Kirjoittaja Aihe: ubuntu 7.10 + creative sb x-fi xtreme audio notebook  (Luettu 1635 kertaa)

h-kah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
googlesta en löytäny tosta oikeen yhtään mitään, eikä creative ainakaan ole ajureita tohon kalikkaan tehny..

joten kysymykseni kuuluu: onko kukaan saanut tollasta toimimaan? toi on express card kortti, joka tarvis saada toimimaan, kun läppärin oma äänikortti on ilmeisesti kosahtanut, naputtaa vaan sellasta ääntä, myös windowssissa..

joku esittely tosta kortista kertoi, että toimisi "audigy 2" ajureilla.. mistäs pirusta sellaset sais asennettua..?

mutta kertokaahan, jos on kokemusta tollasesta kortista, tulen kyllä ilmottelemaan, jos ja toivottavasti kun saan ton toimimaan itse..

juyli

  • Vieras
Vs: ubuntu 7.10 + creative sb x-fi xtreme audio notebook
« Vastaus #1 : 07.02.08 - klo:11.11 »
... eikä creative ainakaan ole ajureita tohon kalikkaan tehny..
Eikä yhtiö tarjoa edes tarvittavaa infoa, vapaiden ajureiden tekemiseksi :(
Alsa-Project:in sivuilta löytyy info:
http://www.alsa-project.org/main/index.php/Matrix:Vendor-Creative_Labs


h-kah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: ubuntu 7.10 + creative sb x-fi xtreme audio notebook
« Vastaus #2 : 07.02.08 - klo:12.46 »
kiitti linkistä, olen saanu selville, että kaikki x-fi laitteet toimis alsa ajureilla 64bittisessä järjestelmässä _paitsi_ tuo notebook versio...
jossain nettiarvostelussa tosiaan oli mainittu jotain audigy 2 notebook ajureista, tuolla alsa sivulla kerrottiin sen olevan "tina2", josta toistaseksi en ole löytänyt mitään..

vaikuttas vähän että tällä hetkellä on mahdotonta saada tota toimimaan..

mun vilpitön veikkaukseni on että "ohjelmistovalmistaja a":n tililtä siirtyy tasaisin väliajoin kohtuulinen rahasumma "laitevalmistaja b":n tilille, jolla rahoitetaan laitetietojen salaisuutta, linuxajurien puutteesta johtuvaa hävikkiä ja pakkausmateriaaleja, joihin koristellaan runsaassti erivärisiä nelioitä ja vista tarroja..

creativen sivulta voi valita että haluan ajurin tohon, sitte valitaan käyttöjärjestelmä ja sitten tulee eioota.. ja kun koittaa laittaa palautetta, niin sivua ei löydy.. :)