Kirjoittaja Aihe: Onko toimivuuden kannalta isoja eroja Mozillan ja Operan  (Luettu 3320 kertaa)

Kent

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 124
    • Profiili
tai jonkin muun selaimen kanssa Ubuntussa vai onko kaikkiin tehtävä samat asetukset, Javat ym. jos haluaa ne pelaavan ?
Minulla tuo Mozilla Firefox ja Ubuntu 5,10 ja AMD64

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Onko toimivuuden kannalta isoja eroja Mozillan ja Operan
« Vastaus #1 : 18.01.06 - klo:23.46 »
tai jonkin muun selaimen kanssa Ubuntussa vai onko kaikkiin tehtävä samat asetukset, Javat ym. jos haluaa ne pelaavan ?

ei ole suuria eroja. 32-bit puolella ne tulevat kaikkiin selaimiin automaattisesti ja jos eivät jostain syystä tule, niin säädön määrä on yhtä suuri.
Janne

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Onko toimivuuden kannalta isoja eroja Mozillan ja Operan
« Vastaus #2 : 19.01.06 - klo:18.13 »
Minä en saanut operaa toimimaan aikoinaan ubuntussa, tai siis sen laajennuksia. Toisaalta kokeilin sitä n. ensimmäisellä viikolla asennuksen jälkeen, niin etten ole varma onko se käytännössä niin vaikeaa...

Käytännössä firefox ja opera on melkeinpä ihan samalla viivalla. Operassa on ominaisuuksia itsestään, laajennuksilla saa firefoxiin samat ja enemmänkin, jos haluaa. Esim. hiirieleet. Ne onkin oikeestaan ainoo asia mikä on operassa paremmin, muissa asioissa ne on ihan samalla viivalla.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Onko toimivuuden kannalta isoja eroja Mozillan ja Operan
« Vastaus #3 : 19.01.06 - klo:18.29 »
Minä en saanut operaa toimimaan aikoinaan ubuntussa, tai siis sen laajennuksia. Toisaalta kokeilin sitä n. ensimmäisellä viikolla asennuksen jälkeen, niin etten ole varma onko se käytännössä niin vaikeaa...

minusta paketinhallinnasta asennettu opera osaa hakea samat pluginit kuin mitä firefoxkin. tosin nyt kun tarkistin, niin homma ei ole ihan niin, nimittäin tuolta operan plugineista näyttää puuttuvan java kokonaan, vaikka se löytyykin firefoxista.
Janne

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Onko toimivuuden kannalta isoja eroja Mozillan ja Operan
« Vastaus #4 : 19.01.06 - klo:21.26 »
Minä en saanut operaa toimimaan aikoinaan ubuntussa, tai siis sen laajennuksia. Toisaalta kokeilin sitä n. ensimmäisellä viikolla asennuksen jälkeen, niin etten ole varma onko se käytännössä niin vaikeaa...

minusta paketinhallinnasta asennettu opera osaa hakea samat pluginit kuin mitä firefoxkin. tosin nyt kun tarkistin, niin homma ei ole ihan niin, nimittäin tuolta operan plugineista näyttää puuttuvan java kokonaan, vaikka se löytyykin firefoxista.

Ja juuri javaa minä en millään silloin saanut toimimaan operassa.

Ei sinänsä, minulle se on aika lailla yksi ja sama onko selaimena opera vai firefox, suunnilleen samannäköisiksi ne kummiskin muokkaan ja hiirieleet käyttöön ym. Kaiken lisäksi firefoxissa on oikeastaan mukavampi tapa käyttää rss-syötteitä. Toisaalta ne pystyy operassa lukemaan  vaikkei olisikaan nettiä, siis vanhat.

juyli

  • Vieras
Re: Onko toimivuuden kannalta isoja eroja Mozillan ja Operan
« Vastaus #5 : 20.01.06 - klo:11.52 »

Ja juuri javaa minä en millään silloin saanut toimimaan operassa.


Enpä olekaan Operaa aiemmin juuri käytellytkään (nuo mainokset kun olivat niin turhanpäiväisiä), mutta nyt kun Opera on ilmainen tuli testatuksi - ja ihan hyväksi havaituksi. Eli tässä on tullut Operaa testattua jo muutama kuukausi eikä FF:n 1.5 asennuksella  ole ollut kovin kiire.
Java on helppo asentaa Operan omista määrityksistä. Etsitään java hakemistosta vain oikea kansio - anteeksi hakemisto ;) Muistinvaraisesti lib/i386 tms. . Se ei ole sama kuin Firefoxiin lisättävä libjavaplugin_oji.so plugin-hakemistossa.

Minulla ei taida vielä toistaiseksi olla muita lisukkeita Operassa (HelixPlayer/RealPlayer/MPlayer tms. kun noita videoita ei juuri tule katseltua)).