nyt viilataan vähän pilkkua...
minä henkilökohtaisesti jopa vähän vastustan sanan kansio käyttämistä hakemistoista. hakemistot ovat olleet hakemistoja ties kuinka kauan, ennen kuin joku insinööri keksi esittää niitä graafisessa käyttöliittymässä kansioina.
tietty kai sitä voisi tietyillä ikoniteemoilla alkaa kutsumaan suoritettavia binääreitä rattaiksi, koska niille on sattumoisin valittu sellainen ikoni.
no, minkäs sille mahtaa, että nuoret kutsuvat hakemistoja kansioiksi ja kiintolevyjä kovalevyiksi itse en kuitenkaan aio lähteä tähän mukaan.
Kansio on yleistynyt normaalisanaksi ja pitää yrittää pysyä tietäväisen nuorison perässä
.
Sana kovalevy herättää ärtymystä ja sana kovo(väärässä paikassa) herättää suuttumusta.
Suuttumusta sana kovo herättää seuraavassa tilanteessa;
Kaveri, joka ei ole tietotekniikan ammattilaisia tulee pätemään(en ole itse mikään guru,mutta silti ..) sanomalla: "Forkkasin tuossa oman kovon ja asensin siihen winukan, en kylläkään vistaa ku se on nyyppien käyttis."
Kovo ei ole vain kiintolevy(jos etes on sitä), se voi olla muutakin ja kovalevy on enempi rakennuksilla käytettävä tavara.