Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu]Uusi hp:n paketti kone jossa vista  (Luettu 3593 kertaa)

js72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
[Ratkaistu]Uusi hp:n paketti kone jossa vista
« : 28.01.08 - klo:22.25 »
Ja ensimmäiseksi tietysti kokeiluun Ubuntu 7.10 64bit livelevy. Vaikutti loistavalta!
Kysymys onkin voiko tuon koneessa olevan Vistan jollakin tavalla poltella vaikka sitten .iso tiedostoksi ja asentaa
myöhemmin jos sille päälle sattuu vai onko tyydyttävä jyräämään koko vista pois tai dualbootata.
« Viimeksi muokattu: 13.02.08 - klo:07.05 kirjoittanut js72 »
Torvalds himself says, that Linux is Linux is Linux and not GNU/whatever...

Speedy G

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Uusi hp:n paketti kone jossa vista
« Vastaus #1 : 28.01.08 - klo:23.02 »
Ennen ainakin XP oli piilotetulla levyosiolla, josta sen sai käynnistyksessä poltettua levylle.
Katos löytyykö jostain mahdollisuus polttaa se levylle. Visvaan en itse ole koskenut edes hanskat kädessä ja pitkällä tikullakaan.  ;D
Hai-saappaat ja Hankkijan lippis = Juntti Hämeen takamettistä :D

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Uusi hp:n paketti kone jossa vista
« Vastaus #2 : 29.01.08 - klo:09.49 »
Minulla on kans HP:n kone, läppäri. Siellä oli jokin valikko mistä pysty polttaan sen Vistan kahdelle DVD levylle ja sitä kautta asentaa takas. Elikkä kyllä onnistuu. En muista nyt mikä se ohjelma oli millä se tehtiin enkä voi tarkistaa, koska Vistaa ei ole ollut koneella pitkään aikaan. Etsimällä sieltä löydät sen.

Linux user #460798

js72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Uusi hp:n paketti kone jossa vista
« Vastaus #3 : 30.01.08 - klo:18.04 »
Kohta lähtee vista lepoon. Kuka kertoisi mitä käytännön eroa on 32bit linux versiolla verrattuna 64bit versioon 64raudassa nopeampi? ym?
Torvalds himself says, that Linux is Linux is Linux and not GNU/whatever...

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Uusi hp:n paketti kone jossa vista
« Vastaus #4 : 31.01.08 - klo:13.39 »
Kohta lähtee vista lepoon. Kuka kertoisi mitä käytännön eroa on 32bit linux versiolla verrattuna 64bit versioon 64raudassa nopeampi? ym?

64bit ottaa 64bit raudasta 'kaiken irti' (tai siis enemmän ainakin verrattuna 32-bittiseen) mutta jotkin suljetut jutut voivat aiheuttaa vähän päänvaivaa 64-bit systeemissä eli mm. skype. Mutta taitaa nekin saada pelaamaan jotenkin. Minulla on aikomus asennella itselle 64bit Kubu joskus lähiaikoina, toistaiseksi olen 32-bit ajellut, rautana core2duo E6600

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

AlkaaliMc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 102
    • Profiili
Vs: Uusi hp:n paketti kone jossa vista
« Vastaus #5 : 31.01.08 - klo:14.02 »
eikövisvan mukana tule mitään asennus/korjaus levyä jolla sen saa siihen asennettua jos vaikka rikki sattus menemään ????

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Uusi hp:n paketti kone jossa vista
« Vastaus #6 : 31.01.08 - klo:14.48 »
eikövisvan mukana tule mitään asennus/korjaus levyä jolla sen saa siihen asennettua jos vaikka rikki sattus menemään ????

Uusiin Win koneisiin ei enään tule asennus levyjä mukana vaan win asennetaan koneen kovalevyltä ja sitten pitäisi itse tehä se palautus levy.

Linux user #460798

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Uusi hp:n paketti kone jossa vista
« Vastaus #7 : 31.01.08 - klo:16.14 »
eikövisvan mukana tule mitään asennus/korjaus levyä jolla sen saa siihen asennettua jos vaikka rikki sattus menemään ????

Mulla tuli (ASUS A8Js) ja iskällä ei (Fujitsu-Siemens Amilo joku)...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

js72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Uusi hp:n paketti kone jossa vista
« Vastaus #8 : 02.02.08 - klo:21.03 »
Juup. Visvasta löytyi mahdollisuus poltella se dvd:lle peräti 2kpl.  :o
Torvalds himself says, that Linux is Linux is Linux and not GNU/whatever...