Kirjoittaja Aihe: dvb-t usb-tikun ja web kameran yhteis elo takkuilee...  (Luettu 1927 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
eli itselläni on seuraavat vermeet...

  • Pinnacle PCTV DVB-T Stick Solo
  • Logitech pro 5000 (uvcvideo)

no tuolla kameran mallilla ei ole väliä, koska toisetkaan kamerat eivät toimi kun tuon DVB-t kortin laittaa toimimaan...
tässä ohje jolla sen saa toimimaan... tähän mennessä ainut millä toimii...
Koodia: [Valitse]
wget http://www.barbak.org/v4l_for_72e_dongle.tar.bz2
tar xvjf v4l_for_72e_dongle.tar.bz2
cd v4l-dvb
sudo cp firmware/dvb-usb-dib0700-1.10.fw /lib/firmware/
make all
sudo make install
sudo reboot

tuon jälkeen kaikki on muuten hyvin mutta kameran moduuleita ei pysty lataamaan...
valittaa muistaakseni jostain tuntemattomasta symboolista... (nyt on kamera käytössä ja en voi testatat mikä tarkka virheilmoitus on)

Ongelma tuntuu olevan aika yleinen mitä nyt olen googlella katsonut, mutta mitään ratkaisua en ole siihen löytänyt.

Kameran saa toimimaan kun palauttaa alkuperäisen kernelin eli...
Koodia: [Valitse]
sudo aptitude reinstall linux-image-2.6.22-14-generic

ei tässä muuten mitään mutta alkaa tulla muistoja winXp ajoilta kun boottailee konetta... että saa jommankumman toimimaan mitä nyt milloinkin tarvii... nyt tosin olen tuon DVB-T tikun jättänyt rauhaan kun tarviin kameraa ja ei jaksa bootata joka välissä.

Osaisiko joku minua viisaampi kertoa miten tuota alkaisi ratkomaan?

olen miettinyt että kopion tuon yllä olevan paketin tuottamia moduuleita käsin eli en tekisi tuota sudo make install vaan kopioisin vain aivan välttämättömät ja katsoisin toimiiko mikään, mutta sitten että mitkä tiedostot ja mihinkä kansioon.