Hei!
Annoin tyttärelleni koneeni, johon olin asentanut Ubuntun ja hän haluasi nyt jonkun ohjelman sisustussuunnitteluun + muuhun kodin suunnitteluun. Hän on käyttänyt Linuxia vasta vähän aikaa. Onko muita mahdollisuuksia kuin Gimp? Hän on käyttänyt Windowsin puolella Floor Plania.
t. Ulrika
Tota kun luin kysymyksesi aloin tutkia mm. Scribusta jossa voi luoda neliöistä ns. perspekstiivi laatikoita joita voi sitten liittää vierekkäin esim. kahden seinän kulmalla tjsp. Muutenkin hyvä ohjelma julkaisuihin jne. Inkscape olis kans ehkä mielestäni sellainen jota voisi tutkia.
Nuo eivät vaan ole "Valmiselementeillä" varustettuja joten joutuu itse tekemään kaiken mikä kiinnostaa. Ainakin tuossa Inkscapessa saa vaikka pyöreitä pöytiä yms. tehtyä.
No, kaikkea ei saa ja toivottavasti joku on jossainpäin maailmaa tekemässä sellaista. Itse siis olen tehnyt mm. piirroskuvia yms. joita voi sitten tulostaa ulos väreinäkin. Noista mainituista ohjelmista on ohjeita suomeksi ja englanniksi niin pääsee alkuun. Toivottavasti ei linux käyttö lopu ohjelman/mien puutteen vuoksi.