Save session for future logins" kohdasta, äläkkä enää ikinä laita sitä siihen. Minä jatkan sen ketjun ettimistä missä tämä oli oikein kuvin kerrottu.

Elikkä siis olennaista on se että käynnistät xfce4-panel:n tuolla Alt+F2 Run-kehoitteella, jolloin se jää käyntiin omaksi prossikseen.

Terminaaliin (liekö jopa menusta Pääte suometetussa Xfce4 versiossa emt.) syötetty xfce4-panel komento koskee vain ko. terminaali-istuntoa, joten se paneli luonnollisesti häipyy kun terminaali suljetaan.

Kerro sitten kuinka kävi. :)


eedit, löysimpäs ne
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7039.0
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=5688#msg41772
voipi olla muutama muukin juttu jossakin, ja koska on kohtuullisen pitkä ajanjakso jo noista aikaa, niin luulen
että joku bittipää on tupeltanut jotakin TAAS uusimmassa päivityksessä poskelleen...
Korjautunee aikanaan.
« Viimeksi muokattu: 11.02.08 - klo:19.17 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

markkos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Katoavat paneelit xubuntu
« Vastaus #2 : 12.02.08 - klo:00.09 »
Hei ja kiitoksia vastauksesta!
Minäkin olin tainnut tuon ohjeen löytää...
Mullakin lukee alt ja f2...
Olen kyllä pitkään ihmetellyt tuota komentoa, kun se ei vanhassa matopurkissani tee yhtikääs mittään???
Voiko se johtua koneestani/kautta näppiksestä? :(
Onkohan tähän lääkettä/kautta ohjetta?

Pellervo Kässi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Katoavat paneelit xubuntu
« Vastaus #3 : 13.02.08 - klo:22.52 »
Hei ja kiitoksia vastauksesta!
Minäkin olin tainnut tuon ohjeen löytää...
Mullakin lukee alt ja f2...
Olen kyllä pitkään ihmetellyt tuota komentoa, kun se ei vanhassa matopurkissani tee yhtikääs mittään???
Voiko se johtua koneestani/kautta näppiksestä? :(
Onkohan tähän lääkettä/kautta ohjetta?

Ei minulla muuta ohjetta tuohon kuin, että sen panelin saat tallennettua sinne sessioon silläkin, että käynnistät sen sieltä päätteestä, etkä sammuta sitä päätettä kirjautuessasi ulos. Sitten vaan merkkaat sen täpän siihen Tallenna istunto-kohtaan.

markkos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Katoavat paneelit xubuntu
« Vastaus #4 : 17.02.08 - klo:15.31 »
OK!
Hieno homma! Nyt toimii!
Minulla oli sellainen ajatus pohjalla, että tulee aina sammuttaessa laittaa kaikki kiinni.
Kiva juttu tämä xubuntu on sellainen kokeellinen juttu ja harjoittelu mielessä käyttöön otettu. Nyt on kyllä käynnyt niin, että tätä tulee käytettyä kakkoskoneena useastikkin. Kiitti neuvoista!