Kirjoittaja Aihe: Fujitsun huolto  (Luettu 3598 kertaa)

korpraali

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Fujitsun huolto
« : 17.01.06 - klo:11.52 »
Koneeni käytiin hakemassa Powermillille takuuhuoltoon 2 viikkoa sitten. Huollon luvattiin kestävän 5 työpäivää, päälle vielä rahdit. Puolentoista viikon odottelun jälkeen soitin huoltoon ja kysyin, miten pitkään mahtaa vielä mennä. n. 20 minuutin maksullisen jonotuksen jälkeen sanottiin, että kone ei ole edes työn alla, "katotaan tulevana perjantaina".
Tänään, tiistaina, soitin uudelleen. 15 minuuttia jonotusta. Nyt kone on sentään jo avattu, mutta varaosia ei ole. Tuntuu vähän erikoiselta, että firmalla, joka huoltaa lähes kaikki merkit, ei ole varaosia valmiina. Asiakaspalvelija ei osannut sanoa miten pitkään koneella vielä menee, mutta arvioi koneen olevan takaisin minulla aikaisintaan tämän viikon lopulla. Silloin se on viettänyt huollossa lähes 3 viikkoa.
Onko asiakkaalla minkäänlaista mahdollisuutta saada hyvitystä näin pitkäksi venähtäneestä huoltoajasta?

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Fujitsun huolto
« Vastaus #1 : 17.01.06 - klo:17.46 »
Kuulostaa nihkeältä. Jos vielä luvattiin viikossa selviävän, niin aika rasittava huolto.

curmudgeon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Re: Fujitsun huolto
« Vastaus #2 : 18.01.06 - klo:11.45 »
Itseasiassa olet saanut hyvää palvelua.  ;D
Duunipaikka on Fujitsun suurasiakas, ja olemme odottaneet uutta näytönohjainta (dualhead) yli 4 kuukautta. Puhelimitse ei laitetoimitukseen pääse, eikä  sähköposteihin vastata. Loistavaa palvelua.

Niilo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Re: Fujitsun huolto
« Vastaus #3 : 18.01.06 - klo:13.46 »
Lainaus
korpraali kirjoitti:
Tänään, tiistaina, soitin uudelleen. 15 minuuttia jonotusta. Nyt kone on sentään jo avattu, mutta varaosia ei ole. Tuntuu vähän erikoiselta, että firmalla, joka huoltaa lähes kaikki merkit, ei ole varaosia valmiina.
Itsekin olen palvelualalla töissä (en kännykkä enkä tietokonebisneksessä) ja törmään tuohon varastointiin päivittäin :D. Oikeastaan vähemmän käytettyjä tavaroita, osia jne. ei kannata hankkia roikkumaan. Jokainen tilattu osahan maksaa itse yritykselle ja yrityksen itsellään on tuotettava. Rahahan se aina ratkaisee itse yrityksessä, ei niinkään yksittäinen asiakas sinällään. Siispä niin se homma menee, että kaikkialla pitää olla varautunut siihen, että osia pitää odottaa. Tosin joku 4 kuukautta kyllä on pitkä aika. Noiden Nokia 6111 kännyköiden kanssa (kuten muidenkin uusien mallien) tosin vaikuttaa olevan odotusta tiedossa epämääräinen aika mikäli kännyköiden käyttämiin ohjelmistoihin tulee ongelmia.

Apua! itselläni on Fujitsu tietokone. Ei kuulosta hyvältä  ;)

korpraali

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Re: Fujitsun huolto
« Vastaus #4 : 18.01.06 - klo:16.04 »
No kyllä minä sen tavallaan ymmärränkin, ettei jokaista varaosaa siellä kannata pitää. Enemmän ärsyttää lähinnä se, että koneelle ei tapahtunut mitään ensimmäiseen puoleentoista viikkoon. En tiedä kuinka suuri osa tästä viivästyksestä loppujen lopuksi johtuu Powermillistä, mutta en joka tapuksessa aio sinne enää konettani viedä. Toisaalta, on sieltä kuulemma palutettu kone jo viikon sisälläkin, tuurista se kai sitten riippuu.

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Fujitsun huolto
« Vastaus #5 : 21.01.06 - klo:20.17 »
Korpraali, otan osaa. No et ole ainoa jolla on huonoja kokemuksia Powermillistä. Itse olen joutunut käyttämään omaan Fujitsun kannettavaan kaksi kertaa Powermillillä takuu-huollossa ja ei ole kovin hyviä kokemuksia olleet. Kone on sentään onneksi saatu kuntoon, mutta aika taulut on venyneet pahasti ja sinne on erittäin vaikea saada puhelimella tai sähköpostillä yhteyttä.

_turisti_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Re: Fujitsun huolto
« Vastaus #6 : 25.01.06 - klo:19.50 »
Amilo kävi powermillin vieraana tuulettimen ja rikkoutuneen kovalevyn vaihdossa, ja aikaa kului yhteensä 10 päivää. Siinä ajassa tilasivat varaosatkin. Joten vissiin kävi hyvä tuuri tälläkertaa....

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Re: Fujitsun huolto
« Vastaus #7 : 25.01.06 - klo:19.58 »
Tuokin aika tuntuu pitkältä ;).
 Itse elektroniikan huollon kanssa n.50v työskennelleenä olen kyllä tottunut 3 - 5 pv. ::)
Poistuu taka vasemmalle - - -