Kirjoittaja Aihe: root, gnome ja ethereal?  (Luettu 1832 kertaa)

jp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
root, gnome ja ethereal?
« : 18.01.06 - klo:09.15 »
Olen onnistunut saamaan gnomen valikoihin Etherealin (as root) parametrillä ajettavaksi (en muista miten). Ilman tuota root ajoahan Etherealilla ei ole oikeuksia käyttää koneen liitäntöjä.

Ongelma on se että saan sniffattua liikenteen koneen liitännöistä, mutta kun koitan tallentaa tätä logi-tiedosta, kone kaiketi koitaa tallentaa sen peruskäyttäjän oikeuksilla vaikka itse ohjelma on ajettu root:lla. Saan tälläisen horror messagen ruutuuni:

You don't have permission to move the captured file to "/home/user/file"

Apuja? Kiitos!
If I tell you I'm good, you would probably think I'm boasting, If I tell you I'm no good, You know I'm lying.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: root, gnome ja ethereal?
« Vastaus #1 : 18.01.06 - klo:13.43 »
Olen onnistunut saamaan gnomen valikoihin Etherealin (as root) parametrillä ajettavaksi (en muista miten).

laitat sinne pikakuvakkeeseen komennoksi gksudo /path/to/ethereal jolloin käynnistettäessä sinulta kysytään salasanaa ja rootin oikeudet hankitaan sudon avulla.

Ilman tuota root ajoahan Etherealilla ei ole oikeuksia käyttää koneen liitäntöjä.

voi olla, siitä on aikaa kun olen itse tuota ajellut.

Ongelma on se että saan sniffattua liikenteen koneen liitännöistä, mutta kun koitan tallentaa tätä logi-tiedosta, kone kaiketi koitaa tallentaa sen peruskäyttäjän oikeuksilla vaikka itse ohjelma on ajettu root:lla. Saan tälläisen horror messagen ruutuuni:

You don't have permission to move the captured file to "/home/user/file"

tuo virheilmoitus kuulostaa kyllä joltain ihan muulta. ikänkuin ohjelma yrittäisi siirtää jotain tiedostoa johon sinulla ei ole oikeuksia sinun kotihakemistoosi.
Janne

jp

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Re: root, gnome ja ethereal?
« Vastaus #2 : 18.01.06 - klo:14.31 »
Janne, olet aivan oikeassa. Ethereal koittaa tallentaa filen /root/ hakemistoon. Tuolla sinun ohjeistamallasi tavalla sen filen saa nyt sinne /root/ hakemistoon tallennettuakin ja jopa luettua.

Tietty fiksumpi jos sen saisi tallennettua omaan kotihakemistooni, niin ei tarvitsisi lähteä sieltä root-hakemistosta tiedostoa kalastelemaan. Tuolla "gksudo ethereal" käynnistämisen jälkeen kun koitan tallentaa omaan kotihakemistooni niin valitus message on taas sama kuin edellä.

Mutta tämäkin jo auttaa minua niin paljon että saan työni tehdyksi!


Kiitos!!!!
If I tell you I'm good, you would probably think I'm boasting, If I tell you I'm no good, You know I'm lying.