Kirjoittaja Aihe: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille  (Luettu 9026 kertaa)

shovi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« : 07.02.08 - klo:18.24 »
Olen perustanut muutaman muun nettisuunnittelijan kanssa IdeaCafe-nimisen nettisivujen suunnittelijoille tarkoitetun blogin, jossa viisi web designeriä jakaa vinkkejä, ideoita, ohjeita, tutoriaaleja, resursseja ja kolumneja internet-sivujen suunnitteluun liittyen. IdeaCafe on laajentumassa kokonaiseksi web -suunnittelijoiden yhteisöksi testikäytön jälkeen ja käyttäjäpohjan kasvaessa, mutta jo sitä ennen sivustolla on käytössä tämä esittelemäni blogi.

Itsellänikin on yksi linux-kone, mutta se on nykyisin pyhitetty lähinnä surffailukäyttöön ja satunnaiseen kikkailuun ja työkoneena toimii mac. Älkää vielä lynkatko mua, mä olen ollut ihan aktiivinen linux-käyttäjä, mutta duuni on duunia... ;) Me IdeaCafessa haluaisimme kuitenkin kertoa myös siitä, miten OS -ohjelmilla yhdistettynä vapaaseen käyttikseen voi tehdä ihan yhtä toimivia ja hienoja nettisivuja kuin maksullisillakin softilla, joten kaipaisin hieman vinkkejä ja jeesiä tämän suhteen. Onko siis kellään heitellä linkkejä asiaa käsitteleviin resursseihin, ohjelmien sivuille tai peräti kiinnostusta ja asiantuntemusta tulla vierailevaksi kolumnistiksi kirjoittamaan blogiin artikkelin aiheesta? Myös muita kommentteja, vinkkejä, haukkuja ja kehuja sekä yhteistyöehdoituksia otetaan myös ilolla vastaan, joko tässä ketjussa tai osoitteeseen samuel.hovi(at)ideacafe.fi

Osoitehan oli http://www.ideacafe.fi, jos joku haluaa käydä tsekkailemassa meininkiä. Aiheina meillä on kaikkea graafisesta puolesta ohjelmoinnin kautta markkinointiin, mutta pääpaino tosiaan tuolla nettisivujen suunnittelulla. Muutamia suosituimpia artikkeleita:  ilmaisia kuvia (kuvapankkeja), ilmaisia ikoneita, verkkokaupan perustaminen, hakukoneoptimointi ja asiaa aiheesta yritysmuoto. Toivottavasti jokaiselle löytyy jotakin!
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:09.57 kirjoittanut shovi »

shovi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #1 : 08.02.08 - klo:17.12 »
Kamaan, eikö kellään oo mitään ajatusta aiheeseen web design/dev + linux? Ei oo totta!

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #2 : 08.02.08 - klo:18.33 »
Kamaan, eikö kellään oo mitään ajatusta aiheeseen web design/dev + linux? Ei oo totta!
Siis eikö webbisivut voi koodata vaikka nanolla... :) Mitä tässä oikeen haetaan?
alias vililikku

peran

  • Vieras
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #3 : 08.02.08 - klo:19.02 »
Kamaan, eikö kellään oo mitään ajatusta aiheeseen web design/dev + linux? Ei oo totta!
Siis eikö webbisivut voi koodata vaikka nanolla... :) Mitä tässä oikeen haetaan?

Itse käytän tosiaan .html-sivujen tekoon lempi editoria. Olen tehnyt niitä jopa notepad:lla Windowsaikanani.

Nyttemmin kelpaa jopa gedit tai kate, joten en ole paljoa edistynyt. Kuviin käytän Gimp:piä. Kuitenkaan en kehdannut tähän viestiin vastata, kun itsellä toi Desing ei ole kummoistakaan. Joihinkin sivuihin käytin OpenOfficea. Sekin tekee ihan tyydyttävää html:llää. Huomattavasti siistimpää kuin Word, jonka jälki on todella ala-arvoista. Wordinkin tekeleitä on tullut siistittyä, mutten enää muista miten. Nyttemmin siirtäisin OpenOfficeen ja korjaisin sillä muotoilut ja tekisin sillä html:llän.

css:sää en ole viitsinyt opetella, joten sivuni ovat table-moskaa. Mieluummin teen toimiviin sivuihin lisää toiminnallisuutta .php:llä tai javalla, kuin luon ihan uutta sivustoa.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #4 : 08.02.08 - klo:19.06 »
Kovin on h i d a s sivusto ollakseen ihan oikeiden nettisuunnittelijoiden tuottama.
Jäi itse tuotokset katsomatta ihan syystä että raskasta on. Kivoja kuvia ja bannereita varmaan sellaisille jotka niitä haluaa katsella. Jos tuo on nettisuunnittelijoiden tuotos, suosittelen harrastelijoiden blogeja.

No offence.

shovi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #5 : 08.02.08 - klo:19.12 »
Kovin on h i d a s sivusto ollakseen ihan oikeiden nettisuunnittelijoiden tuottama.
Jäi itse tuotokset katsomatta ihan syystä että raskasta on. Kivoja kuvia ja bannereita varmaan sellaisille jotka niitä haluaa katsella. Jos tuo on nettisuunnittelijoiden tuotos, suosittelen harrastelijoiden blogeja.

No offence.

Se on kovin H I D A S siitä syystä, että olimme pihejä ja valitsimme Datamapin. Ongelma korjautuu siis vasta, kun vuoden paketti on saatu päätökseen. Ikävä juttu, mutta tässä asiassa haukut nyt väärää puuta.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #6 : 08.02.08 - klo:20.48 »
Elä nyt suutu, mutta eikös hyvään nettisuunnitteluun kuulu myös hyvien ja toimivien työkalujen valinta?
En hauku väärää puuta, ei se minun vika ole että sivut ovat järkyttävän hitaat vaan...kenen?

Ideanne on kyllä kiva, mutta hidas.

shovi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #7 : 08.02.08 - klo:20.53 »
Elä nyt suutu, mutta eikös hyvään nettisuunnitteluun kuulu myös hyvien ja toimivien työkalujen valinta?
En hauku väärää puuta, ei se minun vika ole että sivut ovat järkyttävän hitaat vaan...kenen?

Ideanne on kyllä kiva, mutta hidas.

Haukuthan sä väärää puuta jos sivuston hitaus on serveritilan tarjoajan vika eikä meidän. Ei tässä ole missään vaiheessa mistään minä vs. sinä asettelusta ollut kysymys, vai? Kyse on yksinkertaisesti siitä, että suunniteluvaiheessa systeemiin oli pistää satanen kiinni ja ainoa paikka, josta saatiin tilaa ja domain satasella, oli Datamappi. Sivut olisivat Nebulalla, jos me tekisimme tätä edes pieni rahankiilto silmissä, mutta näin ei ole. Kuvittelin, että OS -tyypit voisivat tämän ymmärtää, mutta näköjään ei. Sivut siirretään heti sinne Nebulalle, kun joku lahjoittaa tiimille 175e.

E: Ethän ota kirjoitustani henkilökohtaisesti, mutta tässä haisee vahvasti sellainen henki, että jos sivusto olisi täynnä mainoksia ja meillä olisi kunnon serveriin varaa, tulisi valitusta siitä, miten me ollaan rahan perässä. Nyt kun ei olla rahan perässä, ollaan huonoja web -suunnittelijoita, kun serveri on hidas. Alan muistaa, miksi en ole tällä foorumilla aikoihin pyörinyt.
« Viimeksi muokattu: 08.02.08 - klo:20.56 kirjoittanut shovi »

tmp

  • Vieras
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #8 : 08.02.08 - klo:21.00 »
Mielestäni näytti kyllä ihan ok. Validaattoristakin meni nopealla testaamisella sivut läpi yhtä virhettä lukuunottamatta [1]. XHTML Strict voisi olla kyllä ihan kova juttu myös. Blogistanne taitaa puuttua vielä RSS-feed ?

Mutta juu... ihan hyvältä ainakin omasta mielestäni näyttää.

[1] - http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.ideacafe.fi%2F&warning=1&profile=css21&usermedium=all

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11479
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #9 : 08.02.08 - klo:21.01 »
Minusta tuo on ihan kohtuullisen nopea (ainakin nopeampi kuin tämä foorumi joskus ::)). Ja kun tuo on blogi niin ei tuo minusta hirveästi haittaa. Jos siellä olisi vaikka videoita niin se olisi eri juttu...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #10 : 08.02.08 - klo:21.03 »
Te olette päättäneet tehdä sivut, tilanteessa jossa jouduitte tyytymään hitaaseen palveluun.
Kyse ei myöskään ole siitä miten OS -tyypit suhtautuu, varmaankin monet "OS -tyypit" ovat tyytyväisiä sivuihinne, __minun__ mielestäni ne ovat hitaat ja olisin toiminut toisin. Jos ette kestä edes yhden henkilön kritiikkiä, jonkalaista minä tässä nyt annan, ilman empatiaa, niin lähtökohdat eivät voi kovin hyvät olla.

En ota henkilökohtaisesti, itse lähden aina siitä että sivujen ylläpito ei tuota tasan mitään, mainoksia juuri sen takia en ole koskaan ottanut enkä ota.
Mutta en myöskään lähde hitaalle serverille palvelua tarjoamaan koska, noh...palvelu on hidas ja ärsyttävä ehkä?

Eli jos haluatte sivut hitaalle palvelimelle, tehkää niin mutta jos rupeatte kitisemään kuinka koko foorumi täällä on sen takia niin huono että ei viitsi edes täällä pyöriä yhden henkilön palautteen takia niin soronoo sano.

Menen katsomaan telkkaria.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #11 : 09.02.08 - klo:00.15 »
Tiedossahan on tietysti juttusarja OS-CMS:stä? Joomla, Drupal, ....

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

shovi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #12 : 10.02.08 - klo:10.52 »
Te olette päättäneet tehdä sivut, tilanteessa jossa jouduitte tyytymään hitaaseen palveluun.
Kyse ei myöskään ole siitä miten OS -tyypit suhtautuu, varmaankin monet "OS -tyypit" ovat tyytyväisiä sivuihinne, __minun__ mielestäni ne ovat hitaat ja olisin toiminut toisin. Jos ette kestä edes yhden henkilön kritiikkiä, jonkalaista minä tässä nyt annan, ilman empatiaa, niin lähtökohdat eivät voi kovin hyvät olla.

En ota henkilökohtaisesti, itse lähden aina siitä että sivujen ylläpito ei tuota tasan mitään, mainoksia juuri sen takia en ole koskaan ottanut enkä ota.
Mutta en myöskään lähde hitaalle serverille palvelua tarjoamaan koska, noh...palvelu on hidas ja ärsyttävä ehkä?

Eli jos haluatte sivut hitaalle palvelimelle, tehkää niin mutta jos rupeatte kitisemään kuinka koko foorumi täällä on sen takia niin huono että ei viitsi edes täällä pyöriä yhden henkilön palautteen takia niin soronoo sano.

Haluaisin jo lopettaa keskustelun tähän, mutta on vielä pakko palata. Mun puolelta oli ylireagointia leimata koko OS -väki ja tämä foorumi, pahoittelut siitä. Palautetta ja kritiikkiä otamme mieluusti vastaan, samantyyppinen keskustelu on käyty esim. Hopeinen Omena -foorumilla ja sieltä saimme arvokkaita vinkkejä kriitiikin muodossa. Asioita on sen jälkeen hiottu ja keskustelussa ilmenneitä ongelmia korjattu. Ei siis ole kyse siitä, ettenkö minä tai tiimini ottaisi vastaan kritiikkiä.

Sun kirjoitus siitä, miten sivuston hitaus on meidän syytä joko suoraan tai vähintäänkin välillisesti, ei ollut kritiikkiä vaan silkkaa vittuilua. Jos olisimme tienneet, että Datamappi on muuttunut hitaaksi sen jälkeen kun Louhi osti sen (aikaisemmin olen kuullut vain hyviä kokemuksia), olisimme pistäneet saitin johonkin muualle. Jos olisimme pelanneet varman päälle, sivut olisivat heti alusta alkaen olleet siellä Nebulalla, mutta mun mielestä on kornia vaatia, että jakaisimme ammattitaitoamme ja maksaisimme siitä lystistä yli 200e. No, se siitä. Jos sivujen hitaus ja muutamat hassut mainokset ärsyttävät, ei varmaan kannata palata sivulle.

TMP, sun viestin kirjoittamishetkellä sivun rakennetta oli juuri pistetty jonkin verran uusiksi, joten tämä virhe voi johtua siitä. Joka tapauksessa, nyt ongelmat on korjattu. Täytyypi katsella jossain vaiheessa, onko sivussa mitään sellaista mitä Strictillä ei voisi toteuttaa. Käytännön merkitystä asialla tuskin on, mutta kyllähän nyt web designiä käsittelevän saitin pitäisi Strictiä olla... :) RSS -feedi löytyy osoitteesta http://www.ideacafe.fi/rss - tätä emme ole vielä ehtineet laittaa sivupalkkiin.

Risto, ainakin yksi CMS -vertailu on tulossa, jossa on OS -sisällönhallintajärjestelmiä ja mahdollisesti yksi kaupallinen. En kuitenkaan osaa tarkkaan arvioida, millaisella aikataululla juttu valmistuu, kun asia vaatii huolellista tutkimista ja miettimistä.

Jos foorumilta löytyy joku GIMP -osaaja, olisi mielenkiintoista kuulla, miten sillä saisi aikaan webbigrafiikkaa. Mäkin olen käyttänyt gimppiä kohtuullisen paljon kuvien peruskorjaukseen ja vastaavaan, mutta graffan vääntämiseen se on mielestäni ollut fotariin verrattuna melko kankea.

Hookki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
  • Kubuntu 10.10
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #13 : 10.02.08 - klo:17.01 »
Olen perustanut muutaman muun nettisuunnittelijan kanssa Ideacafen, nettisivujen suunnittelijoille tarkoitetun blogin, jossa viisi web designeriä jakaa vinkkejä, ideoita, ohjeita, tutoriaaleja, resursseja ja kolumneja internet-sivujen suunnitteluun liittyen. IdeaCafe on laajentumassa kokonaiseksi web -suunnittelijoiden yhteisöksi testikäytön jälkeen ja käyttäjäpohjan kasvaessa, mutta jo sitä ennen sivustolla on käytössä tämä esittelemäni blogi.

Itsellänikin on yksi linux-kone, mutta se on nykyisin pyhitetty lähinnä surffailukäyttöön ja satunnaiseen kikkailuun ja työkoneena toimii mac. Älkää vielä lynkatko mua, mä olen ollut ihan aktiivinen linux-käyttäjä, mutta duuni on duunia... ;) Me IdeaCafessa haluaisimme kuitenkin kertoa myös siitä, miten OS -ohjelmilla yhdistettynä vapaaseen käyttikseen voi tehdä ihan yhtä toimivia ja hienoja nettisivuja kuin maksullisillakin softilla, joten kaipaisin hieman vinkkejä ja jeesiä tämän suhteen. Onko siis kellään heitellä linkkejä asiaa käsitteleviin resursseihin, ohjelmien sivuille tai peräti kiinnostusta ja asiantuntemusta tulla vierailevaksi kolumnistiksi kirjoittamaan blogiin artikkelin aiheesta? Myös muita kommentteja, vinkkejä, haukkuja ja kehuja sekä yhteistyöehdoituksia otetaan myös ilolla vastaan, joko tässä ketjussa tai osoitteeseen samuel.hovi(at)ideacafe.fi

Osoitehan oli http://www.ideacafe.fi, jos joku haluaa käydä tsekkailemassa meininkiä.

Ideana loistava! Juuri tuollaista kaipailinkin :) Sisältöä tosin vielä niukanlaisesti, mutta se toivottavasti korjaantuu ajan myötä.

Työkseni lähinnä koodailen mutta silloin tällöin tulee myös leiskoja suunniteltua. Graafiseen ulkoasuun tulee yleensä SVG-grafiikkaa, ja paras OS-softa tähän on ylivoimaisesti Inkscape. Sitten jos haetaan vähän hifimpää lookkia, niin Blenderillä 3D -mallinnusta ja Luxrenderillä rendaus. Koodauspuolella käytän lähinnä Katea lähinnä keveyden ja ominaisuuksien takia.

Minulla Linux työalustana lähinnä joustavuuden ja helppouden takia. Toki ideologiset syyt painavat myös vaakakupissa ;)

EDIT: url -tagit kuntoon
 

shovi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #14 : 11.02.08 - klo:11.44 »
Ideana loistava! Juuri tuollaista kaipailinkin :) Sisältöä tosin vielä niukanlaisesti, mutta se toivottavasti korjaantuu ajan myötä.

Työkseni lähinnä koodailen mutta silloin tällöin tulee myös leiskoja suunniteltua. Graafiseen ulkoasuun tulee yleensä SVG-grafiikkaa, ja paras OS-softa tähän on ylivoimaisesti Inkscape. Sitten jos haetaan vähän hifimpää lookkia, niin Blenderillä 3D -mallinnusta ja Luxrenderillä rendaus. Koodauspuolella käytän lähinnä Katea lähinnä keveyden ja ominaisuuksien takia.

Sisältöä on kyllä tulossa lisää tämän viikon aikana, kun muu osa ryhmästä saa ensimmäiset artikkelinsa valmiiksi. Inkskapeen pitäisi tutustua tarkemmin, vaikuttaa vakuuttavalta softalta. Ongelma on vain siinä, että meistä käsittääkseni jokainen tekee leiskansa fotarilla, eikä korkeamman tason Illustrator / vektorigrafiikkaosaamista löydy, mutta ainankin pintaraapaisun ohjelman ominaisuuksiin voisi ottaa tutustumisen jälkeen mukaan.

Hasa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #15 : 11.02.08 - klo:14.08 »
Ihan yleisesti sanottakoon, että idea on hyvä. Ehkäpä tuolta tulee itsekkin tulevaisuudessa jotain vinkkejä otettua. Jos vaan sieltä vektoreiden maailmasta niitä tulee. Mikä olisi toivottavaa, jos ei koko sivun layoutin merkeissä niin logojen ym.

Ongelma on vain siinä, että meistä käsittääkseni jokainen tekee leiskansa fotarilla, eikä korkeamman tason Illustrator / vektorigrafiikkaosaamista löydy,

Tässähän on hyvä mahdollisuus tehdä vaikkapa juttu Inkscapesta ensikertalaisen käsissä? Ja sellaisen joka sitä graffaa osaa vääntää. Jos vaan rohkeutta joltakin löytyyuhrata sille päivä pari ja kirjoittaa siitä mahd. puolueeton kirjoitus. 

PS. Kun sitten vuoden päästä tarkastelette seuraavaa webbihotellia niin Sigmatic on varteenotettava vaihtoehto. Itsellä toiminut kaikinpuolin moitteettomasti + asiakaspalvelu ollut tähän suuntaan asiallista.


Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #16 : 11.02.08 - klo:14.40 »
Hyvä idea shovi! Lisätkää vielä foorumi sinne missä vois vaihtaa ajatuksia toisten kanssa aiheesta. Ja ei datamappi ole hidas, ihan hyvin se toimii, ainakin mulla. Servut on suomessa jne. Se on nykyään Louhen omistuksessa (louhi.fi). Itselläni on parikin saittia siellä, tosin isoimmat sivustot on sigmaticilla.

 
Minusta tuo on ihan kohtuullisen nopea (ainakin nopeampi kuin tämä foorumi joskus ::)).
Nimenomaan. Ihan hyvin se pelaa.

tse lähden aina siitä että sivujen ylläpito ei tuota tasan mitään, mainoksia juuri sen takia en ole koskaan ottanut enkä ota.
Tämä on sinun ratkaisusi. Itse ymmärrän hyvin että esim serverikustannukset katetaan parilla mainoksella. Eri asia tietysti jos sulla on jotkut omat 'kotskasivut', mutta suosituimmilla harrastelija yms sivuilla kustannukset täytyy kattaa jotenkin. Mitä isompi  ja suositumpi saitti, sen tehokkaamman alustan se vaatii ja se maksaa. Jos siitä sivustosta hyötyy käyttäjät, parin mainoksen näyttäminen ei tapa ketään.
« Viimeksi muokattu: 11.02.08 - klo:14.50 kirjoittanut Owdy »

shovi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #17 : 11.02.08 - klo:15.18 »
Hyvä idea shovi! Lisätkää vielä foorumi sinne missä vois vaihtaa ajatuksia toisten kanssa aiheesta. Ja ei datamappi ole hidas, ihan hyvin se toimii, ainakin mulla. Servut on suomessa jne. Se on nykyään Louhen omistuksessa (louhi.fi). Itselläni on parikin saittia siellä, tosin isoimmat sivustot on sigmaticilla.


Kiitoksia kannustuksesta! Foorumi on tulossa, kunhan saamme hieman kävijäpohjaa kasvatetuksi ja kunhan tiimimme jäsen saa valtaisan koodausurakan valmiiksi. Sivusto pyörii siis Textpatternin päällä ja yksi kirjoittajista kirjoittaa juuri foorumipalikkaa TXP:n.

Tämä on sinun ratkaisusi. Itse ymmärrän hyvin että esim serverikustannukset katetaan parilla mainoksella. Eri asia tietysti jos sulla on jotkut omat 'kotskasivut', mutta suosituimmilla harrastelija yms sivuilla kustannukset täytyy kattaa jotenkin. Mitä isompi  ja suositumpi saitti, sen tehokkaamman alustan se vaatii ja se maksaa. Jos siitä sivustosta hyötyy käyttäjät, parin mainoksen näyttäminen ei tapa ketään.

Nimenomaan. Jos E.K kokee nämä mainokset isoksi ongelmaksi, voin esittää viisi ratkaisua asiaan: 1. Älä klikkaa mainoksia, jotta me ei varmasti tienata mitään. 2. Älä käy sivuilla, jos et pidä niistä. 3. Asenna Adblocker tai vastaava, jottet näe mainoksia. 4. Maksa meille sivustosta tulleet kustannukset, niin poistamme mainokset. 5. Voin henkilökohtaisesti maksaa sulle sivuston pitämisestä tulleet tähänastiset tulot, jotka ovat huimat 2,20 dollaria, nykyisen kurssin mukaan 1,5 euroa, jos tulet hakemaan ne. Osoitetta voi kysyä pikaviestillä. Kannattaa kuitenkin muistaa, että puolestatoista egestä on vähäsen matkaa fi-domainista ja palvelimesta aiheutuneisiin kustannuksiin, mutta eiköhän täältä noi vajaat pari euroa lohkea, jos kovasti ottaa mainokset päähän ;)

Hasalla oli hyvä idea Inkskapesta ensikertalaisen käsissä! Voisinkin tästä imutella ohjelman, eiköhän tässä viimeistään ensi viikolla ole artikkeli valmis. Katsotaan, katsotaan.

shovi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #18 : 15.02.08 - klo:21.18 »
Noniin, nyt sivustolla on julkaistu ensimmäinen linuxia käsittelevä artikkeli. Ei ehkä kovin kattava, mutta alku kuitenkin. Kyse on siis IEs4linuxista, Inkscapesta on myös tulossa juttua, mutta se vaatii huolellisempaa tutustumista, joten voi vähän kestää.

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: IdeaCafe - blogi www -suunnittelijoille
« Vastaus #19 : 16.02.08 - klo:07.15 »
Lainaus
Nimenomaan. Jos E.K kokee nämä mainokset isoksi ongelmaksi, voin esittää viisi ratkaisua asiaan: 1. Älä klikkaa mainoksia, jotta me ei varmasti tienata mitään. 2. Älä käy sivuilla, jos et pidä niistä. 3. Asenna Adblocker tai vastaava, jottet näe mainoksia. 4. Maksa meille sivustosta tulleet kustannukset, niin poistamme mainokset. 5. Voin henkilökohtaisesti maksaa sulle sivuston pitämisestä tulleet tähänastiset tulot, jotka ovat huimat 2,20 dollaria, nykyisen kurssin mukaan 1,5 euroa, jos tulet hakemaan ne.
Kovin sitä ollaan nyt herkkähipiäisiä.
1. En klikkaa.
2. En käy sivuilla joista en pidä tai niistä ole minulle hyötyä.
3. Nähdäkseni mainoksia sivuilla joilla en vieraile?
4. Saadakseni pois mainokset sivuilta joilla en vieraile?
5. Jotta en enää kutsuisi sivuja hitaiksi?