Kirjoittaja Aihe: Siirrettävä media: nautiluksen autostart pois (X)&ubuntussa [Ratkaistu]  (Luettu 1796 kertaa)

Pellervo Kässi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Eli ongelmani on seuraava: Olen asentanut iäkkääseen läppäriini alunperin Ubuntun (nyt käytössä feisty), johon asensin joku aika sitten Xubuntu-desktopin. Tähän olen mieltynyt niin voimakkaasti, että Gnomeen ei tällä koneella liene paluuta.

Suurin ongelma tällä hetkellä on että kun laitan siirrettävän median kiinni koneeseen aukeaa automaattisesti sekä Thunar että Nautilus. Mitenhän saisin tuon nautiluksen autostartin pois? Haluaisin pitää tuota Gnomea kuitenkin koneella vielä kaiken varalta.
« Viimeksi muokattu: 10.02.08 - klo:17.31 kirjoittanut Pellervo Kässi »

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Itsellä ei ole xubuntu-desktopia asennettuna joten seuraavat ehdotukset tulevat ilman takeita toimimisesta - kokeilehan itse:

1. Aja gnome-volume-properties ja ota kaikki rastit pois ruuduista. Tällä saa ainakin Gnomen puolella siirrettävien laitteiden automaattisen liittämisen ja selauksen poissa päältä.

2. Mikähän ongelman varsinainen syy on, pyöriikö taustalla joitakin Gnomen prosesseja xfce:n lisäksi. Esimerkiksi gnome-volume-manager prosessi voisi aiheuttaa tuollaisia oireita. Luullakseni Xfce-työpöytä ei tarvitse mitään Gnomen komponentteja, joten ne voisi tappaa, jos niitä löytyy.

Päätteeseen:
Koodia: [Valitse]
ps -A | grep gnome
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Pellervo Kässi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili

2. Mikähän ongelman varsinainen syy on, pyöriikö taustalla joitakin Gnomen prosesseja xfce:n lisäksi. Esimerkiksi gnome-volume-manager prosessi voisi aiheuttaa tuollaisia oireita. Luullakseni Xfce-työpöytä ei tarvitse mitään Gnomen komponentteja, joten ne voisi tappaa, jos niitä löytyy.


Jep, tämähän se ongelma oli, eli Xfce:n automaattikäynnistykseen oli jäänyt Gnomen palveluita: mm. Gnome-volume-manager ja Gnome-power-manager. Tuon power-managerin tappaminen ratkaisi tämän ongelmani ja sain samalla sitten poistettua muutakin Gnome-tauhkaa taustalta pyörimästä.

Kiitoksia suuntaviivoista.