Kirjoittaja Aihe: Tallenna Työpöydälle -> Menee Desktop-kansioon, mutta ei työpöydälle  (Luettu 4068 kertaa)

whector

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Moro! Mulla on sellainen ongelma, että monet softat, kuten Wine yms. tekee pikakuvakkeita työpöydälle, mutta ne eivät mene siis kirjaimellisesti työpöydälle, vaan Desktop kansioon. /home/x:ssäni on kaksi kansiota, Työpöytä ja Desktop. Työpöytä kansioon kun laittaa jotain, ne menee työpydälle, mutta Desktop on vain kansio. Miten saisin muutettua asetuksia siten, että kaikki menisi automaattisesti joko Työpöytä-kansioon, tai sitten Desktop toimisi työpöytänä? Kiitos!

vorteksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Ensimmäinen kikka mitä tulee mieleen olisi "Työpöytä"-kansioon viittaavan "Desktop"-linkin luominen. Linkin voi luoda Nautiluksella tai muulla mieleisellä tiedostomanageilla. Tai sitten terminaalissa:
1. poista mahdollinen Desktop-hakemisto kotihakemistostasi (muista siirtää siellä olevat tiedostot turvaan)
2. käynnistä terminaali/konsoli (rakkaalla lapsella monta nimeä)
3. kirjoita seuraavaa:
Koodia: [Valitse]
ln -s Työpöytä Desktop
Nyt aina kun joku lisäilee, poistelee tai kurkistelee Desktop-kansion tiedostoja niin se todellisuudessa käpisteleekin Työpöytä-kansion sisältöä.

Tästä tavasta jää kuitenki ikävästi "turha" linkkitiedosto kotihakemistoon väijymään, joten kaiketi löytyy parempiakin konsteja? Itselläni näyttää olevan vain tuo Desktop-hakemisto, lieneekö sitten englanninkielinen asennus minulla.

whector

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Ensimmäinen kikka mitä tulee mieleen olisi "Työpöytä"-kansioon viittaavan "Desktop"-linkin luominen. Linkin voi luoda Nautiluksella tai muulla mieleisellä tiedostomanageilla. Tai sitten terminaalissa:
1. poista mahdollinen Desktop-hakemisto kotihakemistostasi (muista siirtää siellä olevat tiedostot turvaan)
2. käynnistä terminaali/konsoli (rakkaalla lapsella monta nimeä)
3. kirjoita seuraavaa:
Koodia: [Valitse]
ln -s Työpöytä Desktop
Nyt aina kun joku lisäilee, poistelee tai kurkistelee Desktop-kansion tiedostoja niin se todellisuudessa käpisteleekin Työpöytä-kansion sisältöä.

Tästä tavasta jää kuitenki ikävästi "turha" linkkitiedosto kotihakemistoon väijymään, joten kaiketi löytyy parempiakin konsteja? Itselläni näyttää olevan vain tuo Desktop-hakemisto, lieneekö sitten englanninkielinen asennus minulla.
jep, outoa! tätä olen itsekin kokeillut, mutta tällöin työpöydän kuvakkeet tulevat vain Desktop kansioon, mutta mitä tahansa lisään Desktop kansioon, se ei tule työpöydälle? Outoa?

vorteksi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
jep, outoa! tätä olen itsekin kokeillut, mutta tällöin työpöydän kuvakkeet tulevat vain Desktop kansioon, mutta mitä tahansa lisään Desktop kansioon, se ei tule työpöydälle? Outoa?

Nyt en ole varma ymmärsinkö oikein. Eli kaikki sälä mikä sijaitsee Työpöytä-kansiossa näkyy työpöydällä mutta mikään mikä on Desktop-kansiossa ei näy työpöydällä? Mikäli näin on niin kun korvaa Desktop-kansion linkillä pitäisi kaiken Desktop-kansioon laitettavan sälän mennäkin Työpöytä-kansioon jonka seurauksena ne näkyy työpöydällä?

whector

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 127
    • Profiili
jep, outoa! tätä olen itsekin kokeillut, mutta tällöin työpöydän kuvakkeet tulevat vain Desktop kansioon, mutta mitä tahansa lisään Desktop kansioon, se ei tule työpöydälle? Outoa?

Nyt en ole varma ymmärsinkö oikein. Eli kaikki sälä mikä sijaitsee Työpöytä-kansiossa näkyy työpöydällä mutta mikään mikä on Desktop-kansiossa ei näy työpöydällä? Mikäli näin on niin kun korvaa Desktop-kansion linkillä pitäisi kaiken Desktop-kansioon laitettavan sälän mennäkin Työpöytä-kansioon jonka seurauksena ne näkyy työpöydällä?
jostain syystä ei mene.

päivitystä: ne menee, mutta vasta bootin jälkeen! aika outoa on!

JAL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Sama vika. Aika ajoin tietyt KDE softat tekee tuota, esim KSnapshot, KGpg ...

Muutokset user-dirs.dirs -tiedostoot eivät näytä olevan ratkaisu.....?

Mikähän ratkaisuksi?


Ystävällisin terveisin,
Juha