Kirjoittaja Aihe: Kubuntu ja windows pelit  (Luettu 5709 kertaa)

mighty96

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Kubuntu ja windows pelit
« : 18.08.05 - klo:23.34 »
Minulla on Star wars knights II, ja siinä 4 CDeetä ja haluasin saada tämän pelin pelattavaan kuntoon, eli mitää pitää tehdä linux puolella tämän pelin toimimiseksi, kun en jaksaisi pelien takia asentaa wintoosaa.

Tarkat neuvot olisivat hyvästä, koska olen vasta ollut viikon linux puolella, joten olen vielä melko keltanokka, enkä ole tehnyt mitään näytönohjaimen ajureille sitten Kubuntun asennuksen, näyttikseni on Ati x600xt.

LaLLi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: Kubuntu ja windows pelit
« Vastaus #1 : 21.11.05 - klo:20.12 »
Kaikkia Windowsissa toimivia pelejä ei Linux puolella saa toimimaan. Linux puolella toimivuus voi olla saavutettavissa muutamalla eri tavalla. Paras on vapaan lähdekoodin suoma mahdollisuus linux porttaukseen. Toiseksi paras on "emulaattorin" kuten Wine tai Cedega käyttäminen pelien ajamiseksi. Wine/Cedega ei takaa täyttä yhteensopivuutta ja nopeus kärsii samalla. Huonoin ja hitain tapa on ajaa VMwarella virtuaalikonetta jossa pyörii Windows pelaamista varten...kaikista hitain ja huonoin tapa.

Harmillisesti sinulla on vielä ATI:n näyttis. ATI tukee todella huonosti Linux käyttäjiä ja ATI:n ajurit on aivan surkeat. :P

incidence

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
    • ^^
Re: Kubuntu ja windows pelit
« Vastaus #2 : 01.12.05 - klo:08.21 »
Onhan mahdollista toki, jos pelaamista harrastaa niin asentaa Windows rinnalle, johonkin 6-12GB osioon, riippuen pelien määrästä :)

mutta, tutustu, cvscedegaan
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire"
—Rei Ayanami

<quote>
Cost of windows XP PRO on 7000 computers - 1,600,000$
Cost of Linux on 7000 computers - Priceless (and free)
</quote>