Kirjoittaja Aihe: Dvdstyler-ongelma?  (Luettu 2312 kertaa)

Törkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Dvdstyler-ongelma?
« : 07.02.08 - klo:21.42 »
Jälleen olisin apua vailla. Vaihdoin viikko sitten vanhan koneeni uudempaan malliin, ja olin omasta mielestäni juonikas, kun vain siirsin vanhan kovalevyn uuteen koneeseen. Nyt olen huomannut, etten niin viisas tainnut ollakaan...

Vanha kone kun oli 32-bittinen, joten käytössä oleva jakelu on 32-bittinen Gutsy. Uusi kone onkin 64-bittinen, joten olen alkanut epäillä joitain yhteensopimattomuusongelmia. Suurimman osan olen niistä jollain tavalla pystynyt ratkaisemaan, mutta tänään tuli vastaan probleemi, joka meni jo yli ymmärryksen.

Olen tehnyt Dvdstylerilla valikoita, ja homma on tähän asti toiminut erittäin hyvin ilman ongelmia. Tänään kun pusasin yhden levyn vanhaan malliin, ei juttu onnistunutkaan. Ohjelma teki kaiken kuten pitikin, ja loi .ISO-tiedoston, jota poltin k3b:llä levylle. Kun pistin levyn dvd-laitteeseen, niin ei tapahtunut mitään. Kun laitoin levyn ietokoneeseen, se puolestaan ilmoitti että asemaa ei voida yhdistää, ja näytti työpöydän kuvakkeessa että asemassa on tyhjä levy. K3b puolestaan kertoi asemassa olevan video-DVD:n.

Ajattelin tehneeni jossain virheen ja tein koko homman uudestaan - ja tulos oli sama. Epäilin syyksi uutta kirjoittavaa asemaa, joten kokeilin CD:n polttoa - joka onnistui täydellisesti. Kolmas kokeilu DVD:n teossa puolestaan toi taas yhden linnunpelättimen, kun levystä tuli edellisten kaltainen. Generoin sen jälkeen Dvdstylerilla pelkän DVD, joka toimii esikatselussa aivan ok.

Eli kysymys on siitä, että en edes tiedä missä ongelma piilee: onko se dvdstylerissa, kirjoittavassa asemassa ja tuossa bittikoossa? Ja jos se on viimeisessä vaihtoehdossa, niin miten on helpointa muuttaa tuo 32-bittinen 64-bittiseksi?

Järjestelmän kokoonpano on nyt:

Prosessori: AMD Athlon64 3200+ 2 gigahertzillä
Emolevy: MSI K8T Neo-FIS2R
Keskusmuisti: 2 x 1 GB Kingston DDR333
Näytönohjain: Sapphire Radeon X1950Pro 512 MB

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Dvdstyler-ongelma?
« Vastaus #1 : 09.02.08 - klo:00.47 »
Arvaan että vika olisi dvdstylerissä.

Koita 'harjoituksen vuoksi' polttaa joku muu dvd-image, vaikka Ubuntun dvd-image tai vastaava, josko se toimisi.. Eli jos se dvdstyler tekee rikkinäistä settiä niin .. eihän se toimi..

32-bit ja 64-bittisyys tuskin tähän vaikuttaa.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Törkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Dvdstyler-ongelma?(Ratkaistu)
« Vastaus #2 : 24.02.08 - klo:13.21 »
Pitkästä aikaan pääsin taas tämän ongelman kimppuun, ja uskon nyt hiljalleen pääseväni oikeaan suuntaan. Eli kokeilin eri polttamistapoja eri tyyppisille levyille ja tulokset olivat seuraavat:

Ubuntun oma polttoohjelma + pelkkä iso + uudelleenkirjoitettava dvd-levy = toimii
Ubuntun oma polttoohjelma + dvd-authoroitu iso + uudelleenkirjoitettava dvd-levy = toimii
K3B + pelkkä iso + uudelleenkirjoitettava dvd-levy = toimii
K3B + dvd-authoroitu iso + uudelleenkirjoitettava dvd-levy = toimii
Ubuntun oma poltto-ohjelma + dvd-authoroitu iso + Verbatim-dvd-levy = ei toimi
Ubuntun oma poltto-ohjelma + dvd-authoroitu iso + TDK-dvd-levy = toimii

Eli ongelma on ilmeisesti siinä, että jostain syystä tämä uusi rauta ei pidä Verbatimin levyistä. Ne samat levyt toimivat kyllä DVD-laitteessa ihan ok, ja aikaisemmassa raudassa tällaista ongelmaa ei edes esiintynyt - sen takia noita aihoita vieläkin on tarjolla. Hulluahan asiassa on se, että aihio muuttuu käytökelvottomaksi vasta polttamisen yhteydessä - sitä ennen kone tunnistaa sen kunnolliseksi värkiksi.

Mutta tämä taitaa olla niitä ongelmia, joka ratkeaa helpoiten kaupassa käymällä ja aihioiden vaihtamisella uusiin.

metusalem

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 110
    • Profiili
Vs: Dvdstyler-ongelma?
« Vastaus #3 : 24.02.08 - klo:15.07 »
Mulla sama ongelma:
käytän vain k3b softaa ja huomasin että
Verbatim rw levyjä softa väitti +r levyiksi kun yritin
formatoida.
Muut merkit kyllä tuntuu toimivan ok.
MSI H55M-P31 (MS-763)
4x Intel(R) Core(TM) i3 CPU  530  @ 2.93GHz
GeForce 210/PCI/SSE2 PCI Express x16 Gen2
Samsung SyncMaster P2250 21,5" 1920x1080
TSSTcorp CDDVDW SH-S223L

LG GSA-H10N Super-Multi DVD±RW/RAM