Kirjoittaja Aihe: Ubuntu jotenkin toimii, mutta kokeilen seuraavaksi Debian 3.1:tä.  (Luettu 9806 kertaa)

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Minulla on 160 gigan kovalevystä puolet hyvin toimivalla Suse 10.0:lla ja toinen puoli Ubuntulla, joka ei suostu avaamaan ikkunatyökalua netttiyhteyden asentamiseksi. Eri kovalevyllä on Windows.

Sain Debian GNU/Linux 3.1 Bibel (2005), upean kirjan Data Clubista 50 €:n hintaan. Siinä on Debian 3.1 distro yhdellä CD:llä. Aion asentaa Debianin Ubuntun tilalle  :-[
Ubuntulla on siis n. 80 gigaa ex2 tiedostojärjestelmällä. Olen aikonut käyttää tämän siten, että pistän 40 gigalle Mandrivan yhden kiinnostavan ohjelman takia ja kokeilun vuoksi. Loppu 40 gigaa pitäisi säästyä Debian 3.1:tä varten.
Tähän asti minulla on ollut vaikeuksia saada asennusohjelmat lättäämään distron sinne minne haluan. Kuinka nyt käynee  ???


Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Senhän voisi tehdä niin että editoi sitä ubuntu-osiota Ubuntun desktop cdllä mieleisikseen ja sitten kun debian tai mandriva kysyy asennuksessa että minne laitetaan, laitat siihen sen osion minkä teit sillä ubuntun desktop cd:llä. Varmaan aika vaikeasti selitetty?
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Ensiksi käytä hyvä mies Ext3:sta.
alias vililikku

TQeng

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 157
  • Zenwalk / PCLOS / Kubuntu
    • Profiili
    • Vaihtoehto.org
Eihän ext2:n ja ext3:n välillä loppujen lopuksi paljon eroa kyllä ole. ext3 = ext2 + journalointi. ;)

Itse käytän toki ext3:sta, mutta mielessä on kyllä ollut XFS:iin siirtyminen.
« Viimeksi muokattu: 19.09.06 - klo:18.03 kirjoittanut Tardé »
Satius est supervacua scire quam nihil.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Eihän ext2:n ja ext3:n välillä loppujen lopuksi paljon eroa kyllä ole. ext3 = ext2 + journalointi. ;)

journalointi on kyllä käytännössä aika iso ero luotettavuudessa ja viansietoisuudessa. sinä tämän varmasti tiesitkin, mutta päätin silti vääntää pienen pätkän rautalankaan, ettei kenellekään jää väärää käsitystä.
Janne

isvard

  • Vieras
onkohan heppu myyny noita kirjoja oikeen enmmänkin?

Remontti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Mulla olis tuon Debian 3.1:n r3, mutta en ole joko osannut tai sitten se asennusohjelma ei osaa asentaa GNOME-käyttöliittymää. Installerin asetusten mukaan GNOMEkin pitäisi asentua muttei se kyllä bootissa käynnisty. Debian jää komentorivitilaan. Missä vika?

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Mulla olis tuon Debian 3.1:n r3, mutta en ole joko osannut tai sitten se asennusohjelma ei osaa asentaa GNOME-käyttöliittymää. Installerin asetusten mukaan GNOMEkin pitäisi asentua muttei se kyllä bootissa käynnisty. Debian jää komentorivitilaan. Missä vika?

Kirjaudu sisään ja kirjoittele startx?


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-