Kirjoittaja Aihe: Monkey Messenger -asennus  (Luettu 4939 kertaa)

NeitiKuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Monkey Messenger -asennus
« : 16.01.08 - klo:21.39 »
Ihan tuoreena Ubuntu 7.10 omistaja oon nyt yrittänyt pyöritellä tätä käyttistä, ja melko hyvällä menestykselläkin itseasiassa... Mutta... Tahtoisin kokeilla tota Monkey Messengeriä, mutta en saa sitä toimii. Eli siis...

- latasin Monkeyn netistä
- päätteen kautta naputtelin tarvittavat jutut ja olevinaan se installoitui...

..mutta en vaan löydä sitä mistään, uusi ohjelmia ei löydy listasta. Osaisko joku kertoo oonko ihan blondi, vai teinkö jotain vain väärin...  ;)
(Niin, ja käynnistin koneenkin uudestaan...  ;) )

-NtiKuu

moonstone

  • Vieras
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #1 : 16.01.08 - klo:21.53 »
Hei,

Näyttää siltä, että kyseisen sovelluksen kehitys on lopetettu/laitettu jäihin
http://monkey-messenger.blogspot.com/2007/12/end.html

Ehkäpä voisit kokeilla jotain muuta pikaviestintä?

Vastaavia ovat mm. aMSN ja Ubuntun oletusasennuksesta löytyvä Pidgin.

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #2 : 16.01.08 - klo:21.55 »
(Niin, ja käynnistin koneenkin uudestaan...  ;) )

Edes blondien ei tarvitse käynnistää konetta uudestaan ohjelmien asennuksen jälkeen, se on niiiin windowsia ettei voi uskoakaan  8)

Tutustu sen sijaan pakettienhallintaan ja muutoinkin Ubuntu tutuksi -wikikirjaan.
« Viimeksi muokattu: 16.01.08 - klo:21.58 kirjoittanut MikkoJP »

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #3 : 16.01.08 - klo:22.02 »
Edellä mainitut Pidgin ja aMSN ovat varmaan ne parhaat vaihtoehdot. Pidgin tulee Ubuntun mukana ja on helppo laittaa käyttöön ja on muutenkin sopivan simppeli ja tehokas. aMSN löytyy toisaalta Ubuntun pakettivarastoista (paketti amsn) ja se on enemmän Windows Live Messengerin tapainen. Ongelmat ovat vain siinä, että perusulkoasulla se on karmean näköinen -> kannattaa asentaa erillinen ulkoasu. Mutta jos Windows Live Messengerimäisyyttä ei tarvita, niin Pidgin vain pyörimään. Itselläni on tosin aMSN.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #4 : 17.01.08 - klo:17.02 »
Edes blondien ei tarvitse käynnistää konetta uudestaan ohjelmien asennuksen jälkeen, se on niiiin windowsia ettei voi uskoakaan  8)

Heh. Tuosta tuli mieleeni kun tänään tietsikka luokassa ärsytti (pelkkä windowssikin riittää periaatteessa, mutta oli vähän muutakin:) kun joku valopää (anteeksi vaan jos satut lukemaan tän vaikka voi olla vähän epätoden näköistä) oli vaihtanut sen koneen fonttien dpi:in suureksi ja fontit oli niin isoja että...ja muuttaminen olisi vaatinut uudelleenkäynnistyksen ja jotain lataamista tai asennuslevyn, että en viittinyt kun varmaan opettaja olisi tullut valittamaan... Eikä se vielä riitä se kone jolle JOUDUIN oli vähän mopo... suoritin 1 GHz (no ei se ole paha edes oikeastaan) muistiakin vähän vaikka ja sen lisäksi näköjään tuhat ja sata ohjelmaa käynnistymässä no sain niitä pois karsittua itseltäni (siis sammuttelin turhat)...Ai niin ja sitten se hiiri se jostain syystä toiminut otin pallonkin pois ja laitoin takaisin...että semmosta...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #5 : 17.01.08 - klo:17.06 »
Montako blondia tarvitaan asentamaan mese Ubuntuun?

-- Ei yhtään, kun viisi nörttiä on jonossa valmiina auttamaan  ;D

NeitiKuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #6 : 17.01.08 - klo:17.38 »
Hehee, no sorry pojat, en mä oikeesti ole edes plonti, korkeintaan vaikutan siltä  ;D

Ahas, eli monkeytä ei kannata edes kokeilla, ok... Pidgin mulla on, mutta mun mielestä se on niin karvalakkimalli, että ihan pahaa tekee. Ainut mitä wintoosasta kaipaa, niin on se mese, joten täytyypi sitten seuraavaks kokeilla sitä aMSN-versiota.

Aijaa, no hyvä kun tässä vaiheessa kuulee tonkin, ettei tarttee uudestaan masiina käynnistää....  ;)

Nöyrimmät kiitokset vastauksista!  :-*

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #7 : 17.01.08 - klo:17.47 »
Ahas, eli monkeytä ei kannata edes kokeilla, ok... Pidgin mulla on, mutta mun mielestä se on niin karvalakkimalli, että ihan pahaa tekee. Ainut mitä wintoosasta kaipaa, niin on se mese, joten täytyypi sitten seuraavaks kokeilla sitä aMSN-versiota.

Kopete on myös KDE-puolen vaihtoehtona.

NeitiKuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #8 : 17.01.08 - klo:21.27 »
Itseasiassa otin ton KMess:n käyttöön, se on oikein käypä peli, paljon perinteisen mesen tyylinen. Ohjeet tökkii ja lisää hymiöitä ei saa ainakaan vielä ladattua, mutta muuten tosi hyvä viestin! Suosittelen!  :D

Croocked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
  • paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
    • Profiili
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #9 : 17.01.08 - klo:22.59 »
Itse käytän Gaimia. Mielestäni paras. En kyllä ole mikään mesen suurkuluttaja, mutta sillontällön sitäkin tulee käytettyä.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #10 : 18.01.08 - klo:00.40 »
Itse käytän Gaimia. Mielestäni paras. En kyllä ole mikään mesen suurkuluttaja, mutta sillontällön sitäkin tulee käytettyä.

gaim muutti nimeään ja on ollut versiosta 2.0 lähtien pidgin. tosin itse käytän sitä vain jabber protokollan kanssa, joten mesestä en osaa sanoa mitään.
Janne

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #11 : 18.01.08 - klo:12.09 »
Ihan tuoreena Ubuntu 7.10 omistaja oon nyt yrittänyt pyöritellä tätä käyttistä, ja melko hyvällä menestykselläkin itseasiassa... Mutta... Tahtoisin kokeilla tota Monkey Messengeriä, mutta en saa sitä toimii. Eli siis...

- latasin Monkeyn netistä
- päätteen kautta naputtelin tarvittavat jutut ja olevinaan se installoitui...

..mutta en vaan löydä sitä mistään, uusi ohjelmia ei löydy listasta. Osaisko joku kertoo oonko ihan blondi, vai teinkö jotain vain väärin...  ;)
(Niin, ja käynnistin koneenkin uudestaan...  ;) )

-NtiKuu

Ohjelman käynnistävä osa löytyy tiedostojärjestelmä>usr>bin "ohjelma" kansiosta (sijainnit>kotikansio)
Pika kuvakkeen teet>työpöydällä hiiren oikea nappi>luo käynnistin sit selaa napin kautta menet yllä olevaan tiedostoon ja valitset avaa ja polku on valmis.

Myös pikakuvakkeen voit valita itse napsauttamalla oletus kuvaketta luodessasi polkua käynnistettävään ohjelmaan.

Terveisin jori52 ;)
« Viimeksi muokattu: 18.01.08 - klo:12.11 kirjoittanut jori52 »
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Monkey Messenger -asennus
« Vastaus #12 : 18.01.08 - klo:18.50 »
Mulla on nyt Gaim eikä siinä mitään vikaa ole. Keskustelu ikkunakin on tarpeeksi yksinkertainen. Tosin käyttäisin mielelläni Kopetea, mutta se ei joskus ilmesty ilmoitinkuvakealuelle (tarjotin?).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.