Kirjoittaja Aihe: Keskeytystila lakkasi toimimasta  (Luettu 2032 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Keskeytystila lakkasi toimimasta
« : 21.01.08 - klo:10.29 »
Voisiko joku auttaa ja kertoa, mistä voi johtua, että keskeytystila lakkkasi toimimasta läppärissäni uusien päivitysten jälkeen. Kone menee keskeytystilaan, mutta ei nouse siitä, vaan se täytyy väkisin sammuttaa. Malli on Fujitsu Amilo 14735.  Sitä ennen minulla toimi sekä lepoltila että keskeytystila. Nyt minun on muutettava asetuksia niin, että kone ei mene keskeytystilaan kannen sulkeutuessa enkä voi käyttää sitä muutenkaan, mikä on kiusallista.

Toivottavasti joku tietävä osaa vastata.

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Keskeytystila lakkasi toimimasta
« Vastaus #1 : 21.01.08 - klo:14.31 »
Voisiko joku auttaa ja kertoa, mistä voi johtua, että keskeytystila lakkkasi toimimasta läppärissäni uusien päivitysten jälkeen. Kone menee keskeytystilaan, mutta ei nouse siitä, vaan se täytyy väkisin sammuttaa. Malli on Fujitsu Amilo 14735.  Sitä ennen minulla toimi sekä lepoltila että keskeytystila. Nyt minun on muutettava asetuksia niin, että kone ei mene keskeytystilaan kannen sulkeutuessa enkä voi käyttää sitä muutenkaan, mikä on kiusallista.

Toivottavasti joku tietävä osaa vastata.

Mitään en tiedä, mutta kysyä osaan.  ::)

Google ei löydä mitään juuri tuolla mallinumerolla... Ensiksi pitäisi tietää, mikä Ubuntun versio sinulla on käytössä ja mitä paketteja uusin päivitys toi. Uuden kernelin? Onko Grubin asetuksia kirjoitettu uusiksi?

Tarkista siis ensimmäiseksi, milloin /boot/grub/menu.lst on kirjoitettu.

-> https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportMachinesLaptopsFujitsu
-> https://help.ubuntu.com/community/SuspendHowto
« Viimeksi muokattu: 21.01.08 - klo:14.36 kirjoittanut MikkoJP »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Vs: Keskeytystila lakkasi toimimasta
« Vastaus #2 : 21.01.08 - klo:17.12 »
Ubuntu versio 0n 7.10 Gutsy. Kernel on Ubuntu 7.10, kernel 2.6.22-14-generic. Grubin menu.lst ei ole muuttunut eikä kernelversio. Xorg päivitettiin, mutta minä käytän ATIn restricted version ajureita. Saattoi silti olla, että xorgin päivitys olisi vaikuttanut, mutta en ole varma. Kyllä kaikki saattoi toimia senkin jälkeen. Xorg-päivityksen jälkeen tuli vielä joku päivitys muistaakseni. Lisäsin apm /etc/modules tiedostoon. Suspend ohjeet oli laadittu aikaisemmille versioille, enkä löytänyt riviä "defoptions line", jonka loppuun olisi pitänyt lisätä acpi=off. Outoa oli että kaikki toimi. Akkuni tosin voi olla totaalisen lopussa. Kone ei käynnisty sillä, mutta pidän konetta verkkovirrassa akun kanssa, ja sillä se on noussut keskeytystilasta, jopa suspendista.

 Tietääkö kukaan, mihin tiedostoon Ubuntu kirjoittaa virranhallintaominaisuudet ja miten niitä voi editoida, jos ne ovat muuttuneet? Mitkä ajurit mahdollisesti vaikuttavat virransäästöominaisuuksiin?

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Keskeytystila lakkasi toimimasta
« Vastaus #3 : 22.01.08 - klo:10.23 »