Kirjoittaja Aihe: Saatteko tämän linkin auki  (Luettu 3727 kertaa)

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Saatteko tämän linkin auki
« : 20.01.06 - klo:16.53 »
jos saatte, osaatteko sanoa mitä mahdollisia ohjelmia minulta nyt puuttuu. Alkaa kieltämättä kypsyttämään tämä Ubuntun keskeneräisyys mutta katsotaan nyt saako tätä pakettia ikinä kasaa niin ettei se töki näillä aivan tavallisilla sivuilla. Onko näin etten vain osaa ja toimiiko teillä tosiaan tämä Ubuntu yhtä hyvin kuin Windows ?

Minulla yrittää avata Xineä

http://formin.finland.fi/broadcast/viewFeed.asp?broadcastid=186

JPK1990

  • Vieras
Re: Saatteko tämän linkin auki
« Vastaus #1 : 20.01.06 - klo:16.55 »
oisko realplayer, realplayer mozilla plug-in.

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Re: Saatteko tämän linkin auki
« Vastaus #2 : 20.01.06 - klo:17.01 »
Osaatko kertoa mistä ja miten tuon saisin itsellenikin toimimaan ?

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Re: Saatteko tämän linkin auki
« Vastaus #3 : 20.01.06 - klo:17.03 »
Sory, taisin löytää ne tuolta ohjeista, kokeilen ensin itse  :)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Saatteko tämän linkin auki
« Vastaus #4 : 20.01.06 - klo:17.07 »
jos saatte, osaatteko sanoa mitä mahdollisia ohjelmia minulta nyt puuttuu.

koodekit.

Onko näin etten vain osaa ja toimiiko teillä tosiaan tämä Ubuntu yhtä hyvin kuin Windows ?

no, minulla toimii jopa aavistuksen apremmin kun windows ja kokonaisuutena pidän tästä paljon enemmän. minä kyllä sitten mielestäni osaan käyttää molempia järjestelmiä vähintään kohtalaisen hyvin.

Minulla yrittää avata Xineä

http://formin.finland.fi/broadcast/viewFeed.asp?broadcastid=186

niin minullakin oletuksena ja xinellä se kyllä näkyykin ihan hyvin.
Janne

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Re: Saatteko tämän linkin auki
« Vastaus #5 : 20.01.06 - klo:17.22 »
Kokeilen Janne asentaa sen tämän sivun ohjeiden mukaan mutta mikä tässä komennossa on pielessä kun ei toimi ?
"sudo alien RealPlayer10GOLD.rpm"  ?

http://jroller.com/page/triplem74?entry=ubuntu_breezy_badger_and_realplayer

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Re: Saatteko tämän linkin auki
« Vastaus #6 : 20.01.06 - klo:17.25 »
Ja viitsiktö vielä antaa ohjeet noille koodekeilla, olen ne ladannut mieletäni jossain vaiheessa tämä soppaa kuluneen viikon aikana  :)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Saatteko tämän linkin auki
« Vastaus #7 : 20.01.06 - klo:17.29 »
Kokeilen Janne asentaa sen tämän sivun ohjeiden mukaan mutta mikä tässä komennossa on pielessä kun ei toimi ?
"sudo alien RealPlayer10GOLD.rpm"  ?

http://jroller.com/page/triplem74?entry=ubuntu_breezy_badger_and_realplayer

et kertonut mitä se tulostaa kun se on toimimatta. arvataan nyt kuitenkin, että sinulla ei varmaankaan ole alienia asennettuna?

oletko lisäksi varma, että realplayer toimii 64-bit -puolella? muistaakseni nuo win-koodekit eivät ainakaan toimi, mutta en nyt uskalla ihan varmuudella väittää.

en tiedä, olisiko tämä lainkaan hyvä idea, mutta jos kokeilisit 32-bittistä ubuntua, niin ongelmia olisi varmasti paljon vähemmän. kaikki suljettu softa on nimenomaan 32-bittiseen ympäristöön, joten se voisi toimia käyttäjän näkökulmasta hitusen paremmin, vaikka ei käyttäisikään koneen kaikkia ominaisuuksia.

joku 64-bit -puolen paremmin tunteva varmaan kertoo onko tuo oikeasti hyvä vai huono idea.
Janne

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Re: Saatteko tämän linkin auki
« Vastaus #8 : 20.01.06 - klo:17.36 »
Onko sen asentaminen tämän päälle hankalaa jos ei niin miten käy jo asennetuille AMD64 tukeville ohjelmille ja mistä ohjeet miten tuo tapahtuu?
Laittaisin mielelläni kuin aina tulee erroria juuri tuon AMD64 takia kuten Koodekeissakin äsken.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Saatteko tämän linkin auki
« Vastaus #9 : 20.01.06 - klo:18.14 »
Onko sen asentaminen tämän päälle hankalaa jos ei niin miten käy jo asennetuille AMD64 tukeville ohjelmille ja mistä ohjeet miten tuo tapahtuu?

paras ja varmin tapa on varmaankin hakea 32-bittinen asennuslevy ja asentaa vanhan asennuksen päälle tyhjentäen osiot. varmuuskopit kannatta ottaa jos levyillä on jotain tärkeää.
Janne