Kirjoittaja Aihe: Evolution vastaanottaa muttei lähetä[RATKAISTU]  (Luettu 2052 kertaa)

JoHa

• Käyttäjä
    • Profiili
Virhe suoritettaessa toimenpidettä.

Yhteyttä mail.ebaana.net:ään ei voitu luoda: Connection refused

Olen jo koettanut säädellä tuolta "Lähetys" välilehdeltä mutta ei auta. En ole soittanut palveluntarjoajalle asian korjaamiseksi. Mutta olisko teillä vinkkiä tähän. Ubuntu Gutsy Gibbon.
« Viimeksi muokattu: 03.02.08 - klo:12.02 kirjoittanut JoHa »
# 21712

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Evolution vastaanottaa muttei lähetä
« Vastaus #1 : 03.02.08 - klo:00.46 »
Virhe suoritettaessa toimenpidettä.

Yhteyttä mail.ebaana.net:ään ei voitu luoda: Connection refused

Olen jo koettanut säädellä tuolta "Lähetys" välilehdeltä mutta ei auta. En ole soittanut palveluntarjoajalle asian korjaamiseksi. Mutta olisko teillä vinkkiä tähän. Ubuntu Gutsy Gibbon.

no, posti ei varmaan lähde, koska lähtevän postin asetukset eivät ole kunnossa. jouduin hieman googlailemaan koska et antanut kaikkia lähtötietoja ja jäljitin tuon yhteyden salon seudun puhelimelle jonka nettisivuilla klikkasin Internet → Tekniset tiedot (joka sitten avautuu tähän frameen. prkl framet.).

siellä ainoa kohta missä mainitaan postipalvelin mail.ebaana.net jota selvästi yrität käyttää, sanotaan myös, että lähtevän postin palvelin on nimeltään smtp.ebaana.net. tämä tarkoittanee, että yrität käyttää postin lähettämiseen saapuvan postin palvelinta, mikä on tietysti väärin niin ubuntussa kuin missä tahansa muussakin järjestelmässä.
Janne

JoHa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.02.08 - klo:11.17 »
Kiitos vastauksesta Janne.
Hmm... en ole nyt kotikoneellani joten katson tuon kun olen. Vaikkakin, olin muistaakseni tuotakin koettanut ja ihan tuonkin ohjeen mukaan yrittänyt... mutta kunhan pääsen koneelleni niin katson vielä ja kerron miten kävi.

:)

No niin... kotona ollaan ja tuossa se syy sitten olikin. Vanhastaan jätin tuon tiedon ennalleen enkä kiinnittänyt siihen mitää huomiota vaikka ohjeissa tuo mainittiin. Joskus kun aloitin Evolutionin käytön niin tuo/nuo tiedot olivat molemmisa kentissä, saapuvissa ja lähtevissä samat eli: mail.ebeena.net ja riitti että asetusvalikossa oli valintana SMTP kun toinen olisi sendmail. Mutta, kiitos vaivannäöstäsi jälleen kerran.
« Viimeksi muokattu: 03.02.08 - klo:12.02 kirjoittanut JoHa »
# 21712

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 03.02.08 - klo:13.44 »
Joskus kun aloitin Evolutionin käytön niin tuo/nuo tiedot olivat molemmisa kentissä, saapuvissa ja lähtevissä samat eli: mail.ebeena.net ja riitti että asetusvalikossa oli valintana SMTP kun toinen olisi sendmail.

juu, monessakin paikassa olen törmännyt käytäntöön jossa sekä lähtevä, että saapuva posti hanskataan samalla koneella saman sub-domainin alla. samoin olen törmännyt tilanteeseen jossa postipalvelimeni osoite on yllättäen, ilman mitään varoitusta, muuttunut.

hyvä jos nyt pelaa :)
Janne