Kirjoittaja Aihe: Todennus epäonnistui kirjainkoon täytyy olla oikea.RATKAISTU.  (Luettu 3288 kertaa)

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Minulla on Ubuntu 7.10, mutta yllättäen en pääse sisään, vaan tulee otsikon mukainen ilmoitus "Todennus epäonnistui kirjainkoon täytyy olla oikea". Toivottavasti tähän löytyy yksinkertainen apu, ettei tarvitse ruveta uudelleen asentamaan? Terveisin kalarm.
« Viimeksi muokattu: 05.02.08 - klo:22.03 kirjoittanut peran »
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Todennus epäonnistui kirjainkoon täytyy olla oikea.
« Vastaus #1 : 05.02.08 - klo:20.09 »
Kirjoita salasana oikein. Ja katso että Caps Lock ei ole päällä.

Muuten olet unohtanut salasanasi / kirjoitat sitä koko ajan väärin.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

peran

  • Vieras
Vs: Todennus epäonnistui kirjainkoon täytyy olla oikea.
« Vastaus #2 : 05.02.08 - klo:20.12 »
Uudelleen ei kuitenkaan tarvitse asentaa, vaikka ei muistaisikaan salasanaa.

mene recovery tilaan grub-valikosta.

passwd:llä onnistuu. Esim jos käyttäjänimesi on kalarm se menisi seuraavasti:
Koodia: [Valitse]
passwd -u kalarm

Edit - käyttäjätunnuksesi näet seuraavasti:
Koodia: [Valitse]
ls /home
« Viimeksi muokattu: 05.02.08 - klo:20.14 kirjoittanut peran »

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Vs: Todennus epäonnistui kirjainkoon täytyy olla oikea.
« Vastaus #3 : 05.02.08 - klo:21.07 »
Minulla on ollut tuo salasana koko ajan ja se on kirjoitettunakin muistissa. Caps Lock:kin  se ilmoittaa tekstissä jos se on päällä.
Noilla peran ohjeillakaan en saanut mitään esiin. Grub-valikossa oli kahdessakin paikassa recovery. Kokeilin molemmissa, vaan ei tullut vastausta. Tämä on minulle kyllä uutta aluetta, mutta jospa se ajan oloon selviää. Palaan kyllä takaisin kunhan muilta kiireiltä joudan. Terveisin kalarm.
SE ON HÄRÄLLE OPIKSI KUN JÄÄ YÖKSI METSÄÄN?
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
Koodia: [Valitse]
Saattaa olla myös vaihtunut us-näppäimistö käyttöön. (Ainakin minulle on joskus käynyt niin.) Jos salasanassa on erikoismerkkejä, niin ne löytyvät us-näppäimistössä eri paikoista kuin suomalaisessa. Jos ääkkösiä ei ole käytössä, niin kokeile kirjoittaa salasana käyttäjätunnuksen paikalle, niin näet mikä menee vikaan. Sitten haet kokeilemalla oikeat merkit ja kun ne löytyy, voit kirjautua ja korjata fi käyttöön.
Jos taas käytät ääkkösiä salasanassa, niin silloin on korjattava näppäimistö oikeaksi tai vaihdettava salasana recovery modessa.

Kyll se oli vika erikoismerkeiss'. Miten se korjataan on sitten jo toinen juttu. Tutkin ongelmaa kaikes hiljaisuudes ja kiertelen kajoamasta erikois kirjaimiin. Suuret kiitokset Foorumin Guruille. Terveisin .kalarm. Tuo ratkaistu ei vaan tullut oikeaan paikkaan.
« Viimeksi muokattu: 05.02.08 - klo:22.01 kirjoittanut kalarm »
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional

peran

  • Vieras
Tuo ratkaistu ei vaan tullut oikeaan paikkaan.

Joops, se ratkaistu teksti tulee laittaa säikeen ensimmäiseen viestiin muokkaamalla sitä.

No, mä muutin sen sun puolesta.

kalarm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 714
    • Profiili
tkv:een ohjeilla sain näppiksen entiselleen, joten suuret kiitokset. Terveisin kalarm.
ubuntu 22.04.2 LTS 64bit
ubuntu 18.4 LTS 64bit
Windows 7 professional