Kirjoittaja Aihe: Uusi ajuri Nvidialta 169.09  (Luettu 4474 kertaa)

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« : 22.01.08 - klo:16.51 »
Toiminut jo monta tuntia kaatumatta (Hardy 64-bit)!

Vasta päivien testaus tosin paljastaa vakauden.Turha sitten tulla sanomaan mitään alpha-versiosta,tämä kun on vakaampi mitä Feisty oli koskaan.

[EDIT] Kaatui sitten kunnolla,piti sammuttaa virtanapista.Huokaus...
« Viimeksi muokattu: 22.01.08 - klo:17.29 kirjoittanut Outolintu »
Numbat

juyli

  • Vieras
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #1 : 22.01.08 - klo:21.57 »
[EDIT] Kaatui sitten kunnolla,piti sammuttaa virtanapista.Huokaus...

Linux ei kaadu koskaan. Mutta jos käytät alpha/betaa on tuokin tosin mahdollista.
Palataanko asiaan huhtikuussa 2008?
Tuskinpa Ubuntu 8.04:lle on tarjolla epävirallisia, toimivia Nvidia-ajureita.
Vesa tai nv-ajurit saattaisivat toimia, jos nekään.

larpa

  • Vieras
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #2 : 22.01.08 - klo:22.01 »
Lainaus
Linux ei kaadu koskaan. Mutta jos käytät alpha/betaa on tuokin tosin mahdollista.
Varmasti olisi saanu toimimaan vielä "etänä"  ;)

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #3 : 22.01.08 - klo:22.47 »

Lainaus
Linux ei kaadu koskaan. Mutta jos käytät alpha/betaa on tuokin tosin mahdollista.

Eikö se ole kaatuminen jos hiiren osoitin ei liiku,kovalevyllä ei ole mitään toimintaa ja näppäimistö on pelistä pois (mm. capslock-valo ei syty)?

Nv-ajureilla tämä kone ei ole kertaakaan kaatunut,olisi vaan mukavaa käyttää työpöydän efektejä.
Sama juttu oli Feistyssä,paitsi Nvidia-ajureilla se pysyi pystyssä korkeintaan 10 minuuttia.
Numbat

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #4 : 23.01.08 - klo:09.59 »

Lainaus
Linux ei kaadu koskaan. Mutta jos käytät alpha/betaa on tuokin tosin mahdollista.

Eikö se ole kaatuminen jos hiiren osoitin ei liiku,kovalevyllä ei ole mitään toimintaa ja näppäimistö on pelistä pois (mm. capslock-valo ei syty)?

Tuota voisi pitää kaatumisena ;) Mutta vain X-serverin!!! Se kun vain sattuu olemaan yksi ohjelma, joka pyörii sen ytimen päällä!
Eli linux ei kaatunut, vaan pelkkä äXä kaatui.
Ja kun näin, ei silti ole tarvetta sammuttaa väkisin virtanapista, koska se saattaa aiheuttaa ongelmia!
Tutustu maagiseen näppäin yhdeistelmään  Alt+SysRq+REISUB
http://lifehacker.com/software/linux-tip/gently-restart-a-frozen-system-298891.php
« Viimeksi muokattu: 23.01.08 - klo:10.02 kirjoittanut GoddamnDevil »
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #5 : 27.01.08 - klo:19.06 »
Tilannepäivitys:

Uusimpien päivitysten jälkeen (ml. uusi kernel 2.6.24-5) toiminut vakaasti kaksi vuorokautta.

Kyllä tästä vielä hyvä tulee.
Numbat

whector

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 127
    • Profiili
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #6 : 05.02.08 - klo:18.08 »
moro! mitenköhän tämän itse asennetun 169.09:n pystyy poistamaan? Alunperin minulla oli se nvidia-glx-new ajuri, mikä löytyy tuolta omista repoista, mutta nyt kun asensin tuon, niin mikään ei enää toimi. Siis näyttiksessä. Vaikka kuinka conffia muuttaa, niin ei suostu ajamaan 1280x800 resolla, ja valittaa vaan että toimii alhaisessa grafiikka tilassa. Miten tuo poistetaan? Kiitos!

Wessu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #7 : 05.02.08 - klo:19.36 »
moro! mitenköhän tämän itse asennetun 169.09:n pystyy poistamaan? Alunperin minulla oli se nvidia-glx-new ajuri, mikä löytyy tuolta omista repoista, mutta nyt kun asensin tuon, niin mikään ei enää toimi. Siis näyttiksessä. Vaikka kuinka conffia muuttaa, niin ei suostu ajamaan 1280x800 resolla, ja valittaa vaan että toimii alhaisessa grafiikka tilassa. Miten tuo poistetaan? Kiitos!
Koititko jo ajaa
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg ?
Valitse sieltä X:n tarkkuus ja vastaile kysymyksiin.
Abit IP35PRO,Intel Core 2 Quad 2,4@3,2 , Nvidia 8800GT ,Gskill 4x2Gb DDR400,Samsung F1 750Gb

Outolintu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 169
    • Profiili
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #8 : 07.02.08 - klo:22.29 »
Tilannepäivitys:

169 ajuri oli kuitenkin erittäin epävakaa,nyt on saatavilla 171.05-ajuri joka sekin kaataa koneen.Totaalisesti.Edes tuo aiemmin esitetty REISUB-menetelmä ei aina toimi!

Tällähetkellä tilanne on siis se että vain NV tai VESA-ajurit toimivat.
Numbat

juizari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #9 : 12.02.08 - klo:09.49 »
Ihan uteliaisuuttani asensin Hardyn ja kohtuullisen tyytyväinen olenkin ollut.Kokemusta mulla ei kovin pitkälti ole Ubuntusta ehkä pari vuotta.
Mutta nyt iski ongelma videoiden kanssa.Juutuubin videot pätkii todella pahasti ja prossun käyttö videon katselussa on jokseenkin 100%
Kone on jo vanha mutta 7.10 toimi ongelmitta.
Näyttiksenä mulla nvidia geforce 5200 ja  noi Järjestelmä--->Ylläpito-->Hardware drivers-->rajoitetut (tai mikä lie) ajurit asennettuna.

Kysymys kuuluu:Mikä meni pieleen? (Ainoastaanko se etten vaan osaa)

h-kah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #10 : 12.02.08 - klo:13.47 »
mun veikkaukseni on ettei mikään mennyt pieleen, mutta kokeile jollain toisella flash-pluginilla.. onko sulla se gnash vai adobe käytössä?
tästä löytyy varmasti juttua jo valmiiksi

h-kah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Uusi ajuri Nvidialta 169.09
« Vastaus #11 : 12.02.08 - klo:13.57 »
hmmm.. muuten, mistäköhän johtuu, että tää mun näyttö vilkahtaa aina jonku 5min välein.. kyseessä on gutsy 64, ja näyttökortti on geforce go 7300..
aikasemmin villkui ja x kaatuili siten, että koko kone meni lukkoon mutta "alt+prtsc+reisub" boottas.. joku kertoi että auttaa jos ottaa "trackerin" pois istunnoista. noh eilen otin eikä ole kaatunut sen jälkeen.. mutta vilkkuminen jäi.. kyllähän tätä käyttää, mutta vähän ärsyttävää tuo on..
ainiin, ja ajurit on noi perus restricted drivers ohjelman asentamat. versiota en tiedä.