Kirjoittaja Aihe: Thinkpad T43 hidas käynnistyvyys  (Luettu 1251 kertaa)

chevy454

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Thinkpad T43 hidas käynnistyvyys
« : 17.01.08 - klo:23.19 »
Moi,
sain vihdoin vähän paremman läppärin käyttöön.. T20,T23,T30 jälkeen hyvillä ominaisuuksilla oiva peli ubuntun käyttöön.
Asensin orkkis 7.10 cd:ltä dual bootin xppro kanssa, kaikki meni hyvin ja kaikki toimii hienosti. Ainoa ongelma on, että alku lataus grub valikon jälkeen kestään hieman yli 3 minuuttia... ehdottomasti hitain koneeni...  olen lueskellut eri lähteistä, että koneessa oleva mobiili radeo x300 asentuu ihan heittämällä no niin tässäkin ja 3d pöytäkin toimii heti asennuksessa. Jotenkin minulla on kuitenkin sellainen kutina, että toi radeon on se ongelma. Nyt haluaisin hieman ohjeita mitä voin tehdä.. ja ensin haluaisn saada näkyviin sen bootissa tapahtuvan listauksen mitä milloinkin tehdään, (niin kuin vanhassa hyvässä 6.06LTS) jos siitä näkisin missä homma tökkii ja voisin jatkaa etsimistä. Muistan lukeneeni siitä täällä palstalla, mutta nyt en löydä kyseistä ohjetta, miten sen vanhan listauksen saa näkyviin. Olen kaikkiin aikaisempiin läppäreihini asentanut dualbootin winukan kanssa ja pienen säätelyn jälkeen on homma pelittänyt, mutta nyt jotenkin on pallo hukassa.

Niin kone on T43 M750 1,5Gram atiX300, dual boot xppro ubuntu 7.10

t.bensapihi chevy454