Kirjoittaja Aihe: Sampon uusi java-verkkopankki & Ubuntu  (Luettu 151330 kertaa)

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Minulla alkoi toimia kun: Sampo-pankin java-applettien käyttämiseksi tulee ladata Synapticilla paketit: sun-java6-jre , sun-java6-bin ja sun-java6-plugin
Ongelma koskee 64bit käyttöjärjestelmää mihin ei ole saatavilla ihan niin helposti tuota javaa.
Ilman kikkailua.

Lainaus käyttäjältä: petteriIII
eikä se pankki-asioinnissa ole hyväksyttävää
Ja ihan sama vika, mulle riittää tuollainen pelleily, pankki meni vaihtoon, muutenkin kun kilpailija antoi isomman asuntolainan :D
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

moonstone

  • Vieras
Ongelma koskee 64bit käyttöjärjestelmää mihin ei ole saatavilla ihan niin helposti tuota javaa.
Ilman kikkailua.

Olen jo sanonut kertaalleen, mutta avoin java toteutus IcedTea löytyy myös Ubuntun amd64 pakettivarastosta. Komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install icedtea-java7-plugin icedtea-java7-bin Tällä voisi testata verkkopankkia.

MoB

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 314
  • Debian Jessie, Ubuntu 12.04 LTS, Android-x86 2.3
    • Profiili
Olen jo sanonut kertaalleen, mutta avoin java toteutus IcedTea löytyy myös Ubuntun amd64 pakettivarastosta. Komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install icedtea-java7-plugin icedtea-java7-bin Tällä voisi testata verkkopankkia.

Siinä tapauksessa joku saa varmaan tehdä oikein guiden tämän ihanuuden asentamisesta. Eipä ainakaan suoraan hypännyt Firefoxiin (sitäkään en normaalisti käytä) Javan ihmeellinen maailma, vaikka asetuksista javatukset kävikin ruksaamassa päälle.

"Käyttämässäsi tietokoneessa ei ole Java Runtime -ohjelmistoa, selaimen versio on oikea.
Päivitä ohjelmisto tammikuun loppuun mennessä."

Pankin päivittäminen näyttäisi olevan kivuttomampaa tällä kertaa.
Registered Linux user #186837


bioterror

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
  • Forbidden sorcery
    • Profiili
    • bioterror
http://217.77.200.3/sampopankki/omakysymys/tietoturva/testi.html
Saakos joku tuon toimimaan?

Itselläni ei ainakaan icedtealla eikä sun-java6:lla lähde potkimaan.
Ei FireFox 3:lla eikä Opera 7.50b:llä.

Opera kippaa ihan totaalisesti jos tunkasee ton sun-java6:n.

Onneksi on 37 päivää aikaa vaihtaa pankkia.
.:: shit hits the fan ::.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Ei potki icedtea7:lla
Pankki meni onneks vaihtoon jo muutama kuukausi sitten, ei jää kuin yksi miinuksella oleva tili sampoon, siinähän odottaa rahoja, kun ei voi maksaa kun ei toimi verkkopankki  ;D
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
http://217.77.200.3/sampopankki/omakysymys/tietoturva/testi.html
Saakos joku tuon toimimaan?
Onneksi on 37 päivää aikaa vaihtaa pankkia.

Joo ei toimi täälläkään, vaikka olen olevinaan asennellut ko. kilkkeet. Onneksi Frugalwaressa toimii...

Higg

bioterror

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
  • Forbidden sorcery
    • Profiili
    • bioterror
Joo ei toimi täälläkään, vaikka olen olevinaan asennellut ko. kilkkeet. Onneksi Frugalwaressa toimii...

mIRCistä sanoivat että Fedora Core  7:llakin toimii.

Ei vaan millään huvittais käytellä OS X:ää pelkästään laskujen maksuun kun talossa on kaksi läppäriä Ubuntuilla varustettuna.
.:: shit hits the fan ::.

Jiku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 248
    • Profiili
Vielä vähän aikaa sitten Sampossa sai saldonkin näkymään ilman turvalukua jos asetuksista sääti niin.
Sitten ominaisuus poistettiin "turvallisuussyistä". Miten ihmeessä turvallisuus vaarantuu siinä jos itse laittaa niin että saldon näkee pelkällä käyttäjätunnuksella ja salasanalla?
Pahinta mitä voi käydä on se että joku näkee ettei tililläni ole rahaa.

Heivasin sitten Sampon pois ja OP tilalle. Siellä saa vieläkin saldon helposti katsottua, vaikka kännyllä.
Puoliksi suunniteltu on hyvin tehty

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Lähti vähän palautetta sampo-pankille

Lainaus
Kuka s****n pässi on saanut päähänsä että javan avulla turvallisuus paranee ?!?

Ja siksi toisekseen, Oletteko ottaneet huomioon että, vaihtoehto käyttöjärjestelmiä käyttävät henkilöt eivät välttämättä saa javaa käyttöön!

Pelkästään tämän fiksun päätöksenne takia, lähti pankkipalveluni tarjoaja vaihtoon, kiitti v***sti näistä vuosista Sampo! Hyvästi.

No joo, olisi voimut olla diplomaattisempi mutta ei kuumeessa jaksa olla  ::)
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

juyli

  • Vieras
Eli mulla on 64-bittinen *buntu alla ja ei noi javakilkkeet toimi selaimessa.
Lähtee huomenna pankki vaihtoon.

Tyypillinen ongelma 64-bittisen järjestelmän kanssa. Olen "kikkaillut" Sunin Javan toimimaan 32-bittisen selaimen kanssa 64-bittisissä järjestelmissä, koska jotkin sivut toimivat vain Sunin javan kanssa. Mutta helpompi ratkaisu on käyttää hieman rajoittuneempaa, mutta nopeaa pankkipalvelua:
http://mini.sampo.fi

ttk81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
http://217.77.200.3/sampopankki/omakysymys/tietoturva/testi.html
Saakos joku tuon toimimaan?

Itselläni ei ainakaan icedtealla eikä sun-java6:lla lähde potkimaan.
Ei FireFox 3:lla eikä Opera 7.50b:llä.

Opera kippaa ihan totaalisesti jos tunkasee ton sun-java6:n.

Onneksi on 37 päivää aikaa vaihtaa pankkia.
Ainakin tuo testisivu toimii j2re1.4-mozilla-plugin & Firefox 2.0.0.12:lla. Verkkopankkia en voi testata, kun en ole Sampon asiakas.
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install j2re1.4-mozilla-plugintämän jälkeen pitää vielä komentaa:
Koodia: [Valitse]
mkdir ~/.mozilla/plugins
ln -s /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/amd64/mozilla/libjavaplugin_oji.so ~/.mozilla/plugins

bioterror

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
  • Forbidden sorcery
    • Profiili
    • bioterror
Minulla alkoi toimia kun: Sampo-pankin java-applettien käyttämiseksi tulee ladata Synapticilla paketit: sun-java6-jre , sun-java6-bin ja sun-java6-plugin; niillä käyttö onnistuu ainakin mikäli selaimena on Firefox. Herra yksin tietää onko se tietoturvallinen tapa, eikä se pankki-asioinnissa ole hyväksyttävää; mutta toimiipa ainakin.


Noiden asentamisen jälkeen sanotaan ko. polussa:

Koodia: [Valitse]
--(%:~/.mozilla/plugins)-- ln -s /etc/alternatives/firefox-javaplugin.so ./libjavaplugin.so
Tämä siis Hardylla ja FireFox 3B3:lla.

Kiitokset ja rahakkaita pankkisurffailuja muillekkin ;)


Edit: Pettymyksiä. Itse java ei sinällään toimi, mutta kertoo tuolla sivulla että on versiot kohillaan.
Säätö siis jatkuu...
« Viimeksi muokattu: 16.02.08 - klo:23.39 kirjoittanut bioterror »
.:: shit hits the fan ::.

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
Edit: Pettymyksiä. Itse java ei sinällään toimi, mutta kertoo tuolla sivulla että on versiot kohillaan.
Säätö siis jatkuu...

Joo samoin ilmoittaa täällä... Perseestä koko Sampo ja ikävä kyllä, samat sanon aina toimivalle Ubuntullekkin, sillä muilla distroilla Sampo toimii...

Higg



bioterror

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
  • Forbidden sorcery
    • Profiili
    • bioterror
Edit: Pettymyksiä. Itse java ei sinällään toimi, mutta kertoo tuolla sivulla että on versiot kohillaan.
Säätö siis jatkuu...

Joo samoin ilmoittaa täällä... Perseestä koko Sampo ja ikävä kyllä, samat sanon aina toimivalle Ubuntullekkin, sillä muilla distroilla Sampo toimii...

Higg


Hyvä kun on opintolainat sieltä, niin ei voi vaihtaa pankkia kun  muuten lähtee valtion takaukset ;))
.:: shit hits the fan ::.

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Nojoo maksut voi maksaa minisammollakin: http://mini.sampo.fi/ ja muut asiat toimittaa paikan päällä...
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Edit: Pettymyksiä. Itse java ei sinällään toimi, mutta kertoo tuolla sivulla että on versiot kohillaan.
Säätö siis jatkuu...

Joo samoin ilmoittaa täällä... Perseestä koko Sampo ja ikävä kyllä, samat sanon aina toimivalle Ubuntullekkin, sillä muilla distroilla Sampo toimii...

Higg




No, onhan toi ikävää, mutta en nyt moittisi Sampoa niinkään jos laitetaan hommat toimimaan uusimmilla ohjelmisto versioilla.
Enemmänkin olisin kiinnostunut että toimiiko toi Sampo muilla distroilla ? Jos nimittäin toimii niin kyllä hiukan tulee mieleen että olisikohan se ubuntun vaihto sittenkin...

Itseäni kinnostaa koko asia aikalailla, koska on juuri maanantaina Sampon kanssa pikku neuvottelut että jos vaihtaisi OP:n Sampoon.
JOS Samposta saa reilusti halvemman lainan kuin OP:sta niin kannattaa alkaa miettä myös sellaista käyttistä jolla pystyy asioimaan myös nettipankissa (esim. Windows maksaa muutaman satasen ja jos sen säästää asuntolainan koroissa JOKA vuosi. niin .... ;) )

Tosin kyllä ton Sampo pankin testin sain toimimaan Wine+Firefoxilla (joten ei ehkä tarvitse turvautua Winukkan asennukseen ;) , vaikka aika paljon asiointia hankaloittaa avata aina eri selain pankissa käyntiin) , mutta kyllä se on silti hiukan Ubuntun (/Linuxin) heikkoutta jos ei normaali nettipankki asiointi onnistu.
Onhan siinä vielä sellainen juttu että toimihan se Ylen Arkistokin vaikka niiden Plugin-testi valitti ettei ole toimivaa pluginia... eli näinkohän tämäkin toimii vaikka testi hiukan narisee vastaan.


Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
No, onhan toi ikävää, mutta en nyt moittisi Sampoa niinkään jos laitetaan hommat toimimaan uusimmilla ohjelmisto versioilla.
Enemmänkin olisin kiinnostunut että toimiiko toi Sampo muilla distroilla ?mutta kyllä se on silti hiukan Ubuntun (/Linuxin) heikkoutta jos ei normaali nettipankki asiointi onnistu.
Onhan siinä vielä sellainen juttu että toimihan se Ylen Arkistokin vaikka niiden Plugin-testi valitti ettei ole toimivaa pluginia... eli näinkohän tämäkin toimii vaikka testi hiukan narisee vastaan.

1. Frugalwaressa toimii.
2. Ubuntussa ei toimi, vaikka olen kyllä noita kilkkeitä yrittänyt asentaa ja Ubuntun mukaan on myös asennettu.
3. Ei minulla kyllä toimi, ei testi ei sivut.

Higg

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Siis ongelma on 64-bit:n ubuntu. 32-bittiseen java asentuu ihan kivuttomasti.

ja jos olen ymmärtänyt tämän pankkimaailman menoa niin tuskin pankinvaihdosta on mitään apua, veikkaan että kaikki siirtyy tuohon turvallisuus syistä. Voitte käydä asian varmistamassa pankista (tämä vain arvailua). eli jos tahdotte käytää ilman niin varmaan ne pankin tarjoamat tekstiversiot käyttöön. käsittääkseni aika monella pankilla on sellainen. ainakin säästöpankilla ja siten varmaan paikallis osuuspankilla (se vihreä lehtinen) sekä Aktialla (tekevät yhteistyötä ja verkkopankki taitaa olla yhteinen).

-edit-
laitan nyt tämän tähän jos joku aloittelija on säikähtänyt vaikka käyttää 32-bittistä..

http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Suljetut_tiedostomuodot#Java-tuki


« Viimeksi muokattu: 17.02.08 - klo:10.49 kirjoittanut Anssi »

Higgins

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 497
    • Profiili
-edit-
laitan nyt tämän tähän jos joku aloittelija on säikähtänyt vaikka käyttää 32-bittistä..
http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Suljetut_tiedostomuodot#Java-tuki

Niin, ko. ohjeen mukaan, itsellä 7.10 32bit:
   
"Reading state information... Valmis
ubuntu-restricted-extras on jo uusin versio.
0 päivitetty, 0 uutta asennusta, 0 poistettavaa ja 0 päivittämätöntä."

Eikö jo ole tullut selväksi, ettei toimi ei!
Higg