Kirjoittaja Aihe: Tulostukseen liittyvä ongelma  (Luettu 2079 kertaa)

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Tulostukseen liittyvä ongelma
« : 19.01.06 - klo:23.04 »
Minulla Ubuntu 5,10 AMD64

Mikäköhän mahtaa olla pielessä kun asensin HP Laserjet 5 ajurit kohdasta "Järjestelmä -> Hallinta -> Tulostus" ja siellä asensin uuden tulostimen josta löytyy ko. tulostin ja se ehdottaa omaa ajuriaan (netissäkin ehdottavat tuota samaa) ja kaikki näyttää menevän ok. Yhteys tulostimeen syntyy mutta kun koitan tulostaa esim. testisivua niin se tulostaa vain sivun yläreunaan toinen toistaan kummallisempia merkkejä ja tulostaisi varmaan aamuun asti jos paperi riittäisi ;D  Onko mitään ehdotusta. Minulla on Brother SDP-110C, Epson Stylus Color 1520 ja tämä Hp Laserjet 5. Olisi mukava kun saisi edes yhden pelittämään. Kokeilin jo pari vuorokautta tuota Brotheria huonolla menestyksellä, nyt voisi valvoa ja äheltään tämän HP:n kanssa jos vaikka sen saisi toimimaan helpommin. Ettei vain taas ole ongelmana tuo AMD64 mikä näyttää olevan suurin murhe tässä kokoonpanossa.

juyli

  • Vieras
Re: Tulostukseen liittyvä ongelma
« Vastaus #1 : 20.01.06 - klo:00.27 »
Minulla Ubuntu 5,10 AMD64

asensin HP Laserjet 5 ajurit kohdasta "Järjestelmä -> Hallinta -> Tulostus" ja siellä asensin uuden tulostimen josta löytyy ko. tulostin ja se ehdottaa omaa ajuriaan (netissäkin ehdottavat tuota samaa)

Niinpä. Nyt jää arvailujen varaan, mitä ne netissä mahtoivat tarjota?
http://linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-LaserJet_5
Sivujen perusteella tuo olisi hyvin toimiva tulostin. Tosin noita eri mallejahan oli useita.

Epson Stylus Color 1520 ja tämä Hp

http://linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Epson-Stylus_Color_1520

Ettei vain taas ole ongelmana tuo AMD64 mikä näyttää olevan suurin murhe tässä kokoonpanossa.

Tuota Brotherin mallia en hätäiseen löytänyt LinuxPrinting-sivuilta.

Hmmmm... Sinulla tuntuu niin kovasti olevan vaikeuksia tuon 64-bitin kanssa, että ehkäpä 32-bittisen järjestelmän kokeilu voisi olla vastaus rukouksiisi.
Asenna sitten joskus tulevaisuudessa 64-bit järjestelmä. Olen kuitenkin saanut, kokemuksistasi huolimatta, sen käsityksen, että 64bittiä toimisi ihan ok.

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Re: Tulostukseen liittyvä ongelma
« Vastaus #2 : 20.01.06 - klo:00.47 »
Minulla on juuri tuo ajuri, näin käsitin. Tuota Epsonia olen kokeillut ja uskon että sen suhteen ongelmani on USB -> Serial/Parallel konvertteri enkä ole onnistunut löytämään yhteyttä tulostimelle. Enköhän minä pysy tässä 64 bit:sä, oppiihan tässä samalla, ehkä hyväksi kun kaikki ei ole niin helppoa.