Mitä ohjelmia toi hamachi käyttää yhteydessään ? Ei ihan heti tulisi mieleen asennella mitä sattuu tuollaisia mistä ei ole ennen kuullut...kun taas putty ja vnc on tuttuja useammallekkin
Jaa, ei voi mitään jollet lue vuosikausiin mitään muuta kuin näitä Ubuntu-foorumeita. Pistä Googlella hakuun vaikka Hamachi + Steve + gibson tai katso Wikipediasta. Löytyy sille kyllä ohjeita englanninkielisestä Ubuntu-foorumistakin.
Minulle on tärkeintä, että saan tietyt hommat luotettavasti ja helposti toimimaan. Näitäkin hommia olen kai viikon nyt testannut melkein täysiöisesti. En minä voi ruveta joillekin tumpeloille Windowsia käyttäville sukulaisille Keski-Suomessa antamaan linkkejä tänne foorumille, jossa asiantuntijat neuvovat heidän mieleisiään oikeita tapoja tehdä asioita.
Tuossa esittämässäni systeemissä tuntui hienolta se, että voin yhden alle megaisen exe-tiedoston (jonka tuttava käynnistää Windowsissa) tekemällä saada luoduksi valmiiksi konfiguroidun suojatun yhteyden kaverin koneeseen muutamassa sekunnissa. Siis ilman mitään aukkojen puhkaisuja palomuureihin ja yhteys myös katoaa saman tien, kun ohjelma suljetaan. Viime yönä testasin tuota systeemiä pcAnywheren kanssa hyvin tuloksin, eli onnistuin sen kautta asentamaan kahden NATin takana olevaan vieraskoneeseen thin clientin tarvitsematta mennä itse paikalle tekemään mitään.
Taitaa olla väärä foorumi näihin juttuihin, mutta kyllä minä tuota olen aivan vakavissani testannut tuota, UltraVNC:tä ja muitakin mahdollisuuksia Linuxin ja Windowsin väliseen etähallintaan, mikä oli kai tämän ketjun aihe. Osasyynä oli ihan käytännön tarve saada tuttavan firmalle esitettyä eri vaihtoehtoja Afrikkaan menevän analysaattorin etähallinnasta, mikä innosti sitten kokeilemaan enemmänkin.
PS. Jollei tuollaisten, osittain suljettujen ratkaisujen esittely tällä foorumilla ole suotavaa, pyytäisin jatkuvien Operan kehujienkin hieman vähentävän ylistystään.