Kirjoittaja Aihe: FTP-ongelmia [ratkaistu]  (Luettu 1771 kertaa)

callette

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
FTP-ongelmia [ratkaistu]
« : 26.01.08 - klo:12.09 »
Minulla on käytössä gFTP ja jotenkin se nyt tahtoo muuntaa sivut .php- muodosta johonkin sellaiseen .php-muotoon, mitä palvelin ei kykene lukemaan, ja sivusta tulee tyhjä (http://77sins.net/escanor/tammilaukat.php). Ongelma ei ole sivussa itsessään, sillä kun menen Windowsin puolelle ja sieltä lataan sen palvelimelle, sivu näkyy hyvin. Koodi ei siis muutu.

Sivun kuvakkeet gFTPssä ovat niinkuin johdon päät, jos tajuatte mitä tarkoitan, kun taas ne palvelimella olevat ovat muistilappuja. Kuitenkaan tiedoston ominaisuuksista tms. en pääse muuttamaan tätä juttua, mutta jos sitä pidemmälle veisi niin varmasti ongelman ydin löytyisi.

Huomautan vielä, että olen erittäin aloittelija Ubuntun ja sen ohjelmien käytössä, joten tarvitsen melko yksinkertaisia ohjeita :) Kiitos kauniisti etukäteen.

[Ratkaisu löydetty, vaihdoin FTP-clienttiä]
« Viimeksi muokattu: 26.01.08 - klo:13.39 kirjoittanut callette »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: FTP-ongelmia
« Vastaus #1 : 26.01.08 - klo:13.35 »
Minulla on käytössä gFTP ja jotenkin se nyt tahtoo muuntaa sivut .php- muodosta johonkin sellaiseen .php-muotoon, mitä palvelin ei kykene lukemaan, ja sivusta tulee tyhjä (http://77sins.net/escanor/tammilaukat.php). Ongelma ei ole sivussa itsessään, sillä kun menen Windowsin puolelle ja sieltä lataan sen palvelimelle, sivu näkyy hyvin. Koodi ei siis muutu.

ainoa mitä ftp-siirrossa periaatteessa saattaa/voi muuttua on rivinvaihtomerkit, jotka ovat erilaiset windowsissa, linuxissa ja mäkeissä. yleensä tuo kyllä toimii automaattisesti oikein.

Huomautan vielä, että olen erittäin aloittelija Ubuntun ja sen ohjelmien käytössä, joten tarvitsen melko yksinkertaisia ohjeita :) Kiitos kauniisti etukäteen.

koeta tarkistaa ftp-softasta oletko siirtämässä tiedostoja binääri vai tekstimuotoisina, josko sitä kautta löytyisi helpotusta.
Janne

callette

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: FTP-ongelmia [ratkaistu]
« Vastaus #2 : 26.01.08 - klo:13.46 »
Janne, kiitän vastauksestasi. Vaihdoin FTP-clienttiä FileZillaan, sillä ohjelman kanssa leikkimisestä ei aiheutunut itselleni kuin harmia. Toivottavasti jatkossa jos jollain on ongelmia, niin tuo vastauksesi auttaa.

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 751
    • Profiili
Vs: FTP-ongelmia [ratkaistu]
« Vastaus #3 : 26.01.08 - klo:16.57 »
Hyvä kun ratkesi.

Itse käytin myös aijemmin gFTP:tä kunnes huomasin että sivujen päivitykseen en tarvitse erityistä ftp-ohjelmaa ensinkään. Jos sun sivut on linux palvelimella, niin siirtoa ihan nautiluksella kopioimalla.

Ota yhteys (Ctrl-L) palvelimeen vaikka näin:

Koodia: [Valitse]
ssh://igor@iigorin_saitti.org/home/igor

Ja sen jälkeen vain kopioimaan aivan kun siirtäisit tiedostoja paikallisesti.