Kirjoittaja Aihe: SVG fileen rakenne..  (Luettu 3675 kertaa)

LinuxManne

  • Vieras
SVG fileen rakenne..
« : 26.01.08 - klo:08.27 »
Moi!

Tein shakki napit..
Yksi vie .PNG muodossa n50k tilaa..
Yksi .SVG (incscape) vie noin 9k tilaa..

minulla on tilanne että tahtois vielä tuostakin pudottaa..
onko kenelläkään varastoissa Java koodia .SVG fileen lukemiseen..

ajattelin tehdä oman JVGF (JavaVectorGraphFile) fileen, perustuen IncScapelle rakennettuun
.SVG tiedostoon..

ajattelin rakentaa gridin 256x256, gridit sitten ovat tarvittavan pixelimäärän etäisyydellä toisistaansa..
esim. 4 pixeliä grid väli, tällöin saisin tarkkuudeksi 1024x1024 tämä tarkkuus riittäisi kaikkeen mitä olen tekemässä..

eli ymmärsit mitä olen tekemässä, tarkoitus siis convertoida .SVG file BYTE muotoon ja poistaa sieltä kaikki
ylimääräinen teksti ja float jne muodot..

olisi tarkoitus saada yksi nappi reilusti alle 1k..

kiitos jos autat laiskaa,
toi .SVG lukeminen on aika selkeää, mutta ei täysin, on myös vähän laiska olo, löytyiskö .SVG luku koodia, ni ei tarvitsis convertoida alusta..

//----

Jari Särö / Helsinki
« Viimeksi muokattu: 26.01.08 - klo:10.24 kirjoittanut LinuxJari »

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: SVG fileen rakenne..
« Vastaus #1 : 26.01.08 - klo:10.29 »
En tiedä onko tuosta mitään hyötyä mutta kirjoitin Blenderiin SVG-importin Pythonilla. Oli työläähköä...

http://www.opendimension.org/blender_en/svg_import.php
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1845
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: SVG fileen rakenne..
« Vastaus #2 : 26.01.08 - klo:10.33 »

olisi tarkoitus saada yksi nappi reilusti alle 1k..


Määrittele nappulat 3D koordinaatteina + miten noiden väliin piirretään viiva.

OpenGL auttaa piirtoon.


LinuxManne

  • Vieras
Vs: SVG fileen rakenne..
« Vastaus #3 : 26.01.08 - klo:10.50 »

olisi tarkoitus saada yksi nappi reilusti alle 1k..


Määrittele nappulat 3D koordinaatteina + miten noiden väliin piirretään viiva.

OpenGL auttaa piirtoon.



Hei!

Mä taidan olla nyt vähän väsynyt, mutta en täysin ymmärrä viestiäsi,
mistä puhut kun yhdistelet alle 1k shakki napin ja 3D koordinaatit ja sitten kysyt mitenkä piirrän viivan ja OpenGL auttaa ??

Mun shakki lauta tulee olemaan 2D siinä on pieniä 3D animaatioita kun nappeja valitaan ja siirretään,
animaatio hieman suurentaa nappeja lähemmäksi katsojaa siirron aikana,

mitä tarkoitat kun sanoit että OpenGL auttaa piirtoon,
minulla on tarkoitus käyttää Javan Graphics2D kirjastoa kun teen .SVG .JVGF convertit BufferedImageksi,
tiedän että Linuxiin saa jonkin IceTea tai jotain Java7 onko siinä OpenGL paremmin ??
en ole koskaan IceTeata kokeillut, käytän SUN javaa..
Java tuntee myös sen  -Dsun.java2d.opengl=True option, mutta, mulla on Compiz efektit päällä, kun Compiz on
päällä ni toi optio aiheuttaa sen että ruudulle ei päivity enää kuvaa kuin kerran kahdessa sekunnissa..
jos tunnet Java OpenGL maailmaa paremmin ko minä ni kiitosta vaan kun autat, itse olen jo hylännyt OpenGL käytön
Javan kanssa koska se ainakaan korttini kanssa ei toimi (GEFORCE 5200 FX) kun Compiz on ON..

jos puhuit JOGLista ni en halua SIGNED APPLETTEJA, appletteja ja sandboxeja vaan..

//----

kiitos,,

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1845
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: SVG fileen rakenne..
« Vastaus #4 : 26.01.08 - klo:11.19 »
Niin tarkoita sellasta, että esim. kuution voi tehdä niin, että määrittelee sen kulmien koordinaatit suhteessa origoon
eli 8 koordinaatilla. Tuo vie siis tilaa 4*8 eli 32tavua tai hätätapauksessa voi käyttää 8bit yhden koordinaatin ilmaisuun
Sitten pitää vielä määritellä että piirretään viivat oikeinnoiden koordinaattien välille.

Sitten meillä on kuutio.

Vastaavasti voi määritellä minkä tahansa esineen.

Eli onko sinun tarkoitus nyt oikeasti säästää tilaa vai tehdä jotain muuta ?

LinuxManne

  • Vieras
Vs: SVG fileen rakenne..
« Vastaus #5 : 26.01.08 - klo:11.39 »
Niin tarkoita sellasta, että esim. kuution voi tehdä niin, että määrittelee sen kulmien koordinaatit suhteessa origoon
eli 8 koordinaatilla. Tuo vie siis tilaa 4*8 eli 32tavua tai hätätapauksessa voi käyttää 8bit yhden koordinaatin ilmaisuun
Sitten pitää vielä määritellä että piirretään viivat oikeinnoiden koordinaattien välille.

Sitten meillä on kuutio.

Vastaavasti voi määritellä minkä tahansa esineen.

Eli onko sinun tarkoitus nyt oikeasti säästää tilaa vai tehdä jotain muuta ?


Joo mulla on tarkoitus säästää tilaa..
aion kääntää .svg fileen floatit byte muotoon..

mulla on siis 2d .svg fileitä jotka tiputan byte tarkkuudelle grid 256x256 ja sitten kerroin 4x jolloin image 1024x1024, myöskin poistan stringit muodostuvasta .jvgf fileestä..

Java Graphics2D suorittaa .jvgf fileen käännön imageksi.. ( .jvgf JavaVectorGraphicsFile )

//----

kiitos,,
« Viimeksi muokattu: 26.01.08 - klo:11.41 kirjoittanut LinuxJari »

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1845
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: SVG fileen rakenne..
« Vastaus #6 : 26.01.08 - klo:23.18 »

Joo mulla on tarkoitus säästää tilaa..


Jos niin, sulla on käytössä täysin väärä alusta / kieli.

C / Assembler kehiin.


LinuxManne

  • Vieras
Vs: SVG fileen rakenne..
« Vastaus #7 : 27.01.08 - klo:09.26 »

Joo mulla on tarkoitus säästää tilaa..


Jos niin, sulla on käytössä täysin väärä alusta / kieli.

C / Assembler kehiin.



Moi!

Ei Ole, Java ei ole järjellinen valinta kun on kyse muistin käytöstä (jvm), mutta,
tarkoitukseni on tuottaa netti pelejä..

http://84.249.5.241/index.html   <- shakkia kunhan olen buntussa..
www.5minpelit.net
www.5mingames.net
myöhemmin muut pohjoismaat + saksa + kenties baltit tolla 5min... .net
www.eurojari.net
http://www.5mingames.net/JavaGame4_12/JavaGame.html

tarkoitus tehdä nettiin lautapelejä, teen vektoreilla noi peli counterit ja shakki napit..
säästää linja tilaa, java sisältää kaikki piirto rutiinit joita tarvitsen purkaakseni vektori
fileet imageksi,

Javan vektori fileet ovat aivan yhtä pieniä mitä c / asm..

//----

kiitos,,
« Viimeksi muokattu: 27.01.08 - klo:17.27 kirjoittanut LinuxJari »